دولت و لزوم سرعت در مهار قیمت ها

باز باران خبر/ یکی از وظایف هر دولتی تدبیر امور کشور به نحو شایسته، مهار قیمت ها و ثابت نگاه داشتن آن در حد معقول و منطقی و نیز قابل تحمل کردن بهای کالاهای مصرفی و خدمات برای اقشار ضعیف که بخش عمده اعضای جامعه را تشکیل می دهند، می باشد.
مملکت ما از این جریان مستثنا نیست و مسئولین دولتی باید به وظایفشان به سرعت و دقت عمل کنند تا مردم در زیر بار فشار گرانی های لحظه ای و سوء استفاده گروههای مافیایی آشکار و پنهان در کلیه مشاغل و صنوف، استخوان هایشان خرد نشود که متاسفانه فعلا در حال درهم شکستن است.
گرانی سرسام آور بهای کلیه اقلام غذایی و بهداشتی، خدمات درمانی و بیمارستانی، محصولات لوازم خانگی و صنعتی، ویزیت پزشکان در رده های گوناگون، اجاره بهای منازل استیجاری، هزینه اینترنت، موبایل و تلفن های ثابت، انواع خودرو، نهاده های کشاورزی و…، مدیریت اوضاع را از دست اکثریت مردم که از اقشار ضعیف هستند، خارج کرده و برنامه ریزی شخصی برای زندگی با این گرانی های خلق الساعه، دیگر امکان پذیر نمی باشد.
در این شرایط که هر صنفی به اندازه خودش به دیگران ظلم می کند و اسب گرانی را زین کرده و بدون مانع، مشغول تاخت و تاز است، نوبت به انجام وظیفه دولت می رسد که با مدیریت صحیح، جدیت و قاطعیت و با قید فوریت اوضاع را به سامان کند و مردم را از نگرانی های هرروزه و ناامید شدن از آینده، مصون بدارد.
نکته ای که اعضای دولت سیزدهم باید به طور دقیق بدان توجه کنند این که اگر گرانی ها با سرعت مهار نشود، زحمات شبانه روزی آیت الله رئیسی برای گسترش عدالت اجتماعی و جبران خطاهای متعدد دولت قبل به طور روشن و مؤثر دیده نشده و مردم نمی توانند تحقق شعارهای انتخاباتی وی را با تمام وجود لمس کنند.
از سوی دیگر با بمباران مداوم تبلیغات منفی و هدفدار داخلی و خارجی در شبکه های اجتماعی که عموما وابسته به کشورهای غربی و باندهای فاسد وطنی هستند، مشکلات قبلی به دولت فعلی چسبانده می شود تا کارهای انجام شده را کم اهمیت و بی فایده جلوه دهند.
به همین دلیل مسئولین این دولت، وزراء، معاونین و استانداران تا پایین ترین رده های مدیریتی در شهرستان ها و بخش ها باید مانند خود رییس جمهور مجدانه و مخلصانه پای کار باشند تا از آلام و نگرانی های مردم کاسته و اوضاع را قابل تحمل نمایند.
بدیهی است که در چنین شرایط دشوار و حساس هر وزیری که نتواند برنامه های اعلامی اش را اجرایی کند، بدون هرگونه چشم پوشی و مسامحه باید فورا مؤاخده و از کار برکنار شود؛ چون حضور او بر مسند ریاست فلان وزارت خانه به زیان نظام جمهوری اسلامی تمام می شود و این خود گناهی نابخشودنی است، زیرا موجب خدشه دار شدن زحمات رئیس جمهور در میان عامه مردم می گردد؛ البته یکی از هنرهای آقای رییسی نیز باید این باشد که نیروهای کارآمد، باتجربه و پاکدست را در سطوح کشوری و استانی پیدا کرده و به کار گیرد نه آن که گرفتار بحث های اصولگرایی یا اصلاح طلبی و باندبازی ها در این زمینه شود که متاسفانه به نظر می رسد این هنر در دولت سخت کوش سیزدهم چشمگیر نیست و این مسئله یک نقطه ضعف بزرگ برای او و دولتش به شمار می رود، همچنان که برای دول پیشین نیز چنین مصائبی وجود داشته ولی انتظار می رفت که آقای رییسی هنگام انتخاب افراد برای مسئولیت ها، مشاوران ایشان در دام اشتباهات قبلی ها نیافتند و خطاهای گذشتگان را مجددا تکرار نکنند. ولی عملا چنین نشد!
مسلما جناب آقای رئیسی بهتر از هر کسی می داند که نزدیک به یک سال از فرصت چهارساله ریاست جمهوری ایشان سپری شده و بقیه این مدت نیز به سرعت فرا رسیده و به پایان خواهد رسید؛ بنابراین فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد و باید از اشتباهات دولت های گذشته، عبرت گرفت و امتیازات آن ها را ادامه داد تا فایده اش به مردم برسد و احساس آرامش در جامعه جاری گردد.

سیدعبدالباقی اسحاقی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=24059

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: