جایزه مانند آیینه ای تمام نما زندگی اجتماعی در یک استان را به تصویر می کشد

باز باران خبر/ سریال تلویریونی جایزه محصول شبکه باران، به نویسندگی و کارگردانی علی حلوی در طی پنج فصل پخش، یکی از موفق ترین و پرمخاطب ترین سریال های سالهای اخیر تلویریون است. فصل پنجم این سریال که این شب ها در حال پخش است، مانند سری های قبلی با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم مواجه شده است.
محمدتقی لون آمیز، بازیگر نقش نصیری از اعضای شورای شکوفه سرا یکی از بازیگران اصلی این سریال است که توانسته با بازی خوب خود، به خوبی از پس این نقش بر آید. وی که فعالیت هنری خود را از دهه ۶۰ با ساخت فیلم کوتاه و عکاسی آغاز کرده، در سریال های گذر از رنج ها (فریدون حسن پور)، راه بیراه (داود بیدل)، فیلم سینمایی لرد (محمد رسول اف)، تله فیلم الف امنیت (مسعود تکاور)، تله فیلم قهرمان(علی حلوی)، ویدیو کلیپ قاب های خالی (نادر معصومی) و تعداد زیادی فیلم کوتاه تجربی ایفای نقش کرده است.
وی در ابتدا در خصوص حضورش در جایزه گفت: من از فصل دوم افتخار حضور در این سریال را داشتم. در جایزه ۲ در نقش دکتر روانشناس و از فصل سوم در نقش نصیری از اعضای شورای شکوفه سرا ایفای نقش کردم. نصیری شخصیتی دو پهلو است که بیشتر از همه چیز، به منافعش فکر می کند.
وی افزود: جایزه سریالی به روز است که خیلی از اتفاقات روز جامعه را به زبان طنز به تصویر می کشد و به همین خاطر برای مردم قابل لمس است. بسیاری از این ماجراها در برخی شوراهای شهری و روستایی رخ داده است. در برخوردهای مردمی در کوچه و خیابان، بازخوردهای زیادی می بینم و خیلی از آنها می خواهند که در مورد این گونه مسائل در سریال بیشتر صحبت شود. بینندگان به دلیل اینکه واقعیت ها را در سریال می بینند، بیشتر جذب آن می شوند. جایزه مانند آیینه ای تمام نما است که زندگی اجتماعی در یک استان را به تصویر می کشد.
لون آمیز راجع به ویژگی های کار با علی حلوی نویسنده و کارگردان جایزه اظهار داشت: آقای حلوی را از سالهای قبل می شناختم و آثارشان را دنبال می کردم و افتخاری نصیبم شد که در تله فیلم قهرمان از من دعوت کردند که بعنوان بازیگر حضور داشته باشم. با شناختی که از ایشان داشتم می دانستم که کار کردن با او تجربه خوبی خواهد بود. همکاری با کارگردان هایی که بازیگر را می فهمند خیلی دلنشین است. برای من باعث افتخار است که در کارهای علی حلوی حضور داشته باشم.
بازیگر جایزه به همکاری هم بازی هایش در شورای شکوفه سرا نیز اشاره کرد و گفت: معمولا بازی های ما تیمی بود. مثلا سکانس های مربوط به جلسات شورا و… که نیاز بود با درک خوب موقعیت و بازی همدیگر، به خوبی آن سکانس به تصویر کشیده شود‌. علیرضا تاج شهرستانی، فرشید قربان پور و سیده مهسا نقیبی هر کدام از بازیگران کاربلد استان هستند و من از همکاری با آنها لذت بردم. در تمرینات مربوط به سریال و… با همکاری و همفکری تیمی، برای هرچه بهتر شدن سکانس ها تلاش کردیم و من از همه این عزیزان تشکر می کنم.
لون آمیز که از هنرمندان شرق گیلانی است درباره بازی خود با لهجه مرکز گیلان در جایزه و سوالاتی که در این زمینه مطرح شده، پاسخ داد: شکوفه سرا یک روستای خیالی است، جایی که چسبیده به شهر رشت است. پس طبیعتا زبان آن روستا هم، زبان مرکز گیلان است. شخصیت نصیری که عضوی از شورا است، متولد و بزرگ شده همان روستا است و نمی شود به لهجه دیگری صحبت کرد.
وی که مسئول انجمن عکس سینمای جوان شهرستان لاهیجان است، در خصوص آغاز فعالیت های هنری خود از دوران نوجوانی هم گفت: من از دوران نوجوانی با حضور در کلاس های تئاتر آقایان ستارزاده و حاج علی عسکری و پس از آن در کلاس های انجمن سینمای جوان رشت حضور پیدا کردم. پس از چند ماه که دفتر لاهیجان افتتاح شد، من بعنوان اولین هنرجوهای انجمن سینمای جوان لاهیجان ثبت نام کردم. بجز دورهای بازیگری و دوره فیلمسازی انجمن سینمای جوان، در دانشگاه کارشناسی هنر (ارتباط تصویری) خوانده ام.
بالغ بر ۳۰ فیلم مستند و داستانی را فیلمبرداری کردم و ۵ فیلم مستند و داستانی ساختم و تعدادی از این آثار در جشنواره های مختلف موفق به کسب جایزه شدند. فیلم پس کوچه های توهم به کارگردانی من، در جشنواره منطقه ای حائز رتبه و جایزه شد. در آثار مختلف دیگری هم بعنوان بازیگر و دستیار کارگردان حضور داشتم.
از دهه ۹۰ و با بازی در سریال گذر از رنج ها به کارگردانی فریدون حسن پور، کار بازیگری را به طور جدی تری ادامه دادم و تاکنون در آثار متعددی در شبکه‌های ملی و استانی بعنوان بازیگر حضور داشتم. البته شغل بنده بازیگری نیست و از روی آن را علاقه انجام می‌دهم و به همین دلیل در بازیگری، گزیده کار هستم.

گزارش: اکبر حیدرپور – عکس: مونا زره پوش و مهرداد گرامی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=18804

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: