برگزاری جشنواره تمشک با هدف برند سازی منطقه و جذب گردشگر

باز باران خبر/ نشست خبری نخستین جشنواره تمشک کیاشهر با حضور شهردار ، اعضای شورای شهر حامی مالی جشنواره و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شهرداری کیاشهر برگزار شد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از برنا گیلان؛ مرتضی عاطفی شهردار کیاشهر در این جلسه با اشاره به زمان برگزاری جشنواره تمشک اظهار داشت: نخستین جشنواره تمشک کیاشهر سوم لغایت دهم تیرماه جاری در ساحل بندر کیاشهر برگزار می شود و هدف از برگزاری این رویداد چند روزه برند سازی  شهری و معرفی ظرفیت ها و جاذبه های کیاشهر در سطح ملی و فرا ملی است.

دبیر جشنواره تمشک کیاشهر افزود : یکی از ابزارهای برند سازی برگزاری جشنواره های مختلف است و تلاش شده که در اولین جشنواره تمشک کیفی سازی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کیاشهر پتانسیل های ویژه ای در حوزه های مختلف دارد گفت: شناساندن این ظرفیت ها به گردشگران می تواند به حوزه اقتصاد شهری و محلی منطقه کمک کند و درآمدی پایدار را سبب شود.

عاطفی با بیان اینکه پارک ملی بوجاق با وسعت ۳۴۰۰ هکتار از جاذبه های منطقه کیاشهر است ،عنوان کرد : ۱۵۰۰ هکتار از این پارک خشکی و جنگل است و بوته های تمشک در جای جای این وسعت پهناور دیده می شود و حتی در داخل محدوده شهری نیز این پوشش گیاهی دیده می شود.

وی ادامه داد: اگر چه هیچ محصولی به صورت اختصاصی کاشت نمی شود و تمشک نیز در اکثر نقاط گیلان وجود دارد اما فراوانی این گیاه ارگانیک در کیاشهر بیشتر از سایر نقاط استان است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره عنوان کرد: در جشنواره تمشک کیاشهر برنامه های مختلفی در طی چند روز در نظر گرفته شده و شیوه صحیح برگزاری این جشنواره تلنگری می باشد به سایر جشنواره ها که با هر کیفیت برپا می شود و خروجی در پی ندارد.

شهردار کیاشهر تاکید کرد: شهر بندر کیاشهر  از حداقل امکانات فرهنگی و هنری محروم است،انجمن های هنری در این شهر شکل نگرفته و این در حالی است که پتانسیل کیاشهر بسیار بالاست و به واسطه گردشگر پذیر بودن نیز ظرفیت های بالقوه خوبی دارد که باید از این ظرفیت ها در جهت برند سازی و رونق اقتصاد شهری بهره گیری کرد.

عاطفی در پایان تاکید کرد : کیفیت برگزاری جشنواره در استمرار آن دخیل است و جا دارد که از حامی مالی این جشنواره شرکت وسام آکوا ویرا تشکر و قدردانی نماییم و شهرداری کیاشهر در این جشنواره هزینه ای را بر عهده ندارد و تمامی هزینه های اجرای بخش های جشنواره به عهده اسپانسر است.

معرفی ۴۰ نوع خوراک خلاقانه تهیه شده از تمشک در جشنواره

در ادامه رضا حقی مدیر اجرایی نخستین جشنواره تمشک کیاشهر ضمن ارائه توضیحی در خصوص روند برگزاری و برنامه های در نظر گرفته شده، گفت: جشنواره هایی که در کشور برگزار می گردد صرفا یک مراسم و جنگ مفرح است و شامل بازی‌های بومی و محلی، استند آپ کمدی و موسیقی می باشد و چرخه و خروجی برای جشنواره تعریف نشده اما در جشنواره تمشک کیاشهر ما بر آن هستیم که علاوه بر معرفی محصول ارگانیک تمشک، کیاشهر را نیز به مردم در سطح کشور معرفی نماییم.

وی افزود: از آنجایی که تمشک یک میوه ارگانیک فصلی است این جشنواره به معرفی خلاقیت های غذایی با تمشک و محصولات خوراکی این میوه خواهد پرداخت و از تمامی علاقمندان و فعالان بخش های شیرینی پزی و خوراک چه در بخش خانگی و چه بازار  دعوت می شود که در این جشنواره محصولات خلاق خود را عرضه کنند تا چنین محصولاتی برندسازی گردد.

وی اضافه کرد : ۴۰ نوع خوراک خلاقانه تهیه شده از تمشک برای اولین بار در این جشنواره عرضه می شود.

حقی برنامه های جشنواره را بر شمرد و اضافه کرد :مسابقه پوستر ،تصویر سازی ،نقاشی و بسته بندی در سطح کشور از جمله برنامه های این جشنواره است که منتخبین این مسابقات در روز اختتامیه معرفی می شوند.چهار نمایشگاه خیابانی در زمینه های ذکر شده نیز از آثار شرکت کنندگان در مسابقات برپا می گردد.کارگاه کارآفرینی خلاقانه با تمشک و روند برند سازی مشاغل خانگی و اقتصاد محور ساختن این فعالیت ها با حضور اساتید برگزار می گردد . مسابقه خوراک خلاقانه با تمشک ،مسابقه نقاشی کودکان با محوریت جشنواره تمشک ،عرضه محصولات صنایع دستی با موضوع تخصصی تمشک ( از قبیل زیور آلات دست ساز ، زنبیل و سایر محصولات با لوگو و طرح تمشک )،موسیقی محلی و استند آپ کمدی، اجرای نمایش عروسک غول پیکر در جشنواره،عرضه بوته تمشک اصلاح شده بی خار ،ساخت و نصب سه المان شهری برای یادبود جشنواره در سطح شهر که این المان ها و مجسمه ها در طول ۸ روز جشنواره ساخته می شوند و مردم از نزدیک ساخت آنان را مشاهده می کنند.

وی خاطر نشان کرد: هزینه برپایی این جشنواره و تمامی برنامه های عنوان شده به عهده حامی و اسپانسر مالی جشنواره شرکت وسام آکوا ویرا می باشد و جا دارد که از خانم مهندس ارجمند مدیر شرکت مذکور تشکر و قدردانی نماییم.

حقی همچنین در زمینه ستاد اجرایی جشنواره گفت : شورای سیاست گذاری جشنواره متشکل از رئیس شورای شهر کیاشهر، شهردار، فرماندار شهرستان، رئیس اداره میراث، صنایع دستی و گردشگری شهرستان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،دبیر اجرایی و حامی مالی جشنواره می باشد و ستاد اجرایی متشکل از دبیر جشنواره، دبیر اجرایی، روابط عمومی و رسانه ،تدارکات و تبلیغات، اسپانسر و سایر موارد می باشند.

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم جشنواره ای در شان و جایگاه کیاشهر برگزار نماییم.

گفتنی است در این جلسه علیرضا ثانی عضو و رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کیاشهر ،فرید اسماعیل زاده عضو شورای شهر ،جانعلی پور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کیاشهر  نیز حضور داشتند و سخنانی را بیان نمودند.

همچنین مهندس فاطمه ارجمند مدیر شرکت وسام آکوا ویرا حامی جشنواره تمشک کیاشهر نیز اظهار امیدواری کرد که جشنواره خوب و درخور جایگاه کیاشهر برگزار گردد.

لازم بذکر است نخستین جشنواره تمشک کیاشهر سوم لغایت دهم تیرماه ۱۴۰۱ در ساحل کیاشهر انتهای پل چوبی برگزار می شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=24519

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: