لزوم در اولویت قرار دادن تزریق واکسن کارگران!

باز باران خبر/ با وجود تلفات شدید ناشی ازبیماری کرونا در کشورمان، متاسفانه باز شاهد هجوم شبانه مردم به شهرهای شمالی بودیم؛ خصوصا به محض اینکه ماجرای تعطیلی چند روزه کشور منتشر شد در مسیر تهران به رشت و در محدوده شهرستان رودبار چنان ترافیکی برای ورود به گیلان ایجاد شده بود که انگار برخی ها هیچ واهمه ای از بیماری کرونا ندارند و از هر فرصتی برای سفر استفاده میکنند و اصلا ساک سفرشون همیشه آماده است!
ای کاش می شد تصمیم تعطیلی کشور را قبل از تمهید مقدمات و قفل و بند کردن مسیر ها علنی نکرد؛ متاسفانه جاده های گیلان دیشب، فرار افغانها از افغانستان را می مانست!

این روزها که افزایش آمارجانباختگان به شدت روند صعودی گرفته و روزانه به بیش از ۶۰۰ نفر هم رسیده است! ( یعنی این تعداد خانواده‌ای که ممکن است سرپرست خانواده خود را از دست داده باشند!) این یعنی فاجعه انسانی!
در چند ماه گذشته افراد و گروه‌های متعددی از مردم سهمیه واکسن خود را زده اند، هرچند حرف وحدیث هایی درباره نوع واکسن شنیده می شود؛ همه از هم می پرسند واکسن زده اند یا واکسن نما؟!
مراکزی که برای تزریق واکسن معرفی شده اند مملو از جمعیت است؛ کرونا را با هم برای هم قسمت می کنند. عدم مدیریت صحیح مردم را خسته کرده است؛ دراین میان یک قشر از جامعه مثل همیشه فراموش شده اند .
از تخصیص سهمیه برای کارگرانی که در خط مقدم جبهه کار و تولید هستند و چرخ اصلی اقتصاد را می‌چرخانند، هیچ خبری نیست و اصلا معلوم نشده که در این اوضاع بحرانی کارگران چه وقت نوبت واکسن زدن شان می شود؟!
اینکه چرا برای این قشر از جامعه کسی قدمی برنمی دارد، سوال بزرگی است که سالها بی جواب مانده است! کارگران مظلوم‌ترین قشری هستند که تریبونی ندارند تا بدینوسیله از خود دفاع کنند و اگر هم باشد نیز کسی نیست تا به داد آنها برسد! متاسفانه تسهیلاتی برایشان درنظر نمی گیرند و تعطیلی و دورکاری شامل حالشان نمی‌شود؛ حداقل کاری که می شود برای آنها انجام داد این است که در چنین شرایط سخت اقتصادی و با وجود بیماری منحوس کرونا آنان را در برنامه تزریق واکسن قرار دهند.
در خاتمه امیدوارم مسئولان با اهمیت دادن به جامعه کارگری و زحمتکشان تولید و اقتصاد کشور که در کارخانه‌ها مشغول بکار هستند، کارگرانی که به صورت سه شیفت یا شبانه‌روزی مشغول فعالیت بوده تا چرخ صنعت کشور را بچرخانند و تولید متوقف نشود اجازه ندهند چرخ زندگی شان متوقف شود.

مجید مصطفوی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=21023

۱ نظر

  • قلم حق، قلم حقه
    فقط خواستم تشکر کنم از صاحب این دست و صاحب این قلم که چنین شیوا و بی پرده و صریح حرف حقی رو زد که من و امثال من هم دوست داشتیم اما نمی‌توانستیم بیان کنیم، کارخانجات سه شیفتی که چرخ صنعت مملکت رو بعضا در مورد کالاهای ضروری تامین و بی نیاز میکنن ولی در صف واکسن هیچگونه تمهیداتی رو براشون در نظر نگرفتند

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: