دغدغه های خبرنگاران و مشکلاتی که تمامی ندارد!

باز باران خبر/ ایام محرم است و همه سیاه پوش شهادت امام حسین (ع) هستیم و چه نیکوست در کنار عزاداری هایمان قدری تامل و تفکر کنیم و بدانیم که هدف از قیام عاشورا چه بوده و چه پیام هایی دارد؛ عاشورا سراسر درس است و زندگی؛ ایثار هست و آزادگی؛ عاشورا از امر به معروف و عدالت می گوید…
آری باید همه از تاسوعا و عاشورا درس عبرت بگیریم و به مسئولیتی که به ما سپرده شده به نفع درست استفاده کنیم که هم خدا و هم خلق خدا راضی باشند.
با این مقدمه کوتاه سلامی عرض می کنم به خبرنگاران و جامعه رسانه ای استان که رسالتشان همچون رسالت یاران امام حسین(ع) در عاشورا مهم بوده و انعکاس واقعیت‌های جامعه و طرح مشکلات، تنگناها و گرفتاری‌های مردم جزو دغدغه‌هایشان می باشد.
هفدهمین روز از مرداد برای ما خبرنگاران روز خاصی هست، این روز به خاطر سالروز شهادت محمود صارمی شهید عرصه خبر به ‎عنوان روز خبرنگار نام نهاده شده؛ در این روز هر ساله مسئولان با مروری بر مشکلات خبرنگاران وعده های را برای حل مشکلات آنها می دهند اما عملی شدن این وعده ها ممکن است اصلا محقق نشود یا به بطول انجامد!
خبرنگاران به عنوان نمایندگان حفظ آزادی بیان در کشور دو وظیفه مهم بر عهده دارند؛ بیداری جامعه و انعکاس دغدغه های مخاطبان؛ اما چه کسی مشکلات و دغدغه های آنها را می شنود؟!
اگرچه تغییری اساسی به لحاظ کمی و کیفی در وجوهات مختلف عرصه خبرنگاری ایجاد شده اما مشکلات خبرنگاران همچنان به قوت خود باقی است؛ خبرنگاران مظلوم ترین و کم درآمدترین شاغلان جامعه به حساب می‌آیند و حقوق آنها حتی از یک کارگر ساده هم کمتر می باشد، نبود امنیت و ثبات شغلی، نداشتن بیمه، مسکن ، حقوق ناکافی و نداشتن حداقل رفاهیات از مهمترین مشکلات این قشر است.
هرچند حرفه خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان آور میباشد اما آیا خبرنگار می تواند از مزایای سخت و زیان آور شغل خود استفاده کند. این قشر آگاهی بخش جامعه آنطور که باید مورد لطف مدیران و مسوولین قرار نمی گیرند!
با شیوع بیماری کرونا خبرنگاران زیادی بیکار شدند. بیکاری مشاغل دیگر در رسانه ها بازتاب داشت اما بیکاری و دغدغه معیشت خبرنگاران هیچ جا بیان نشد! خبرنگاران راویان خستگی‌ناپذیری دوران کرونا بودند، آنها با حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و در کنار مدافعان سلامت، تلاش کردند تا همه چیز را با چشم ببینند و با گوش بشنوند و روایتشان درست‌ترین باشد.
مسائل و مشکلات مالی برجسته ترین دغدغه خبرنگاران است؛ این مسئله سالهاست به عنوان جدی ترین آسیب در عرصه خبرنگاری تلقی می شود اما دریغ از کمترین پیگیری و رسیدگی جدی!
خبرنگاران گیلان با وجود مصائب متعدد و کوهی از مشکلات پرصلابت در راستای روشنگری جامعه قلم می‌زند اما انتظار دارند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم نگاه ویژه ای به آنها داشته باشد و از حق این قشر زحمتکش و همیشه همراه در وزارتخانه دفاع کند و امتیازات و اعتباراتی برایشان در نظر بگیرد.
روز خبرنگار نباید با یک تبریک و یک هدیه ناچیز از سوی مسئولین و مدیران ختم شود و تجلیل ها فقط به روز خاصی بسنده شود؛ خبرنگار تشنه نگاه خاص و ویژه ای است که بتواند در این روزهای سخت اقتصادی دوام بیاورد!

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=26502

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: