رسالت اصلی سازمان بازرسی پیشگیری و برخورد با فساد اداری و مالی است

باز باران خبر – مجید مصطفوی: نشست خبری مدیرکل سازمان بازرسی استان گیلان صبح امروز یکشنبه باحضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزارشد.

سیف ا… مسرور ، مدیرکل بازرسی گیلان در این نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه انجام شد،گفت: طبق اصل ۱۷۴ قانون اساسی بازرسی کشور ناظر یا داور عملکرد دستگاه‌های اجرایی می باشد و رسالت اصلی سازمان بازرسی علاوه بر برخورد با فساد اداری و مالی بلکه پیشگیری از آن هم است.

وی افزود: علیرغم همه تلاش های که انجام می شود و جایی که ایرادی دیده می شود به توان سازمانی برمی گردد؛ نداشتن نیروی متخصص،کمبود نیرو ،عدم امکان جذب و دوبرابر شدن ریزش منابع انسانی در سازمان از مهمترین مشکلات بازرسی گیلان می باشد. مسرور خاطر نشان کرد: برای تحقق اهداف مد نظر لازم است موانع موجود رفع شوند تا عملکرد کیفی تری داشته باشیم؛ البته قوه قضاییه باید توان مالی مستقل داشته باشد که این مهم محقق نشده است.

سیف الله مسرور از ارائه گزارش عملکرد ضعیف سازمان بازرسی توسط برخی رسانه ها انتقاد کرد و گفت: درحالی که ما با کمبودهای زیادی مواجه هستیم ولی با تمام وجود در حال انجام وظیف هستیم ولی متاسفانه کمبودهای سازمان دیده نمی شوند و بیشتر سیاه نمایی صورت می گیرد و این در حالی است که از سال گذشته تا کنون مشکلات کمبود نیرو حل نشده است.

مسرور یاد آور شد: گاهی توقعات درستی از ما می رود اما دیر انجام می شود که این بخاطر مشکلات سازمانی است؛ چون برخورد احساسی و شتابزده برای سازمان سم است.وی در ادامه اظهار داشت: هیچگاه دقت را فدای آمار نکرده ام و سیاست پیشگیری از وقوع سو جریان ملاک سازمانی ما است.

وی یاد آورشد: در طول ۵سال گذشته بیش از ۶۵۱ فقره پرونده به مراجع قضایی معرفی شده که ۸۱ نفر از آنها مدیر و شهردار بوده اند.مدیرکل بازرسی گیلان در پاسخ به سوالی در خصوص شرکتهای الکتریک و پوشش رشت گفت: الکتریک رشت یک مبحث کوچک نبود که بعد از ۱۶ سال ۸/۵ هکتار زمین به گیلان برگردد؛ ضمن اینکه پیگیری و راه اندازی کارخانجات پوشش نیز یک انقلاب بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=25297

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: