علی کریمی چه می گوید؟!

باز باران خبر/ علی کریمی چهره نام آشنای فوتبال کشورمان چندی قبل در برنامه ای به شدت به هیات فوتبال گیلان حمله کرد و حرف هایی به زبان آورد که جای تامل دارد!

 کریمی در شرایطی از مدیریت حاکم بر فوتبال گیلان انتقاد می کند که با سلام و صلوات دوستان  و با آگاهی کامل به تیم فوتبال سپیدرود رشت ورود کرده بود.

او که ریشه ای گیلانی دارد چنان از گیلان و گیلان زمین تعریف و تمجید نمود که خیلی ها او را فرشته نجات فوتبال رشت می دانستند و سند باشگاه سپیدرود را خیلی راحت و بدون قید و شرط بنام علی کریمی زده شد تا این ملی پوش اسبق و مطرح فوتبال ایران  به عنوان مالک جدید سپیدرود نامیده شود.

البته قرار بر این شده بود که بدهکاری های دو سه سال گذشته تیم توسط مالک جدید پرداخت شود و آن طور که علی کریمی اعلام نمود ۶ میلیارد و دویست میلیون تومان کل بدهی های سپیدرود بود که رقم قابل توجهی از آن توسط طلبکاران بخشیده یا به قول آقای کریمی تسویه حساب شد تا او با حداقل هزینه ممکن صاحب یک تیم لیگ برتری شود! اما سپیدرود لیگ برتری با علی کریمی به ساحل نجات نرسید و نتوانست این تیم را در شرایط مطلوب حفظ نماید و در واقع علی کریمی با قرمزپوشان به بن بست فنی خورده بود و توانایی مدیریت و مربیگری تیم را نداشت!

 تیم فوتبال سپیدرود در شرایطی که روزهای سختی را سپری می کرد به علت درگیری سرمربی اش با دست اندکاران فدراسیون فوتبال ناخواسته حاشیه هایش بیشتر شد؛ مردی که هم مالک بود هم مدیر و هم سرمربی و عملا تمرکز لازم را روی هیچ کدام نداشت تا پس از حدود ۶ ماه  و در شرایطی سخت سپیدرود را رها کند و به محل سکونتش در تهران روانه شود.

  علی کریمی با دریافت کمک های مالی از حسین هدایتی معروف و یکی دو اسپانسر عملا نتوانست با مسئولین استان از هیات فوتبال و اداره ورزش و جوانان گرفته تا فرمانداری ،استانداری و بنگاههای اقتصادی استان ،ارتباط و تعامل برقرار نماید! گویا وی منتظر این بود که دیگران خدمت ایشان برسند و تقاضای کمک خود به باشگاه سپیدرود را مطرح نمایند! البته به نظر میرسد بعد از دستگیری حسین هدایتی مشکلات مالی جناب مالک شروع شد و او مجبور شد یک مقداری دست به جیب شود!

علی کریمی در برنامه ای که خداداد عزیزی مجری آن بود، اعلام نمود که قرار نبود که مالک شود، بلکه باید یک سری هزینه می کرد و… در حالی که این موضوع کاملا دور از واقعیت است و علی کریمی مصر به زدن سند باشگاه به نامش بود، البته به نظر میرسد که متولیان ورزش و فوتبال استان در این زمینه خیلی آسان‌ گرفتند!

به هرحال مالک سابق سپیدرود اعلام آمادگی نموده که در مناظره ای زنده با رییس هیات فوتبال داشته باشد و مستندات خود را ارائه دهد، نکته ای که در صورت عملی شدن می تواند خیلی از مسائل را مشخص کند. ضمن اینکه هفته قبل انتقال مالکیت سپیدرود از علی کریمی به مهندس نوید انجام گرفت و جناب مالک سابق سند یک مغازه چند میلیاردی در یکی از گران ترین خیابانهای رشت‌ (منظریه) را در اختیار گرفت تا راضی به خروج از سپیدرود شود.

 البته خبرهای تایید شده حاکی از این است که علی کریمی بر خلاف قول ها و حرف های رسانه ای اش تا کنون از تسویه حساب با تعدادی از طلبکاران خودداری کرده و طلب آنها را به متلک جدید حواله داده است؛ نکته ای مهم که می تواند چالش جدیدی برای سپیدرود ایجاد نماید.

  ناگفته نماند علی کریمی در چند ماه حضورش در استان گیلان در حوزه اقتصادی فعال بود و با خرید چند قطعه ملک و املاک  توانست از مزایای سرمربی و مالک سپیدرود شدن به نحو احسن استفاده نماید و خلاصه کلام اینکه در سقوط سپیدرود از لیگ برتر به دسته دوم ،عوامل مختلفی را میتوان نام برد که بدون شک یکی از مهمترین آنها مالک، مدیر و سرمربی (علی کریمی) بود! او حتی پس از جدایی از قرمزپوشان رشت به آسانی حاضر به واگذاری امتیاز سپیدرود به اداره کل ورزش و جوانان نشد و چندین سال دیگر هم همچنان مالک واقعی سپیدرود بود. البته وقتی یک یا چند تیم مطرح گیلانی سقوط می کنند همه را می توان مقصر دانست؛ از مدیران باشگاه ها گرفته تا متولیان فوتبال و  ورزش استان و حتی مسئولین ارشد استانی که اگر بهتر و به موقع ورود می کردند، شاهد ناکامی تیم های استان  به این حد و اندازه نبودیم!

سید امیر فرحسینی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=22482

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: