اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شهرستان رشت

همه ساله با فرارسیدن سال نو طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان بویژه شهرستان رشت اجرا می شود.
ربیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت طی نشست خبری در جمع اصحاب رسانه از برگزاری و اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شهرستان رشت خبر داد.
حجت الاسلام کریمی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند تا ۱۶ فروردین سال ۹۸ در بقاع متبرکه اجرا خواهد شد گفت: ۳۰ بقعه متبرکه مجری این طرح خواهند بود.
وی افزود: هدف از برگزاری و اجرای این طرح در ایام نوروز ارایه خدمات فرهنگی و خدمات گردشگر پذیری، اسکان موقت مسافران نوروزی و پذیرایی از زایران در زیارتگاه ها و بقاع متبرکه می باشد.
رییس اداره اوقاف رشت خاطر نشان کرد: از ۳۰ بقعه ای که این طرح در آن اجرا می شود ۱۲ مبلغ از استان قم حضور دارند که برای اجرای برنامه های این طرح چون خیمه های معرفت با هدف آگاه سازی و همچنین مشاوره های مفید به همشهریان، مسافران و گردشگران همراه است.
حجت الاسلام کریمی ادامه داد: از تاثیرات مثبتی که مبلغین در این طرح طی سالیان گذشته داشته می توان به انصراف ۱۲ مورد از طلاق ، کناره گیری از خودکشی و بازگشت به زندگی و مشاوره های کارساز و کاربردی در راستای بروز مشکلات روحی و روانی اشاره کرد.
وی همچنین اضافه کرد: در بحث کودک و نوجوانان نیز  سوق دادن و مجاب کردن والدین برای رعایت حجاب توسط کودکان از دیگر نکات مثبت خیمه های معرفت است.
حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: بقاع متبرکه در شهرستان رشت به چهار دسته سطح بندی شده اند که بقعه امامزاده هاشم از بقاع ویژه محسوب می شود که از  غرفه های متنوعی از جمله غرفه کودک و نوجوانان، غرفه چند رسانه ای، غرفه محصولات فرهنگی و غرفه ترویج فرهنگ وقف تشکیل شده است.
وی در ادامه یادآور شد: بقعه خواهر امام رشت در سطح یک و با سه غرفه در خدمت زایران و مسافران نوروزی خواهد بود و ۲۲ بقعه مابقی نیز در سطوح ۲ و ۳ قرار دارند.
حجت الاسلام کریمی به عملکرد اداره اوقاف شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: ۸ مورد وقف جدید داشتیم که در قالب های مختلف چون سرپرستی ایتام، بازسازی بقاع متبرکه و ترویج فرهنگی قرآن صورت گرفته است.
رییس اداره اوقاف رشت در پایان با بیان اینکه ۴۰۰ موقوفه با ۴۵۰۰ رقبه و ۲۰۷ بقعه متبرکه متعلق به شهرستان رشت می باشد اظهار داشت: مراسم سال تحویل در قالب طرح آرامش بهاری در تمام بقاع متبرکه همراه با دعای ویژه سال نو و پخش سخنان مقام معظم رهبری برگزار و اجرا خواهد شد.
گفتنی است در پایان با اهدای لوح تقدیر از خبرنگاران تجلیل بعمل آمد.
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=85

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: