دستگیری عامل برداشت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به روش اسکیمر

باز باران خبر: رییس پلیس فتا استان گیلان از دستگیری فردی که با دستگاه اسکیمر بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون ریال از حساب‌های بانکی شهروندان به صورت غیر مجاز برداشت کرده بود، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: پس از شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز و خالی شدن حساب بانکی آنها، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه از تمامی شکات پرونده و اشتراک گیری ریز تراکنش های حساب های بانکی آنان مشخص گردید که تمامی این افراد از یک شخص در پوشش میوه فروش دوره گرد اقدام به خرید نموده و متهم از عدم آگاهی آنان سو استفاده و با استفاده از دستگاه اسکیمر، اقدام به کپی کردن کارت بانکی و سرقت از حساب آنها می کرد را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یکی از استان غرب کشور دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان گیلان ادامه داد: متهم ۲۱ساله درابتدا جرم خود را انکار نموده و در نهایت با توجه به مستندات ارائه شده اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان گیلان به شهروندان توصیه کرد: به هنگام خرید از دست فروشان یا افرادی که دستگاه‌های کارت خوان دارند نسبت به عدم دستکاری و اتصال وسیله اضافه‌ به این دستگاه‌ها اطمینان حاصل کرده و ضمن خودداری از اعلام رمز به فروشنده عملیات پرداخت را شخصاً انجام دهند.

سرهنگ نقی‌مهر یاد آور شد: تغییر دوره ای رمز یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمان سایبری است.

وی از مردم خواست؛ هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع‌رسانی کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=24843

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: