دست تعزیرات برای برخورد با گران‌فروشی و احتکار بازتر شد

بازباران خبر/به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در جلسه روز سه‌شنبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست حجت‌الاسلام  رئیسی برگزار شد پیرو افزایش اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی با تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی، گزارشی از عملکرد این سازمان در هفته اخیر ارائه شد.

در این گزارش اقدامات سازمان تعزیرات در برخورد با پدیده‌های گرانفروشی و احتکار مطرح و مقرر شد برای برخورد مؤثرتر با تخلفات اقتصادی منابع و الزامات اجرایی در اختیار این سازمان قرار گیرد.

در ادامه اقدامات دولت در راستای پیگیری اجرای طرح اصلاح نظام اقتصادی و مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد با هر گونه احتکار و گرانفروشی برخورد قاطع و توام با سرعت خواهیم داشت و این برخورد ها ادامه دار خواهد بود.

احمد اصانلو گفت: تذکر جدی به اصناف و واحدهای تولیدی می دهم که احتکار و گرانفروشی نداشته باشند با توجه به اختیاراتی که به سازمان تعزیرات حکومتی داده شد بنا داریم در کمترین زمان ممکن و با سرعت و قاطعیت به پرونده ها رسیدگی کنیم.

همچنین آقای حضرتی مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی از افزایش تعداد گشت‌های مشترک بازرسی از صنوف مختلف بویژه از نانواییها خبر داد و گفت باتوجه به موضوع مرمی سازی یارانه ها و سوءاستفاده برخی سودجویان فرصت طلب که به احتکار و ایجاد کمبود کالاهای مورد نیاز مردم دربازار بخاطر منفعت طلبی خود اقدام می کنند، تعزیرات حکومتی با راه اندازی گشت‌های بیشتر بازرسی و همچنین افزایش ساعات بازرسی در راستای برخورد با متخلفین از دیروز در کنار بازرسان سازمانهای ذیربط اقدام کرده است.

طبق گفته آقای فاطمی امین وزیر صمت هم از روز یکشنبه ظرفیت بازرسی در بازار کالاهای اساسی ۱۰ برابر شده است و تعداد بازرس‌های وزارت صمت در کشور نیز به بالای ۷ هزار نفر رسیده است.

اما در این جلسه گزارشی از وضعیت بازار پس از اجرای قانون مردمی کردن و توزیع عادلانه یارانه‌ها ارائه شد و رئیس جمهور دستور داد کالا به وفور در بازار تامین شده و موانع موجود در این زمینه برطرف شود.

اصلاح ساختار بودجه کل کشور نیز موضوع دیگری بود که در این جلسه مطرح و ادامه بررسی این موضوع به جلسات آینده موکول شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=24431

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: