یکی از بدترین نتایج کاراته گیلان رقم خورد / وقتی کاراته گیلان کیکن می کند !

باز باران خبر/ چهار داور بین المللی کاراته گیلان که از سوی فدراسیون برای قضاوت در مسابقات انتخابی تیم ملی دعوت شده بودند، شب قبل از مسابقات از قضاوت در این رقابتها محروم شدند.

◀️ به گزارش باز باران خبر و به نقل از خط اول ورزشی، مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته در رده های سنی نوجوانان، جوانان و امید در بخش پسران روزهای ۱۷ الی ۲۰ مهرماه جاری برای حضور پرقدرت کشورمان در مسابقات جهانی امارات و مسابقات آسیایی قزاقستان، در زنجان برگزار شد، اما از خیل عظیم ورزشکاران اعزامی، تنها یک گیلانی در رده نوجوانان و سه نفر در رده امید با قرار گرفتن روی سکو، توانستند به مرحله بعدی اردوهای تیم ملی راه یابند.

◀️ این مهم در حالی بدست آمد که در سالهای اخیر، گیلان همیشه به عنوان یک بازوی قدرتمند تیم ملی، نخبگانی مثل سارا بهمنیار، سعید حسنی پور، حامد زیکساری، جاسم ویشگاهی، مازیار فرید خمامی و دیگران را پرورش داده و حتی اولین مقام قهرمانی جهان در رشته کومیته را نیز با مسعود رهنما سرمربی گیلانی خود بدست آورده است، حال چه روندی در هیات کاراته استان گیلان طی شده است که تنها به کسب یکی دو مدل در انتخابی تیم های ملی در رده های پایه قناعت کرده ایم.

◀️ گفتنی است، گیلان در مسابقات انتخابی زنجان، دو مدال نقره توسط ابولفضل و محسن صفری نژاد در اوازن ۶۰- و +۸۴ کیلوگرم امید و دو مدال برنز توسط محمدرضا اکبری در ۶۳- کیلوگرم نوجوانان و اروین ادوس در ۷۵- کیلوگرم امید، کسب کرد و با قرار گرفتن در رتبه یازدهم، به نوعی یکی از بدترین نتایج خود را رقم زد.

◀️ اما شکست گیلان فقط در بخش ورزشکاران نبوده، بلکه با حذف چهار داور بین المللی گیلان از قضاوت در مسابقات انتخابی تیم های ملی، کارنامه ضعیف دیگری در تاریخ هیات کاراته گیلان به ثبت رسیده است، چراکه شنیده شد حذف این چهار داور گیلانی با پیگیری های هیات کاراته استان رقم خورده است.

◀️ ماجرا از این قرار است که، پیش از مسابقات هفت داور بین المللی از گیلان برای قضاوت در این مسابقات دعوت شدند، اما درحالیکه داوران در حال آماده شدن برای حضور در این مسابقات بودند، ناگهان شب قبل از مسابقات از سوی کمیته داوران فدراسیون با چهار داور به نام های علی اصغر کاظمی، آریامن قویدل، محمدرضا کمالی و حمیدرضا گلچینی تماس گرفته می شود و از آنها می خواهند در این مسابقات حضور نیابند.

◀️ موضوعی که مورد پذیرش این داوران قرار نمی گیرد و با پیگیری و اعتراضی که نسبت به این موضوع داشتند، مجوز حضور خود را در اخرین لحظه از فدراسیون دریافت می کنند اما چون فرصتی برای اعزام باقی نمانده بود، تنها دو نفر از این چهار داور به روز نخست مسابقات می رسند که باز در کمال تعجب بعد از یک روز قضاوت، مجدد از ادامه قضاوت در این مسابقات، بنا به دلایلی نامعلوم، محروم می شوند.

◀️ نکته مشترک در خصوص این چهار داور این می باشد که همه آنها عضو شورای داوری هیات کاراته منطقه آزاد انزلی هستند، زهرا بندری بحری نایب رییس این هیات نیز ضمن تایید این موضوع، به خبرنگار خط اول ورزشی گفت: برای ما هم این موضوع قابل هضم نیست، فدراسیون همیشه رابطه خوبی با ما داشته و کمک های فراوانی به هیات منطقه آزاد کرده است، اما گاها برخی تماس هایی که از هیات کاراته استان گیلان با مسئولین فدراسیون گرفته می شود، فضا را کمی به سمت تنش پیش می برد.

◀️ وی افزود: ما از همان ابتدای تشکیل هیات منطقه ازاد، دست دوستی به سمت هیات کاراته استان گیلان دراز کردیم اما آنها با رفتارهای عجیب خود در مسیر برگزاری مسابقات و کلاسهای ارتقا و استاژ و یا همین موضوع عدم قضاوت داوران ما در مسابقات انتخابی تیم ملی، نه تنها ما، بلکه کاراته استان را دچار چالش کردند. وجود یک هیات مستقلی مثل منطقه آزاد انزلی می تواند به عنوان یک پتاسیل برای رشد و ترقی کاراته گیلان تلقی گردد، چراکه ما هم مثل هر استان دیگر دارای سهمیه های جداگانه ای برای برگزاری دوره ها یا دعوت به تیم های ملی هستیم که هیات کاراته استان گیلان بجای استفاده از این فرصت، با دست خود ان را به تهدید تبدیل کرده است.

◀️ علی اصغر کاظمی یکی از این چهار داور بین المللی کاراته به خبرنگار خط اول ورزشی گفت: متاسفانه هیات کاراته استان گیلان نه تنها هیچگونه همکاری ندارد بلکه سنگ اندازی هایی نیز در مسیر توسعه کاراته در استان می کند، برای نمونه وقتی از فدراسیون علت کنار گذاشته شدن داوران بین المللی گیلان را پرسیدم، صریحا عنوان شد رییس هیات کاراته استان با رییس فدراسیون تماس گرفته و چنین درخواستی داشته است، رییس کمیته داوران فدراسیون هم پاسخ غیرقابل قبولی داد و گفت که از هر استان باید چهار داور دعوت می شدند و حواسش نبود و هفت داور از گیلان را دعوت کرد بنابراین مجبور به حذف چهار داور گیلانی شده است.

‍ البته من به اقای آشوری نایب رییس فدراسیون نیز معترض شدم، که ایشان قویا گفت چنین چیزی مورد تایید ما نیست و هر چهار داور در زنجان حضور یابند. از همین رو من به اتفاق اقای قویدل خود را به مسابقات رساندیم اما اقایان کمالی و گلچینی حاضر به پذیرش شرایط موجود نشدند و نیامدند که فکر می کنم کار خوبی هم کردند چون دو نفری که در زنجان حاضر شدیم نیز بعد از پایان روز اول عذر ما را خاستند، اگرچه به طور رسمی دلیلی عنوان نکردند ولی شاید مصاحبه من علیه وضعیت کاراته در گیلان، دلیل آن بوده باشد.

◀️ وی که عضو شورای داوران هیات کاراته منطقه آزاد انزلی نیز هست، ادامه داد: درحالیکه رییس کمیته داوران فدراسیون عنوان کرد باید از هر استان فقط چهار داور در مسابقات حاضر می شد اما با حذف ما چهار داور اسیایی که از هیات منطقه ازاد انزلی امده بودیم چهار داور درجه ملی دیگر از گیلان را به مسابقات دعوت کردند، پس ظاهرا مشکل فقط داوران منطقه آزاد انزلی بودند.

◀️ محمدرضا کمالی دیگر داور اسیایی گیلان نیز در این خصوص به خبرنگار خط اول ورزشی گفت: مگر رسالت هیات کاراته استان تقویت ورزش کاراته و گسترش این رشته ورزشی نیست؟ چرا نیمی از داوران ارشد استان در دو سال گذشته در هیچ رویداد کاراته استان گیلان در لیست هیات کاراته قرار نگرفتند؟ چرا تعداد زیادی از داوران آسیایی و ممتاز کاراته در هیچ مسابقه ای دعوت نمیشوند؟ آیا حذف این همه ورزشکار و مربی و داور در رشته کاراته به ضرر ورزش گیلان نمی‌باشد؟ چرا بسیاری از مربیان کاراته گیلان با هیات کاراته استان همکاری ندارند؟ البته همیشه و در همه ادوار مربیان و داورانی هستند که از عملکرد مسئولین گله مند و ناراضی میباشند ولی آیا در هیچ دوره ای شدت حذف کردن کاراته کاران و نارضایتی ها به این حجم رسیده بود؟

◀️ اما چالش خود خاسته جامعه کاراته گیلان به همینجا ختم نمی شود؛ وقتی جمعه گذشته در سالن ورزشی هشت دی رشت رقابت های انتخابی استان برای همین مسابقات انتخابی تیم ملی در جریان بود، ناگهان کمیته برگزار کننده مسابقات یک کاراته کا ۱۵ ساله را که آماده رقابت بود از روی تاتامی خارج کرده و در حالیکه حضور داشت، با کیکن کردن وی (حذف کردن ورزشکار به علت غیبت) مانع از حضورش در این مسابقات شدند که این حرکت لطمه جبران ناپذیری را در روحیه این ورزشکار نوجوان زده است.

◀️ علی غلامی این نوجوان ۱۵ ساله به خبرنگار خط اول ورزشی می گوید: من هفته قبل در رقابتهای انتخابی منطقه آزاد انزلی برای مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کردم و نتوانستم در دیدار نهایی پیروز شوم، از همین رو چون این توان و پتانسیل را درخود می دیدم خود را به مسابقات انتخابی هیات کاراته گیلان رساندم که متاسفانه در لحظه اخر من را کیکن کردند و دلیلشان این بود که من در مسابقات انتخابی منطقه آزاد انزلی شرکت داشتم.

◀️ زهرا بندری نایب رییس هیات کاراته منطقه آزاد انزلی هم از این موضوع ابراز تاسف کرد و گفت: دقیقا چند روز قبل تر از این اتفاق مسابقات انتخابی دختران را برگزار کردیم و چون مسابقات انتخابی دختران هیات کاراته استان زودتر برگزار شده بود، ما پذیرای جمعی از کاراته کاهای دختر استان بودیم که نتوانستند در استان سهمیه کسب کنند و امده بودند تا شانس خود را در انتخابی منطقه آزاد مجدد بیازمایند، اما وقتی ورزشکار نوجوان پسر ما در مسابقات انتخابی استان شرکت کرده با یک حرکت بسیار زشت و عجیب، وی را کیکن کردند و تمام انگیزه قهرمانی را از این پسر گرفتند.

🔴 یقینا منطقه آزاد انزلی تافته جدابافته ای از سرزمین گیلان نیست و استقلال از هیات های ورزشی اش از هیات های استان گیلان، باید به عنوان یک فرصت نگریسته شود نه اینکه موجبات دشمنی و تفرقه را بوجود بیاورد. این موضوعی است که هیات کاراته گیلان باید قدر آن را بداند نه اینکه با دست خود این پتانسیل بالقوه را کیکن کن.

🌑 گفتنی است، مسابقات جهانی کاراته در سال ۲۰۲۱ روز های ۲۵ الی۳۰ آبان ماه در امارات و مسابقات آسیایی کاراته روز های ۲۸ آذر الی یک دی ماه در قزاقستان برگزار می شود و اگر کاراته گیلان ( به غیر از سارا بهمنیار ) سهمی از آن نداشته باشد، مسئولین هیات کاراته گیلان نباید خود را ببخشند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=21515

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: