راه اندازی نخستین کتابخانه سالمندان کشور به صورت پایلوت در رشت

رشت؛ پایلوت راه اندازی نخستین کتابخانه سالمندان در کشور

باز باران خبر/ مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، با اشاره به توجه کتابخانه های عمومی گیلان به حوزه کتابخوانی سالمندان، اضافه کرد: به صورت پایلوت نخستین کتابخانه سالمندان کشور را در کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی(ع) رشت راه اندازی کردیم.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی گیلان؛ پریسا کرمی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان، ضمن قدردانی از نگاه فرهنگی مسئولان این شهرستان به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: سال گذشته با همکاری شهرداری لاهیجان طرح توسعه و مرمت و شاداب سازی کتابخانه شهید باهنر را اجرایی کردیم.

وی کتابخانه شهید باهنر را یکی از کتابخانه های استاندارد استان گیلان دانست و افزود: لاهیجان به واسطه مردم کتابخوان و کتاب دوست خود یکی از شهرستان های پیشرو در امر کتاب و مطالعه است و توانسته چندین بار کاندیدای پایتخت کتاب ایران شود که نشان از فعالیت های خوب فرهنگی در این منطقه دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، با بیان اینکه در آستانه ۱۷ اسفند، سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی هستیم، تصریح کرد: امیدواریم با نگاه فرهنگی مسئولان شهرستان لاهیجان به ویژه شهرداری شاهد معرفی این شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران باشیم.

کرمی، با اشاره به توجه کتابخانه های عمومی گیلان به حوزه کتابخوانی سالمندان، اضافه کرد: به صورت پایلوت نخستین کتابخانه سالمندان کشور را در کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی(ع) رشت راه اندازی کردیم. همچنین امکان بهره مندی از فعالیت های فرهنگی و کتابخوانی ویژه سالمندان نیز در صفحه مجازی اداره کل کتابخانه های عمومی استان وجود دارد.

وی از اجرای طرح «کتاب دوخان» با همکاری اداره کل پست گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح نیز با توجه به شیوع کرونا و سختی مراجعه اعضا به کتابخانه ها، به صورت پایلوت در گیلان اجرایی شده است. اعضا با مراجعه به سایت «samanpl.ir» و انتخاب کتاب مورد نیاز خود، آن را درب منزل تحویل می گیرند.

مدیرکل کتابخانه های گیلان، با بیان اینکه امکان اجرای «کتاب دوخان» در لاهیجان وجود دارد، ادامه داد: تحویل کتاب در شهرهای نارنجی و قرمز رایگان بوده و در شهرهای آبی و زرد با تخفیف همراه است.

کرمی، از رسانه های استان خواست در اولین جشنواره «کتابخوان و رسانه» شرکت کنند و یادآور شد: گیلانی ها در فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی در سطح کشور درخشش خاصی دارند.

وی با اشاره به تاکید استاندار گیلان مبنی بر پرداخت سهم نیم درصد شهرداری ها همراه با دیون گذشته، خاطرنشان کرد: شهرداری ها می توانند از طریق پرداخت نقدی یا تهاتر با نهاد کتابخانه ها همکاری کنند.

این مسئول فرهنگی، با تاکید بر لزوم نقش آفرینی خیرین کتابخانه ساز در توسعه فضاهای کتابخوانی، یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی دولت، امکان احداث سریع پروژه های فرهنگی با تکیه بر اعتبارات عمرانی وجود ندارد، اما اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان آمادگی دارد در صورت معرفی فضاهای قابل بهره برداری توسط شهرداری ها، کار تجهیز و آماده سازی کتابخانه را بر عهده بگیرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=18541

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: