جفا در حق بزرگان استان به کدامین گناه؟! 

باز باران خبر/ مدتی است در این فکرم که چرا بعضی از متولیان استان گیلان برخلاف آموزه دینی “وقر کبارکم” به جای بزرگداشت بزرگان و سرمایه های علمی و سیاسی استان آنان را تحقیر و تبعید می کنند؟ 

به نظر می رسد عمل برخی از بزرگان استان مصداق “توبه فرمان چرا خود توبه کمتر می کنند” باشد زیرا به مکافات عمل اعتقادی ندارند و در عمل مصداق واقعی “واعظ غیر متعظ” هستند و خود کمتر توبه می کنند! بعنوان مثال وقتی مهندس روح اله قهرمانی چابک به عنوان استاندار گیلان بر اریکه قدرت بود تلاش های فراوانی صورت گرفت تا وی از قدرت پایین کشیده شود که البته شد و بعدها هم از ترس محبوبیت و شهرت وی از هیچ اقدامی برای به محاق بردن وی بسنده نکردند تا اینکه به رحمت خدا رفت؛ اما منتقدان وی باورشان نشد که قهرمان خاک شده است!

از این رو همین منتقدان در صف اول مجلس ترحیمش حضور یافتند تا مطمئن شوند که دیگر برنمی گردد! متاسفانه این پایان کار نیست؛ چون تاریخ دوباره تکرار شده و یکی دیگر از شخصیت های شناخته گیلانی که در سطح کشور و مجامع علمی بین المللی تقریبا شناخته شده و آثار علمی و ترشحات قلمی وی نه اینکه بی نظیر، بلکه کم نظیر بوده و مرزها را در نوردیده و به زبان های مالایی، انگلیسی و عربی ترجمه شده و در بسیاری از حوزه ها و دانشگاه ها جزء کتاب های درسی در آمده است.

وی در روزگار قبل از انقلاب به سبب مبارزات سیاسی زندانی و ممنوع المنبر شده و محرومیت ها کشیده و بعد از انقلاب نیز تا سال ۱۳۹۷ تصدی پست های طراز اول استانی داشته و به اعتراف دوست و دشمن از مروجان بلامنازع نظام است امروز در استان خودش مثل (مصدق) به جای تبعید در احمد آباد در شهر عروس شهرهای گیلان غریبانه در گوشه عزلت خزیده و به جای یونجه کاری مشغول تحقیق، مطالعه و نشر مضامین بکر و مفاهیم اسلام است!

وی که در ردیف اعاظم دینی و سیاسی کشوری و مبارزان انقلاب است و با آنان حشر و نشر داشته و در راه پیروزی انقلاب مجاهدت های فراوانی انجام داده؛ بگونه ای که در مرکز اسناد انقلاب اسلامی حد اقل بیش از ۱۵۰ برگ سند مبارزات انقلابی وی موجود است آیا مستحق این جفا هست؟!چگونه است تا چندی قبل آستانه اش قبله حاجات برخی از همین مدیرانی بود که امروز او را در غربت نشاندن که باید چشم به در بدوزد بلکه برخی از دوستداران وی به دور از چشم برخی ها (۱) به دیدارش بیایند تا به قولش (توانسی) داشته باشد و گاهی از سر درد این بیت حافظ را زمزمه کند:

رفیقان چنان عهد صحبت شکستند    /   که گویی نبوده ا‌ست خودآشنایی 

طی ۵ سال گذشته علیرغم اینکه همچنان در جلسات متعدد کشوری و رهبری و مجلس خبرگان رهبری دعوت می شود، معلوم نیست چرا در استان خودش غریب و مهجور و ممنوع التصویر است؟! 

آیا استان گیلان قوانین خاصی دارد که با قوانین کشور تفاوت دارد یا رشک حسودان و کوته نظران سبب مهجوریت وی است؟ ضمن اینکه تا کنون کسی حاضر نشده دلیل ممنوع التصویری ایشان را اعلام نماید تا مردم را یکدله کنند که ایشان ضد نظام و اسلام است!

اگر چنین است چگونه کتاب آیین مملکت داری وی به اشاره حضرت آیت الله العظمی سیستانی به عربی ترجمه و چاپ شد؟ اگر ضد انقلاب و از اصحاب فتنه است، چرا چندی قبل کتاب (ولایت فقیه) وی در قم بعنوان کتاب سال انتخاب و با حضور علما و محقیقین و پژوهشگران و ریاست دفتر رهبری از وی تجلیل شد؟! و خیلی از آیاهای دیگر!

آقایان بزرگان گیلان! حضرت علی (ع) فرمود: “از گذشتگان پند گیرید، قبل از اینکه آیندگان از شما پند گیرند”.

بنابراین شما که مبلغ و مروج شعار “وقر کبارکم” هستید چرا واعظ غیر متعظ هستید و مکافات عمل را باور ندارید؟!

بیا تا قدر یکدیگر بدانیم/ که تا ناگه ز یکدیگر نمانیم

چو برگورم بخواهی بوسه دادن/ رخم را بوسه ده کاکنون همانیم

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=24708

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: