افزایش هزینه آب‌نمای بوستان ملت از ۲ میلیارد به ۹ میلیارد تومان

اسماعیل حاجی پور ریاست شورا در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورا با تسلیت فرارسیدن شهادت امام محمدباقر (ع)، گفت: امروز چند لایحه و همچنین دستور طرح استیضاح شهردار رشت در صحن شورا برگزار خواهد شد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، اسماعیل حاجی پور با اشاره به لایحه اجرای پروژه آب نمای موزیکال بوستان ملت شهر رشت، گفت: این پروژه متأسفانه مدت‌هاست نیمه‌تمام مانده و بدون استفاده رها شده است و تجهیزات آن در حال مستهلک شدن می‌باشد. 

 وی ادامه داد: شهرداری رشت قصد دارد تا این پروژه را از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت به معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی انتقال داده و با مدیریت شهرداری منطقه ۳ تکمیل نماید.

ریس شورای شهر رشت تأکید کرد: شهرداری رشت برای تکمیل این پروژه مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات زیباسازی شهر را به نهاد اجرا کننده انتقال خواهد داد.

بهراد ذاکری رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورا با اشاره به وضعیت آب‌نمای موزیکال بوستان ملت شهر رشت، اظهار داشت: برای اجرایی شدن ین پروژه هزینه هنگفتی انجام‌شده است اما متأسفانه در حال حاضر تنها شاهد پاس‌کاری این پروژه از سازمان سیما منظر به شهرداری منطقه سه و سازمان عمران هستیم. 

 وی با بیان اینکه باید بابت هدر رفت منابع مالی در این پروژه توضیح داده شود، اظهار داشت: امیدوارم برخی دراین‌باره هم بیانیه داده و علت این دور باطل را مشخص نمایند.

در ادامه احمد رمضانپور نرگسی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت به‌عنوان موافق اظهار داشت: برای پروژه آب‌نمای موزیکال بوستان ملت مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی‌شده بود که متأسفانه این پروژه تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است و تاکنون بالغ‌بر ۹ میلیارد تومان هزینه از این بابت روی میز شهردار رشت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در شهرداری منطقه سه اراده‌ای جدی بابت راه‌اندازی مجدد پروژه آب نمای موزیکال وجود دارد و باید هزینه‌ها درباره این پروژه شفاف‌سازی شود.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شهرداری رشت در پایان تأکید کرد: باید مشخص شود که چه میزان از این مبلغ برای خود آب‌نمای بوستان ملت در نظر گرفته‌شده است اما درهرصورت بنده با راه‌اندازی این پروژه توسط هرکدام از سازمان‌ها هیچ مخالفتی ندارم. 

 در ادامه نیز لایحه فوق به‌صورت یک‌فوریت به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد.پس‌ازاین لایحه دوفوریتی کمک به یک خانواده یکی از رانندگان درگذشته سازمان حمل‌ونقل و مسافر شهری به مبلغ ۱۰ میلیون تومان به‌اتفاق آرا توسط اعضای شورای شهر رشت به تصویب رسید.

همچنین در خصوص لایحه احداث و تکمیل ساختمان اداری واقع در گلزار شهدای رشت امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت اظهار داشت: ارسال لایحه فوق به شورا غیرقابل‌قبول است، زیرا دلیل وجود ندارد که وقتی مجوزهای لازم توسط شورا به شهرداری داده شده، کار همچنان بخوابد و بدون دلیل به شورا لایحه فرستاده شود.

فاطمه شیرزاد دیگر عضو شورا به‌عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: به‌زودی کتاب خاطرات رزمندگان شهر رشت با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری و کمیسیون فرهنگی آغاز به نگارش خواهد شد. 

 وی ادامه داد: پروژه احداث و تکمیل ساختمان اداری واقع در گلزار شهدای رشت با توجه به اینکه مقرر شده است تا پروژه‌های نیمه‌تمام هرچه سریع‌تر به نتیجه برسند انتظار می‌رود همکاران با تعمق بیشتری نسبت به این پروژه کمک نمایند.لایحه فوق به‌صورت دو فوریت با ذکر تذکر و توجه به این نکته که ردیف اعتباری برای لایحه فوق وجود دارد، به‌اتفاق آرا تصویب شد.موضوع اعتراض فرمانداری شهرستان رشت در صحن شورا موردبررسی قرار گرفت. 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=11637

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: