فرو ریختن دیوار بی اعتمادی با اجرای عدالت اجتماعی

باز باران خبر/ در جریان برنامه ریزی شهری برای تعیین کاربری های مختلف اگر برنامه ها طوری انجام شود که توزیع متوازن سرانه ها را با توجه به اصول صحیح مکان یابی مدنظر قرار دهند تا حدود زیادی به حصول عدالت اجتماعی دست خواهیم یافت و از آنجایی که هدف از عدالت قضایی، توزیع عادلانه نیازهای اساسی، امکانات، تسهیلات و خدمات شهری در محلات و مناطق مختلف شهر است باید شرایط را برای بهرمندی مساوی مردم از این مزایا فراهم کرد تا اصل دسترسی برابر رعایت شده باشد؛ بعلاوه اینکه باید از سرانه برخورداری با توجه به میزان جمعیت در هر منطقه از شهر اختلاف زیادی وجود نداشته باشد که این محقق نمی شود مگر توسط افراد مجرب، کاربلد، مدبر و حاذق که برای مدیریت شهری انتخاب خواهیم کرد.
البته اعتقاد بر این است که آگاهی مردم از تمام مصوبات و اطلاع آنان از اتفاقات شورای شهر و طرح های مصوب می تواند باعث برگشت اعتماد عمومی شود؛ چرا که مدیران شهری باید مردم را محرم دانسته و امور جاری را برای شفاف سازی اطلاع رسانی کنند.
در این صورت است که از بی در و پیکری مدیریت شهری جلوگیری به عمل می آید و به پاسخگو شدن مدیران شهری مقابل افکار عمومی منجر می شود.
روی این اصل وقتی آگاهی شهروندان و اعتماد عمومی از تشکیلات شورا بالا رفت از این طریق می توان امکان عبور از شهر سرد و بتنی را فراهم آورد و دیوار بی اعتمادی را فر ریخت.
به امید آن روز

جعفر شفیعی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=20072

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: