اولین هنرستان دخترانه کشاورزی گیلان افتتاح شد

باز باران خبر/ مراسم افتتاحیه اولین هنرستان دخترانه کشاورزی میرزاکوچک خان گیلان صبح روز شنبه سوم مهر ماه و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با حضور مدیران و مسئولان استان در محل معاونت آموزشی مرکز تحقیقات و کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان برگزار شد.
به گزارش باز باران خبر، مراسم افتتاحیه اولین هنرستان دخترانه کشاورزی میرزاکوچک خان گیلان با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل سالن اجتماعات معاونت آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان با حضور مهندس کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و خمام، دکتر رحمتی خوبده مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان، دکتر صفری از اداره آموزش و پرورش ناحیه یک رشت، دکتر فلاح نصرت آباد رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان، حجت الاسلام حق شناس مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان و تعدادی از هنرجویان کشاورزی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان در این مراسم حجت الاسلام حق شناس مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در مرکز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت اربعین امام حسین (ع)؛ آغاز سال تحصیلی برای هنرجویان را تبریک گفت و اظهار داشت:از همه کسانی که برای افتتاح و برپایی این هنرستان زحمت کشیدند تشکر می کنم.
وی افزود: بحث آموزش را یک بحث زیربنایی و اساسی برای هر جامعه ای دانسته و پیشرفت هر کشور را نشأت گرفته از آموزش به موقع و اصولی می دانم.
وی در ادامه با ذکر احادیثی از ائمه اطهار در خصوص تحصیل علم و اهل علم و دانش بودن اشاره داشت و خاطر نشان کرد: امیدوارم هنرجویان این مرکز آموزشی در توسعه و تعالی کشاورزی استان بکوشند.

در ادامه دکتر فلاح نصرت آباد ضمن خوش آمد گویی به مدعوین بویژه دکتر کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و نیز مسئولان آموزش و پرورش استان و دانش آموزان هنرستان کشاورزی، ایام اربعین حسینی را تسلیت گفت و با یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، هفته دفاع مقدس را گرامی داشت.
رییس مرکز تحقیقات کشاورزی ضمن معرفی مرکز و معاونت ها، واحد آموزش شیلات و ایستگاههای تابعه در سراسر استان، توضیحاتی در خصوص تفاهم نامه وزارت جهاد کشاورزی و وزارت آموزش و پرورش در جهت تعلیم و تربیت دانش آموزان هنرستان کشاورزی بویژه در استان گیلان ارائه کرد.
وی در ادامه اذعان داشت: گیلان در تولید محصولات کشاورزی رتبه های ۱ تا ۵ را در کشور برخوردار است، ۳۰ درصد زمین های استان زیر کشت کشاورزی است که در کل ۴۳۰ هزار هکتار زمینهای کشاورزی در گیلان می باشد.
عمده تحقیقات این محصولات در گیلان توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان صورت می گیرد و سهم دانش آموزی کشاورزی در برنامه توسعه رو به افزایش است. ضمن اینکه هدف از ایجاد هنرستان کشاورزی، تربیت کشاورزان با علم و سواد مطلوب کشاورزی در جهت ارتقائ سطح علمی کشاورزان در آینده است تا بتوانند در حین تحصیل و پس از آن با فروش محصولات که هم اکنون رشته های تحصیلی این هنرستان در زمینه تولید و پرورش گیاهان دارویی و زینتی است به خودکفایی و اشتغال زایی دست یابند.
گفتنی است با توجه به اینکه این هنرستان کشاورزی در رشته های گل و گیاهان زینتی و گیاهان دارویی است؛ در تامین سلامت جامعه و پیشگیری از بیماریها نقش مهمی دارد و در دنیا ۲۵ درصد داروها نیز منشأ گیاهی دارند که این نقش و اهمیت گیاهان دارویی را نشان می دهد.
در ایران ۸ هزار گونه گیاهی در کشور وجود داشته که از این مقدار ۲۳۰۰ گونه دارویی و عطری بوده و از این تعداد ۳۱۵ گونه در استان گیلان موجود است.
دکتر فلاح در پایان سخنانش یک بار دیگر آغاز سال تحصیلی جدید را به دانش آموزان تبریک گفت و برایشان آرزوی سلامتی و موفقیت نمود.
مهندس کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و خمام نیز آغاز سال تحصیلی جدیدرا تبریک گفت.
وی اذعان داشت: سالی که گذشت برای همکاران عرصه علم و دانش و بویژه اصحاب آموزش و پرورش و معلمان با وجود بیماری کرونا بسیار سخت. و دشوار بود.
مهندس کوچکی نژاد ابراز امیدواری نمود تا با تمهیدات واکسیناسیون و همکاری همه جانبه بتوان از این معضل جهانی کرونا که کشور ما هم با آن درگیر است عبور کرده تا با حفظ ایمنی و سلامتی دانش آموزان مدارس به فعالیت های عادی خود بازگردند.

دکتر رحمتی مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان نیز ضمن تشکر از حضور مسئولان و دانش آموزان در این مراسم و عرض تسلیت ایام اربعین حسینی، آغاز سال تحصیلی جدید و بهار علم و دانش را تبریک گفت و با درود بر شهدای دفاع مقدس بویژه شهدای فرهنگی و دانش آموزی، یاد و خاطره آنان را گرامی داشت.
وی ضمن تشکر از زحمات دکتر فلاح رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی گیلان در این امر مهم و مساعدت برای بسترسازی و فراهم شدن امکانات در روز اول سال تحصیلی و توفیق افتتاح هنرستان دخترانه کشاورزی بر اساس تفاهم نامه های صورت گرفته ابراز خرسندی کرد.
وی به امر مهم فرهنگ سازی برای ایجاد علاقه مندی در زمینه فنی و کاربردی برای مردم با تشویق به سمت رشته های تحصیلی فنی و حرفه ای خواست تا بیش از پیش در این جهت تلاش شود.
دکتر بشارتی معاون آموزشی مرکز پس از بیان اشعاری با مضمون درس و خیر مقدم به مسئولان امر و دانش آموزان هنرستان اذعان داشت: آموزش تجربه ای است که در نهایت ایجاد تغییر در نگرش، رفتار و کنش فرد می گردد و شامل طیف گسترده ای منطبق با اهداف آموزشی از فراگیری دانش تا مرحله پذیرش و عملیاتی نمودن می شود. به همین دلیل تاکید می شود تا به صورت مهارتی و عملیاتی، دانش را در اختیار فراگیران بگذاریم. وی با اشاره به نگرانی های عصر حاضر در خصوص امنیت غذایی، ورود اصولی و علمی به عرصه کشاورزی را مهم خواند و زیر بنای توسعه اقتصادی هر کشوری را زیر بنای کشاورزی آن دانست که این مهم با وجود آموزش کشاورزی اصولی محقق خواهد شد.
شایان ذکر است در پایان این مراسم هنرستان دخترانه کشاورزی افتتاح و از کلاسهای آن بازدید به عمل آمد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=21361

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: