هدف اصلی بنیاد مسکن تأمین سرپناه برای محرومان و نیازمندان است

​​باز باران خبر/  زهرا صداقت علی مدیر شعب بانک مسکن استان گیلان با حضور در دفتر حامد دائمی جفرودی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، پیرامون طرح های اقدام ملی مسکن، جهش تولید مسکن و طرح ویژه مسکن روستایی به گفتگو نشست.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان این که، بنیاد مسکن اقدامات مهمی در جهت خانه دار شدن اقشار مختلف با سطوح درآمدی متفاوت داشته است، گفت: موفقیت در بخش قابل توجهی از این اقدامات در گرو مشارکت و همراهی بانک های عامل در اعطای تسهیلات  نوسازی و بهسازی و احداث مسکن است، از این رو لازم است بانک‌ها برای روان سازی پرداخت وام مسکن نیازمندان گره گشایی کنند. 
مهندس دائمی بر لزوم تعامل و همراهی و مشارکت بانک ها با بنیاد مسکن و وام گیرندگان و روان سازی ضمانت های بانکی، تأکید کرد و یادآور شد: بنیاد مسکن از سال های گذشته موضوع ضمانت های زنجیره ای را برای اخذ تسهیلات مطرح کرد و در بسیاری از زمینه ها با مشارکت و همراهی بانک مسکن این نوع ضمانت ها جواب داده و مشکل وام گیرندگان را حل کرده است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، شرایط تأمین مسکن نیازمندان و محرومان را شرایطی خاص دانست و گفت: در این زمینه هدف اصلی بنیاد مسکن تأمین سرپناه برای محرومان و نیازمندان است، باید شرایطی برای محرومان و اقشار کم برخوردار ایجاد شود که آنان نیز بتوانند با استفاده از کمک های  بلاعوض و تسهیلات حمایتی و کم بهره و کمک های دولت صاحب خانه و سرپناه شوند و در این زمینه به مشارکت و همراهی دو چندان بانک‌ها نیاز است.
مهندس دائمی، بانک مسکن را یکی از بانکهای عامل بسیار مهم و موثر در خدمات بنیادمسکن استان به مردم بویژه در پرداخت تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و همچنین ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت دانستند و از تعامل و همکاریهای مدیران بانک با بنیاد مسکن استان تقدیر و تشکر ویژه کرد. وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همیشه در کنار بانک مسکن خواهد بود و تعامل و همکاری لازم در همه ی حوزه ها بیش از گذشته خواهد بود.
در ادامه مدیر شعب بانک مسکن استان  بیان داشت: بانک مسکن به عنوان نخستین بانک متولی بخش مسکن و ساختمان، تامین مالی طرح اقدام ملی ،‌ حمایت از ساخت واحدهای مسکونی متوسط ، افزایش سقف تسهیلات مسکن و افزایش سقف تقسیط تسهیلات را به منظور حمایت بیشتر از مشتریان مد نظر قرار داده است.
صداقت علی ادامه داد: افزایش تولید مسکن در جامعه علاوه بر نشان دادن رشد اقتصادی بیانگر تأمین یکی از نیازهای اساسی افراد آن جامعه است و بر این اساس بخش مسکن به عنوان یکی از موارد اولویت دار برنامه های توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشور لحاظ میشود و به موازات آن روستاها کانون تولیدات کشاورزی و دامی است و سهم عمده ای را در تولید و اشتغال بر عهده دارند که بدون تردید در صورت کم توجهی به شرایط زندگی در این مناطق ، شاهد افزایش روند مهاجرت به شهرها خواهیم بود و این به نوعی موجب برهم زدن تعادل اجتماعی شده و مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: علاوه بر تمام این موارد با کم بودن درآمد روستاییان، بهسازی سکونتگاه های روستایی به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته به کندی انجام می شود و در صورت وقوع حوادث طبیعی، زیان بسیاری به ساکنان این مناطق وارد خواهد شد که در این میان وظیفه دولت در حمایت از بهسازی خانه های روستایی اهمیت فراوانی دارد و بانک مسکن به عنوان بانکی دولتی به دنبال این است تا بیش از بیش رسالت خویش را با پرداخت تسهیلات ساخت واحدهای روستایی محقق سازد تا مردم از این خدمات و تسهیلات بهره مند شوند.
 
.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=22278

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: