نظام آموزشی مهمترین و تاثیرگذارترین ارکان جامعه در گسترش و توسعه فرهنگ مطالعه است

مدیران کل کتابخانه های عمومی و آموزش و پرورش استان گیلان به منظور بررسی امکان ایجاد کتابخانه مدرسه در چهار شهر دیگر استان گیلان با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، پریسا کرمی، با حضور در آموزش و پرورش استان گیلان با محمد رحمتی، مدیرکل این مجموعه دیدار و در خصوص ایجاد کتابخانه های مدارس و نیز ادامه همکاری ها در قالب تفاهم نامه امضا شده با وی گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این دیدار که با همراهی زهرا بدن آرا، معاون توسعه کتابخانه ها و همکاری ها و نیز مسئولین مشارکت ها و همکاری ها، روابط عمومی این اداره کل صورت پذیرفت با تبریک انتصاب محمد رحمتی به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان، نظام آموزشی را یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین ارکان جامعه در گسترش و توسعه فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

پریسا کرمی با بیان اینکه اگر فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از کودکی در افراد نهادینه شود، در آینده جامعه ای پویا، آگاه و به دور از آسیب های اجتماعی خواهیم داشت، از برنامه ریزی مجموعه کتابخانه های عمومی برای حضور موثر در کنار نظام آموزشی و ایجاد امکانات کتابخانه ای در دل مدارس خبرداد.

کرمی همچنین به تجربه موفق ایجاد نخستین کتابخانه مدرسه کشور در آموزشگاه زنده یاد محمد موثق و به نام کتابخانه عمومی آیت الله طالقانی بندر انزلی اشاره و از آمادگی مجموعه کتابخانه های عمومی استان برای ایجاد این نوع کتابخانه ها در شهرهای رشت، صومعه سرا، شفت و بره سر شهرستان رودبار خبرداد.

وی همچنین یکی از برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی را ایجاد کتابخانه های عمومی قابل حمل و نقل کانکسی در مناطق کمتر توسعه یافته استان از جمله محله آج بیشه و فخب رشت عنوان کرد.

رحمتی: تاثیرات مثبت و عمیق توسعه کتابخانه های عمومی در کنار مدارس بر روی دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این دیدار، کتاب را عنصری مهم در رشد آگاهی های اجتماعی دانست که توجه به آن موجب بهره مندی مردم جامعه از مواهب کتابخوانی می شود.

محمد رحمتی با قدردانی از تلاش های مجموعه کتابخانه های عمومی استان در پرداختن جدی به مقوله گسترش فضاهای کتابخانه ای در استان یکی از نیازهای امروز کودکان و نوجوانان را ایجاد بستر آگاهی بخشی صحیح عنوان و توسعه و گسترش کتابخانه های عمومی را در همین راستا دانست.

وی همچنین با استقبال از طرح ایجاد کتابخانه های عمومی در مدارس گیلان گفت: توسعه کتابخانه های عمومی در کنار مدارس تاثیرات مثبت و عمیقی بر روی دانش آموزان ایجاد خواهد کرد.

گفتنی است در این نشست زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری ها نیز در گزارشی کوتاه از اجرای تفاهم نامه فی مابین دو مجموعه، از روند مثبت همکاری های دوجانبه پس از امضای این تفاهم نامه خبرداد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=11645

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: