مهار آتش سوزی در تالاب انزلی و آماده باش محیط بانان برای اطمینان از اطفای کامل حریق

باز باران خبر/ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بندرانزلی از مهار آتش سوزی در تالاب انزلی و آماده باش محیط بانان برای اطمینان از اطفای کامل حریق خبر داد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، سید فرشید فلاح با اشاره به مهار آتش سوزی گسترده در تالاب  گفت: برای اطمینان از اطفای کامل حریق و عدم وجود آتش زیر خاکستر، محیط بانان  تا روز شنبه نسبت به پایش محیطی منطقه اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به حضور هواپیمای آتش‌نشان «ایلوشین» که برای کمک به مهار آتش تالاب انزلی آمده بود، اظهار کرد: خلبان این  هواپیما پس از ۴ بار پرواز بر فراز تالاب و آب پاشی ۱۶۰ هزار لیتر اعلام کرد که دودی از بالای تالاب مشاهده نمی‌شود.

فلاح با تشکر از همه افرادی که در مهار این آتش‌سوزی مشارکت داشتند، تصریح کرد: آتش‌سوزی نیزارهای تالاب بین‌المللی انزلی در منطقه چراغ‌پشتان با تلاش همه دستگاه‌های خدمات‌رسان و محیط‌بانان مهار شد.

وی افزود: ۷۵ محیط بان، ۶۰ آتش نشان، ۳۰ تن از نیروهای هلال احمر و نیروهای شهرداری و راهداری و جنگل بانی و ۵۰ نفر از نیروهای بسیجی سپاه ناحیه انزلی با همه تجهیزات و دستگاه‌های سبک و سنگین خود پای کار بودند.

فلاح با اشاره به اینکه متأسفانه ۷ هکتار از نیزارهای منطقه چراغ پشتان تالاب انزلی نابود شد، تاکید کرد: برای اطمینان از اطفای کامل حریق و عدم وجود آتش زیر خاکستر، محیط بانان انزلی تا روز شنبه نسبت به پایش محیطی منطقه چراغ پشتان اقدام می‌کنند.

گفتنی است تالاب انزلی با مساحتی در حدود ۲۰ هزار هکتار از بزرگترین زیستگاه‌های طبیعی انواع جانواران، ماهی‌ها، گیاهان و پرندگان ایران محسوب می‌شود همچنین همه ساله پذیرای تعداد زیادی از پرندگانی است که از کشورهای همسایه شمالی به ایران مهاجرت می کنند.

 تالاب انزلی به دلیل موقعیت جغرافیایی از نظر میزان بالای رطوبت و آب با هیچ یک از تالاب‌های ایران قابل مقایسه نیست و علاوه بر این تالاب انزلی محل تخم ریزی ماهیان به ویژه ماهیان سفید بوده و در مجموع با توجه به زیبایی های چشمگیر خود می تواند به عنوان اکوسیستم آبی-طبیعی، گردشگری باشد ولی متاسفانه در سال‌های اخیر با تهدید خشکسالی مواجه شده و علاوه بر آن سودجویی برخی از افراد آتش به جان این نعمت الهی  که زیستگاه مناسبی برای آبزیان و پرندگان مهاجر است، می‌زند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=21167

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: