روز جهانی مربی ورزشی گرامی باد

باز باران خبر/ در تقویم میلادی ۳۰ اکتبر  برابر با ۸ آبان ماه به نام روز مربی ورزشی در دنیا ثبت شده است؛ روزی که آنرا باید در جامعه ورزشی به فال نیک گرفت. روزهای زیادی در تقویم جهانی وجود دارد که یکی از این روزها روز مربی است  که در چنین روزی از مقام مربیان ورزشی تجلیل می‌کنند؛ اگر خوب دقت کنیم مربیان واقعی کسانی هستند که کارشان تربیت انسانها و پرورش روح و جسم آنهاست. 

یک مربی خوب در تغییر چارچوب­‌های ذهنی و مسیر مثبت­ اندیشی در فرایند تربیت انسان نقشی سازنده و زیربنایی ایفا می‌کند؛ مربیان می­ توانند تاثیر  مثبت و بزرگی بر تحولات ذهنی و فکری انسان‌ها ایجاد کنند. مربیگری از نظر حقیر عشق به رشد و پرورش ورزشکاران در مراحل مختلف زندگی و همچنین افتخارآفرینی آنها در عرصه های بزرگ ورزشی می باشد و این تنها الگوییست که مربی را خسته و فرسوده نخواهد کرد.    

یک مربی ورزشی سال‌های با ارزش عمر خود را صرف تعلیم و تربیت شاگردان خود می‌کند، او با تمرینات مداوم در کنار هنرجویان ورزشی، همیشه بدنی خسته و آسیب دیده دارد،  گاهی هم در وسط تمرینات و آموزش درد را در بند بند وجودش حس می‌کند اما هیچ چیز باعث نمی‌شود تا ادامه ندهد. 

مربی با اراده آهنی و با وجود همه مشکلات به کارش با عشق و علاقه فراوان ادامه می‌دهد، کسانی که زیر نظر یک مربی خوب ، ورزش را در برنامه های روزانه و هفتگی فرزنداشان قرار می دهند باعث می شود تا شخصیت فرزندانشان در مسیر خوب و درستی هدایت شود که همین موضوع در آینده و نوع زندگیشان بسیار اثرگذار است.

بدون یک مربی ورزشی زحمتکش و دلسوز رسیدن به اهداف ورزشی در یک جامعه غیرممکن است که ارج نهادن به مربیان فنی و متخصص باعث رشد و تجلی  ورزش در جامعه می شود. مربیان ورزشی کشورمان  کسانی هستند که گاهی از شهریه های ناچیز خود نیز گذشت می کنند تا مبادا هنرجویان شان دچار بحران مالی شوند. در کشورمان مربیگری شغل محسوب نمی‌شود و مربیان پس از سالها تلاش از بیمه و بازنشستگی برخوردار نیستند.

مربیان ورزشی کشورمان کسانی هستند که در طول عمرشان از همه حمایت کردند به همه عشق ورزیدند و باعث شدند افرادی سالم و قدرتمند را تحویل جامعه دهند اما در پایان هیچ وقت مورد حمایت قرار نگرفتند!  درود فراوان به همه مربیان پرافتخار ورزش کشورمان که با تلاش ، همت و وسعت قلبشان در سلامت جامعه و رویدادهای بزرگ ورزش ایران عزیز اثرگذارند.

سیدرضا میرحسینی (مربی و داور ورزشی گیلان)

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=21668

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: