دولت باید برای آموزش و پرورش و فرهنگ کشور جایگاه ویژه ای مدنظر داشته باشد

باز باران خبر/ نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: کشتی بزرگ جامعه فرهنگیان به ناخدایی باتجربه نیاز دارد و باید فردی از خانواده خود آموزش و پرورش برای تصدی این وزارتخانه انتخاب شود.
به گزارش باز باران خبر؛ سید کاظم دلخوش اباتری در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۳۰ مرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت حسین باغگلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم  در مخالفت با برنامه های وی خطاب به رئیس جمهور گفت: اگر امروز نمایندگان و مردم درخصوص وزرای پیشنهادی دغدغه دارند، به دلیل این است که مسئول اول اجرایی کشور را به عنوان ناجی در مسائل اجرایی و اقتصادی کشور می دانند. اگر درخصوص وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مخالفت می کنیم به دلیل جوانی وی نیست، مگر در میان وزرای پیشنهادی فرد جوان وجود ندارد؟
وی با اشاره به اینکه برای رخ دادن بهترین ها برای دولت و جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان و بهبود اقتصاد و فرهنگ مردم با برخی وزرا مخالفت می کنیم، ادامه داد: هیچ مخالفتی با معرفی وزیر جوان نداریم و به حضور جوانان افتخار می کنیم.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش خانواده ۵۰ میلیون نفری دارد، گفت: ۵۰ میلیون نفر از مردم به جایگاه وزیر آموزش و صپرورش  چشم دارند. باید برای آموزش و پرورش و فرهنگ کشور در دولت جایگاه ویژه ای مدنظر قرار بگیرد. وزیر آموزش و پرورش با دارا بودن خانواده ۵۰ میلیون نفزی باید جایگاه بالایی در هیات دولت داشته باشد. آیا فرد آموزش ندیده را به جبهه می فرستادند؟ در حال حاضر افراد پخته تری هستند که می توان از آنها برای این تصدی استفاده کرد.
وی با تاکید بر اینکه نمی توان از فردی برای وزارت آموزش و پرورش استفاده کرد که در بدنه این وزارتخانه نبوده است، ادامه داد: زمانی که وزارت آموزش و پرورش دارای افراد پخته است، رأی به فردی خارج از این مجموعه توهین به وزارتخانه محسوب می شود. اعلام شد که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مهدکودک و کودکستان تدریس کرده و مربی بوده است، تا جایی که ما می دانیم مهدکودک ها را بانوان اداره می کنند.
دلخوش با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش می تواند مشاور خوبی برای رئیس جمهور و وزرا باشد، ادامه داد: برای انتخاب مدیرکل در وزارت آموزش و پرورش به سابقه افراد نگاه می کنیم، در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش در زمینه مطالبات فرهنگیان، معلمان و بازنشستگان عملکرد مناسبی نداشته و موفق نبوده است. مجلس قصد دارد به هر میزان که اساتید دانشگاه حق و حقوق دریافت می کنند، معلمان نیز دریافت کنند و از حقوق عادی برخوردار باشند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه آقای باغگلی نمی تواند در رفع مشکلات و تامین نیاز معلمان عملکرد مناسبی داشته باشد، گفت: مقام معظم رهبری اسناد و برنامه هایی ارائه کردند که باید براساس آن عمل کنیم، اسناد بالادستی ۱۲۶ شاخص دارد که ۴۸ شاخص برنامه وزیر پیشنهادی با آنها منطبق، ۳۶ شاخص همسو و ۴۲ مورد نیز ذکر نشده است.
وی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی از سوی معاونت نظارت امتیاز ۵۰ و نیم را دریافت کرده که کمترین نمره دریافتی در میان وزرای پیشنهادی است، عنوان کرد: در بررسی معیارهای کیفی که ۹ شاخص دارد، تنها ۲ مورد آن در برنامه وزیر پیشنهادی کامل است و مابقی آن وجود ندارد. از نظر انطباق برنامه ها با شرح وظایف وزارت آموزش و پرورش از ۴۲ شاخص تنها ۱۵ شاخص تطابق دارد، ۸ مورد همسو است و ۱۹ شاخص ذکر نشده است. مجموعاً ۲۷ وظیفه منطبق نیست.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: میزان انطباق برنامه ها با سیاست های کلی نظام و سیاست های رهبری ۴۹ شاخص دارد که ۲۰ شاخص برنامه تطابق دارد، ۱۶ مورد همسو است و ۱۳ مورد ذکر نشده است. همچنین سند تحول بنیادین ۱۵ شاخص دارد که ۷ مورد منطبق، ۵ مورد همسو و ۳ مورد ذکر نشده است.
دلخوش با بیان اینکه کشتی بزرگ جامعه فرهنگیان که بیش از ۲ میلیون فرهنگی و ۱۵ میلیون دانش آموز دارد، ناخدایی با تجربه کافی می خواهد، گفت: مردم و معلمان مطالبات بحقی از مجلس و دولت دارند و امروز نظاره گر عملکرد ما هستند که ببینند مجلس به کدام سمت حرکت می کند. ما باید در مسیر رسیدن به اهداف اسناد بالادستی حرکت کنیم.
وی با اشاره به اینکه آیا در میان خانواده آموزش و پرورش و فرهنگیان کسی دیگر وجود ندارد، ادامه داد: در شرایط فعلی براساس شرایط احراز در وزارت آموزش و پرورش، وزیر پیشنهادی نمی تواند جایگاه یک مدیر مدرسه را داشته باشد، ضمن احترام به وزیر پیشنهادی و آقای رئیسی در برخی از موارد برداشت درستی صورت نگرفته است؛ ضمن اینکه اگر یک فرهنگی از آقای باغگلی حمایت کند، ما نیز به وی رأی می دهیم.

گزارش: فاطمه لطیفی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=21033

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: