شنبه / ۲۴ آبان / ۱۴۰۴
×
رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی:

عملیات اجرایی راه‌آهن رشت – آستارا از سال آینده آغاز می‌شود

باز باران خبر: رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی گفت: پس از تکمیل تملک اراضی تا پایان سال و نهایی شدن قرارداد اجرایی، انتظار می‌رود عملیات احداث راه‌آهن رشت - آستارا از سال آینده آغاز شود.
عملیات اجرایی راه‌آهن رشت – آستارا از سال آینده آغاز می‌شود
  • کد نوشته: 41182
  • سه شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۴
  • 32 بازدید
  • بدون دیدگاه
  • برچسب ها

    باز باران خبر: رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی گفت: پس از تکمیل تملک اراضی تا پایان سال و نهایی شدن قرارداد اجرایی، انتظار می‌رود عملیات احداث راه‌آهن رشت – آستارا از سال آینده آغاز شود.
    امین ترفع رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بیش‌از ۸۵ کیلومتر از ۱۶۲ کیلومتر از تملک اراضی مسیر راه‌آهن رشت – آستارا انجام شده است، گفت: تملک اراضی تا پایان سال به‌طور کامل به اتمام می‌رسد.
    – موافقت‌نامه وام ۱.۶ میلیارد یورویی میان ایران و روسیه مراحل پایانی
    وی افزود: همزمان با اتمام مراحل تملک اراضی، موافقت‌نامه وام ۱.۶ میلیارد یورویی پروژه که در دولت گذشته میان وزرای دو کشور ایران و روسیه با حضور رؤسای جمهور کشورها امضا شده بود، نیز در حال طی مراحل نهایی است. همچنین یک قرارداد چهارچوب میان کارفرما و پیمانکار، یعنی شرکت ساخت و یک شرکت، دیگر امضا شده است. در حال حاضر نیز قرارداد اجرایی پروژه در مرحله مذاکره قرار دارد و به‌احتمال زیاد تا یکی دو ماه آینده نهایی و امضا خواهد شد.
    رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: پس از نهایی شدن این قرارداد و انجام کامل فرآیندهای مربوط به تملک اراضی تا پایان سال، انتظار می‌رود از سال آینده عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن رشت – آستارا آغاز شود.
    وی با اشاره به پیمانکار اصلی این پروژه گفت: وام مربوط به پروژه راه‌آهن رشت – آستارا از سوی دولت روسیه تأمین می‌شود، بنابراین پیمانکار نیز روسی خواهد بود.
    – اتمام عملیات ساخت راه‌آهن رشت – آستارا حداکثر تا ۴ سال آینده
    ترفع تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، در صورت آغاز عملیات اجرایی در سال آینده، ساخت این مسیر حداکثر طی ۴ سال به پایان خواهد رسید.
    رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: میزان ترانزیت هدف‌گذاری‌شده برای مسیر راه‌آهن رشت – آستارا طبق ظرفیت نهایی پروژه، ۱۵ میلیون تُن بارا پیش‌بینی شده است.
    وی در پایان با اشاره به تأثیر فعال‌سازی مکانیسم اسنپ‌بک در همکاری‌های ایران و روسیه تأکید کرد: تاکنون هیچ‌گونه اختلالی در همکاری‌های مالی و فنی پروژه ایجاد نشده و روند اجرای آن طبق برنامه ادامه دارد، هرچند در خصوص تحولات آینده نمی‌توان اظهار نظر قطعی داشت.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *