باز باران خبر/ مدیرعامل برق گیلان گفت: رسانه ملی، بازوان قدرتمند صنعت برق در نهادینه کردن مصرف هوشمندانه و عبور از پیک بار سال جاری می باشند. به گزارش باز باران خبر؛ نشست صمیمی مدیران عامل و مدیران دفاتر روابط عمومی شرکت مدیریت تولید نیروی برق لوشان، شرکت تولید نیروی برق لوشان و شرکت برق […]
باز باران خبر/ مدیرعامل برق گیلان گفت: رسانه ملی، بازوان قدرتمند صنعت برق در نهادینه کردن مصرف هوشمندانه و عبور از پیک بار سال جاری می باشند.
به گزارش باز باران خبر؛ نشست صمیمی مدیران عامل و مدیران دفاتر روابط عمومی شرکت مدیریت تولید نیروی برق لوشان، شرکت تولید نیروی برق لوشان و شرکت برق منطقه ای گیلان با مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان و مسئولان ارشد این سازمان در صدا و سیمای مرکز گیلان برگزار شد.
«بهمن داراب زاده» در این نشست گفت: افزایش زود هنگام دمای میانگین کشوری، کم بارشی و خشکسالی، کاهش ذخایر آبی و کاهش تولید برق آبی و استفاده زودهنگام کشاورزان از چاه های آب همه و همه دست به دست هم دادند و شرایط حساس و ویژه ای را از نظر انرژی برق رقم زده اند.
وی افزود: همه جای دنیا در ایام پیک مصرف که بازه بسیار کوتاهی است بر روی استفاده بهینه از انرژی برق تاکید می شود چرا که کوتاه بودن دوره زمانی پیک بار، سرمایه گذاری های کلان و هنگفت برای احداث نیروگاه های جدید را توجیه ناپذیر می کند.
داراب زاده با مهم عنوان کردن رسانه ملی گفت: رسانه ملی نقش موثر و بسیار قدرتمندی در نهادینه کردن رفتار درست در تمامی حوزه ها و البته صنعت برق دارد. رسانه ملی می تواند با تمرکز بر روی استفاده مدبرانه و هوشمندانه از انرژی برق، بازوان قدرتمند صنعت برق گیلان جهت عبور موفق از تابستان سال جاری باشد.
وی افزود: رطوبت بالا و شرجی بودن هوای استان گیلان شرایط منحصر به فردی را برای استان ایجاد کرده است. به گونه ای که دمای احساسی در استان بسیار بیشتر از دمای واقعی و رسمی است و تحمل گرما در این شرایط بسیار سخت و دشوار است و در نتیجه شاهد رشد مضاعف مصرف انرژی برق در استان هستیم.
«محمدباقر باقرزاده» مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان در این نشست گفت: رسانه ملی یار و یاور صنعت برق گیلان جهت همراهی و همکاری مردم در زمینه استفاده بهینه از انرژی برق می باشد. مشارکت مردمی و همراهی شان سرآغاز انجام هر کاری است و بدون حضور پرشور مردم، موفقیت در هیچ کاری حاصل نخواهد شد.
وی افزود: اگر چه راه انتقال پیام، رسانه است، اما باید روش های استفاده درست و منطقی از انرژی برق توسط کارشناسان با تجربه و خوش بیان در بخش های مختلف؛ تلویزیونی، رادیویی، خبری و فضای مجازی به مردم آموزش داده شود، تا انتظار مشارکت مردم در مدیریت مصرف انرژی برق را داشته باشیم.
وی افزود: برای اینکه بتوانیم تابستان داغ امسال را با موفقیت پشت سر بگذاریم، انتظار داریم کارشناسان صنعت برق در اجرای برنامه های مدیریت مصرف برق ارتباطات تنگاتنک و نزدیکتری را با مجموعه صدا و سیمای مرکز گیلان داشته باشند.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: تکرار پیام ها و برنامه ها برای ملکه ذهن شدن یک رفتار بسیار موثر است و برای نهادینه کردن رفتار درست و منطقی باید تکرار در پیام های مدیریت مصرف را از یاد نبریم و بر روی آن تمرکز ویژه داشته باشیم.
دیدگاهتان را بنویسید