اجرای طرح نذر سلامت همراه با خادمان حسینی هلال

با آغاز ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ابا عبدا… الحسین (ع) و ابلاغ شیوه نامه های اجرای مراسم عزاداری از سوی ستاد ملی کرونا ، جمعیت هلال احمر استان گیلان با اجرای طرح نذر سلامت و استقرار  ۱۳۲ تیم ۵ نفره از اعضاء فعال کانون های دانشجویی ، جوانان ، طلاب و روستایی در محلهای برگزاری  به منظور جلوگیری از شیوع موج سوم و اهمیت بخشی به سلامت عزاداران حسینی می پردازد.

به گزارش باز باران خبر؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با  اشاره به تأکید مراجع عظام تقلید بر رعایت  حق الناس هدف از اجرای  «طرح نذر سلامت همراه با خادمان حسینی هلال» را  کمک به اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی ستاد ملی کرونا در تجمعات ، حساس سازی مردم به رعایت بهداشت عمومی و مراکز تجمعی و امر به معروف به عزاداران در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام شیوع کرونا که موجب انتشار گسترده این ویروس مرگبار می‌شود عنوان کرد.

سیاوش غلامی گفت:  تصور عمومی بر این است که مردم برای حفاظت از خودشان ماسک می زنند، در حالی که ماسک منافعش برای دیگران بیشتر از فردی است که ماسک می زند و در واقع ما با زدن ماسک علاوه بر خودمان از دیگران هم محافظت می کنیم.

وی افزود: به منظور کمک به رعایت بیشتر  پروتکل‌های بهداشتی هیات ها و حسینه های عزاداری  محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، اجرای «طرح نذر سلامت همراه با خادمان حسینی هلال»  در دستور کار قرار گرفت.

مطالبه گری از حقوق مردم و کمک به حفظ سلامت جامعه از وظایف جمعیت به شمار می رود

امید عظیمیان معاون جوانان هلال احمر استان نیز بیان داشت : مدافعه گری و مطالبه‌گری از حقوق مردم را موضوعی مهم دانست و عنوان کرد: در جمعیت هلال احمر یکی از وظایف بسیار مهم ما مدافعه گری و مطالبه گری از حقوق مردم، خصوصاً اقشار آسیب پذیر و افراد در معرض خطر است و  هلال احمر نهادی عام المنفعه بوده که  اهدافش تسکین آلام بشری، کرامت انسانی، فعالیت‌های بشر دوستانه می باشد که باید با کمک هم ما در جمعیت هلال احمر برای تسکین آلام بشری، کاهش اضطراب مردم، پیشگیری از بروز خطرات مدافعه گری کنیم.

وی افزود: با اجرای طرح نذر سلامت از تاریخ ۳۰ مرداد تا ۱۱ شهریور امسال برای مدت۱۳ روز در هیات های عزاداری  با مشارکت ۱۳۲ تیم از اعضای فعال سراسر استان به منظور حساس سازی ، آموزش و امر به معروف در راستای پیشگیری از شیوع در خدمت عزاداران محترم حسینی خواهیم بود.

ارائه توصیه‌های بهداشتی لازم به عزاداران در هر برنامه توسط اعضاء جوان و اشنا به شیوه های نامه های ابلاغی ستاد ملی کرونا با ارائه آموزش چهره به چهره ، تاکید به استفاده از ماسک توسط عزاداران  ، راهنمایی عزادارن برای رعایت فاصله ۲ متری و انجام ضدعفونی ، از جمله فعالیت های این اعضای داوطلب می باشد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=12440

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: