رصد و پایش مبادی ورودی و مرزی استان برای پیشگیری از ورود ویروس آبله میمونی با جدیت در حال انجام است

بازباران خبر/سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به آبله میمونی در کشور و استان دیده نشده گفت: مبادی ورودی و مرزی استان با حساسیت و جدیت بیشتر برای پیشگیری از ورود ویروس آبله میمونی رصد و پایش می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا)؛ دکتر اسماعیل نورصالحی در جلسه ی وبیناری با مدیران شبکه های بهداشت و درمان و کارشناسان گروه پیشگیری و مقابله با بیماری های واگیر شهرستان ها با اشاره به اهمیت آمادگی پیش از بروز هر بیماری ویروسی در استان اظهار کرد: آبله میمونی یک بیماری ویروسی است که طی روزهای گذشته در برخی کشورها افرادی را مبتلا و آلوده کرده و با توجه به بروز این بیماری و هشدارهای سازمان بهداشت جهانی، آمادگی همه ی استان برای پیشگیری از ورود این ویروس به کشور و استان ضروری است. 

وی افزود: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس ابله میمونی در کشور و استان دیده نشده و تمرکز کشور و استان بر روی پیشگیری است. سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه انتقال ویروس آبله میمونی از طریق تماس نزدیک با افراد مبتلا، سطوح آلوده به ویروس و تماس جنسی اتفاق می افتد گفت: عدم واکسیناسیون و تماس نزدیک با افراد آلوده منجر به ابتلا و شیوع بیماری ابله میمونی می شود. 

به گفته ی وی آغاز بیماری ابله میمونی با بروز تب است و پس از آن با بثورات جلدی از صورت فرد مبتلا ادامه می یابد. دکتر نورصالحی بر رصد و پایش تمامی مبادی مرزی استان تاکید کرد و افزود: در حال حاضر در مبادی مرزی استان رصد و پایش دقیقی از افرادی که قصد ورود به کشور و استان را دارند انجام می پذیرد و در صورت مشاهده ی افراد مشکوک، قرنطینه ی آن ها و اخذ آزمایش از افراد مشکوک به سرعت صورت می گیرد. 

در ادامه ی جلسه ی فوق با مدیران شبکه های بهداشت و درمان و کارشناسان حاضر، توضیحاتی درباره ی علائم بروز بیماری و تشخیص ابله میمونی و چگونگی انجام آزمایش های تخصصی از افراد مشکوک به ابتلا به این بیماری ذکر شد. همچنین در بخش دوم این جلسه، بر رصد بیشتر در حوزه ی سلامت محیط و کار در سطح استان و همینطور افزایش راهکارهای درآمدزایی در حوزه ی بهداشت استان تاکید شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=24666

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: