باز باران خبر/ با توجه به افزایش مصرف انرژی در کشور و اهمیت مدیریت صحیح مصرف برای مقابله با قطع برق و گاز نکات ذیل مورد توجه قرارداده شود:الف – تولید محتوی پر حجم و متنوع، پرتکرار و مستمر در جهت مدیریت مصرف و صرفهجویی ب – قراردادن در اولویت تولید و نشر در همه […]
باز باران خبر/ با توجه به افزایش مصرف انرژی در کشور و اهمیت مدیریت صحیح مصرف برای مقابله با قطع برق و گاز نکات ذیل مورد توجه قرارداده شود: الف – تولید محتوی پر حجم و متنوع، پرتکرار و مستمر در جهت مدیریت مصرف و صرفهجویی
ب – قراردادن در اولویت تولید و نشر در همه بستر های انتشار برخط – مکتوب – شبکه های اجتماعی
ج- اهتمام جدی برای تولید فراوردههای خبری مانند اینفو – فتو تیتر – گفت گو و گزارش و… د.تولید هشتک در موضوع برای مشارکت جمعی
شیوع ویروس کرونا در سال جاری و تاکید کارشناسان بهداشتی مبنی بر اهمیت گردش هوا در محیط های بسته باعث رواج این انگاره غلط شده که گویی لازم است همواره پنجره منازل مسکونی در هر زمان و مکان باز بماند.
بنا به گفته کارشناسان مطلع این نگاه سبب اتلاف و افزایش انرژی و فشار مصرف در نتیجه هشدار به امکان خاموشی شده است. در حالیکه به توصیه وزارت بهداشت: الف – باز بودن پنجره ها صرفا برای محیط عمومی است آن هم هریک ساعت بین سه تا پنج دقیقه ! ب – این موضوع شامل ساکنان منازل مسکونی نمی شود
با توجه به افزایش برودت هوا و تداوم احتمالی سرما انتظار این است که رسانه ها با اطلاع رسانی مناسب و توجیه افکار عمومی، مردم را نسبت به تبیین این هشدار و مشارکت جمعی برای کاهش مصرف گاز و برق اقناع نمایند.
بر اساس اعلام کارشناسان در صورت تحقق صرفه جویی حداقل ۱۰ درصدی مدیریت سامانه سوخت مقدور شده و در چرخه تأمین سوخت و برق اختلال جدی صورت نخواهد گرفت. دراین خصوص : الف – توصیه به استفاده حداقلی از برق و گاز طی ماه جاری و آینده ب – تاکید بر وظیفه شهروندی در راستای مسولیت پذیری برای کنترل خاموشی ها ج- اصلاح انگاره های غلط و رایج در مورد بازگذاشتن درب ها و پنجره ها برای مقابله با کرونا
دیدگاهتان را بنویسید