باز باران خبر – کریم خورسندی مژدهی: اجرای لاک پشتی باقی مانده آزاد راه رشت- قزوین در قطعه رودبار به منجیل که مهم ترین قطعه این پروژه ملی است تاب تحمل مردم منطقه را بریده و صدای شهروندان و مسافران گذری را هم درآورده است! این مطالبه گری به حق که برای بهره […]
باز باران خبر – کریم خورسندی مژدهی:
اجرای لاک پشتی باقی مانده آزاد راه رشت- قزوین در قطعه رودبار به منجیل که مهم ترین قطعه این پروژه ملی است تاب تحمل مردم منطقه را بریده و صدای شهروندان و مسافران گذری را هم درآورده است!
این مطالبه گری به حق که برای بهره برداری کامل از آزاد راه مدتهاست آغاز شده متاسفانه تاکنون ثمری نداشته و متولیان پروژه قول و قرارهایی را که در اتمام پروژه داده بودند را به سرانجام نرسانده اند و با اینکه دولت آقای رئیسی قرار بود این پروژه را با حمایت مالی مطلوبی در سال ۱۴۰۰ مورد بهره برداری نهایی قرار دهد اما با اینکه سال ۱۴۰۱ هم رو به اتمام است و عنقریب سیل مسافران نوروزی و فصل تابستان ۱۴۰۲ هم راهی گیلان و شمال می شوند این مسیر همچنان بار عظیم ترافیک کشنده را برای مسافران و مردم این منطقه به همراه خواهد داشت و از اتمام کار این قطعه از آزاد راه در بازه زمانی کوتاه خبری نیست!
دو پروژه بزرگ و ملی راه آهن گیلان و آزاد راه رشت به قزوین که در دولت روحانی روند عمرانی مطلوبی داشتند و با زحمات و حمایت های دکتر نوبخت به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه وقت از سرعت اجرایی خوبی برخوردار بودند و به جرات می توان گفت که اگر وجود و حضور دکتر نوبخت و سرکشی های هفتگی ایشان در دولت قبل نبود، راه آهن گیلان حتی به نیمه های راه هم نمی رسید که البته با وجود کارشکنی های درون و برون استانی خوشبختانه این پروژه مهم و استراتژیک در تابستان ۱۳۹۸ افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و اگر عمر دولت روحانی کفاف می داد باقی مانده آزادراه رشت به قزوین هم با تدابیر و حمایت های دکتر نوبخت خاتمه می یافت.
به هر حال مشخص نبودن زمان اتمام باقی مانده پروژه آزاد راه در محدوده رودبار و منجیل به دغدغه ای برای مردم شهرستان رودبار، گیلان و کل کشور بدل شده است که امیدواریم مسئولان امر در اتمام آن در سال آتی تلاش وافری انجام دهند.
دیدگاهتان را بنویسید