اعتیاد پشت در خانه هاست/ گرایش به مواد مخدر گل در بانوان بیشتر از آقایان است

بازباران خبر/ قبل از ظهر چهارشنبه اول تیرماه مصادف با سالروزجهانی مبارزه با مواد مخدر ؛ مهدی خدمت بین دانا در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر پیشگیری کم هزینه تر از درمان است.

مدیر کل بهزیستی استان گیلان از ثبت ۲۶ هزار نفر درمان شده بیماری اعتیاد در سامانه بهزیستی خبر داد و گفت: سازمان بهزیستی در دو بخش پیشگیری و درمان اعتیاد با ۱۹ دستگاه هماهنگی و همکاری دارد.

مهدی خدمت بین دانا در خصوص برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: از دوم تا هفتم تیرماه همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر برنامه های متنوع و متعددی را در ۱۶ شهرستان برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان یادآور شد: برگزاری میز خدمت ، جلسات آموزشی در ۱۶ شهرستان، برپایی میزخدمت درروز جمعه ساعت۱۱ صبح در مصلی رشت و دیگر شهرستان ها ، نصب بنر و استند در سطح شهر و …. از اهم برنامه های این هفته است.

مهدی خدمت بین دانا از ضرورت همکاری دانشگاه علوم پزشکی با بهزیستی در زمینه معرفی بهیار ، روانپزشک و پزشک و بحث ماده ۱۶ خاطرنشان کرد: در طرح صیانت از معتادین متجاهر طبق ابلاغیه ریاست جمهوری به استانداری ها و شهرداری ها بودجه این طرح باید با حمایت استانداری و شهرداری تامین گردد، ابتدا قرار بود که شهرداری ۵ میلیارد تومان به بهزیستی کمک کند که با ۲ میلیارد تومان موافقت شد و تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان اخذ شد.مدیرکل بهزیستی گیلان گفت استان رتبه پنجم کشوری طلاق را دارد و علت اصلی آن را اعتیاد نام برد .وی گفت: میانگین سن اعتیاد در کشور ۲۴ سال است .شیوع اعتیاد در آقایان بیش از بانوان اما گرایش به مواد مخدر گل در بانوان بیشتر از آقایان است‌.

وی با تاکید بر اینکه اعتیاد پشت در خانه هاست، افزود: عمده ترین مشکل جوانان امروز در حوزه مواد مخدر ناتوانی در مهارت نه گفتن است، بنابراین هرچه در آموزش و آگاه سازی جوانان در حوزه عواقب ابتلا به اعتیاد بیشتر فعالیت داشته باشیم موفق تر خواهیم بود.

مدیرکل بهزیستی گیلان با تاکید بر ارتقاء فرهنگ سازی و آموزش در حوزه اعتیاد تصریح کرد: ۱۲۸ گروه اجتماع محور در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان فعالیت دارند، همچنین در حال حاضر ۷۷۸ بیمار مزمن روانی در مراکز درمانی بهزیستی بستری هستند، و متاسفانه با توجه به گرایش جوانان به مواد مخدر و با توجه به دستور دادستانی در زمینه بستری معتادان جهت درمان امکان بستری درمراکز وابسته به بهزیستی استان وجود ندارد.

وی در پایان با اشاره وجود ۴۸ کمپ فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان ساخت: در گذشته تعداد ۵۷ کمپ فعالیت داشتند اما به علت تخلفات تعدادی هم به دلیل وجود نواقص تعطیل شدند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=25361

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: