آیین اختتامیه هشتمین جشنواره هفت در صومعه سرا برگزار شد


باز باران خبر/ آیین اختتامیه هشتمین جشنواره هفت (بزرگترین جشنواره هنرجویی بخش خصوصی کشور) با حضور هنرمندان، پیشکسوتان، تعدادی از مسئولین و هنرجویان در سالن فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صومعه سرا برگزار شد.
به گزارش باز باران خبر؛ نورالله صفرپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صومعه سرا در این مراسم ضمن خوش آمد گویی به هنرمندان حاضر در مراسم اظهار داشت: برگزاری هشتمین جشنواره هفت با مدیریت خوب علی حلوی و حضور و اجرای پرشور هنرجویان که در طول دو هفته برگزاری با استقبال بسیار خوبی مواجه شد، باعث خوشحالی و مسرت است.
وی افزود: اجراها و برنامه های هنری زیبای هنری در این سالن، باعث لذت و نشاط مردم صومعه سرا و گیلان شد. امیدواریم در آینده هم بتوانیم در عرصه فرهنگ و هنر که عرضه بسیار گسترده و تاثیرگذاری در جامعه است، گام های مثبتی در خور این شهرستان و استان برداریم.
علی حلوی دبیر جشنواره و مدیر آموزشگاه سینمایی هفت نیز در این آیین اظهار داشت: برای برگزاری جشنواره هشتم در شرایط کرونایی دچار مشکل بودیم. بعد از به تعویق افتادن های مکرر جشنواره، با لطف و همکاری آقای صفرپور ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا و مجموعه ارشاد شهرستان، جشنواره برگزار شد و الحمدالله با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شدیم.
دبیر جشنواره هفت ادامه داد: امسال از نظر کمی و کیفی رشد خیلی زیادی را شاهد بودیم. ۱۷ روز برگزاری جشنواره به طول کشید که آمار قابل توجهی است. حجم کارها در بخش های مختلف اعم از فیلم های کوتاه، نمایش های متعدد بزرگسال و کودک و‌… خیلی زیاد بود. ۲۳ فیلم کوتاه داشتیم که از لحاظ کمی و کیفی عدد بزرگی است، آنهم در شرایطی که سینما و تلویزیون هم در تولید به سختی فعالیت می کند. به زعم داوران رشد کیفی این آثار نسبت به دوره گذشته را شاهد بودیم که اتفاق خوبی است.
وی افزود: ۱۱ نمایشنامه خوانی بلند، ۱۵ نمایش و اتود، یک رادیو تئاتر زیرنظر مریم واحد، دوبله همزمان زیبای خفته زیر نظر حسین توسلی و اجراهای کودک از دیگر بخش های جشنواره هشتم بود.
حلوی با بیان اینکه هنرجویان حاضر در جشنواره آز اقصی نقاط استان حضور داشتند خاطرنشان کرد: از شرقی ترین نقطه استان تا غربی ترین شهر، هنرجویان در آموزشگاه هفت فعالیت می کنند که ماحصل این جوانان مستعد و علاقمند، جشنواره پرشور و سطح بالایی بود. من به همه این هنرمندان جوان افتخار می کنم که در این شرایط سخت، توانستند فعالیت کنند. جامعه ما نیاز به هنر و امیدبخشی دارد و جوانان هفت با تلاش خود آن را به منصه ظهور رساندند.
وی در پایان اظهار داشت: از اعضای ستاد جشنواره وهمه عزیزانی که در طول برگزاری این رویداد فرهنگی با ما همکاری داشتند تشکر می کنم. امیدوارم در طول سالهای آینده باز هم بتوانیم با حمایت مسئولین و کسانی که فرهنگ دوست هستند، جشنواره ای بزرگ و موفقی برگزار کنیم.
محمد نادری از داوران بخش سینمایی جشنواره در سخنانی گفت: باعث افتخار است که برای دومین بار مسئولیت داوری جشنواره هفت را برعهده داشتم. از علی حلوی که باعث و بانی این رویداد فرهنگی هستند، تشکر می کنم.
وی افزود: با خوشحالی می توانم بگویم من به همراه ماکان عاشوری (دیگر داور جشنواره) که از فیلمسازان بین المللی هستند، در این دوره شاهد پیشرفت قابل ملاحظه ای در آثار تولیدی مجموعه هفت بودیم. باعث خرسندی است که نیروهای جوان و آینده داری را شاهد بودیم و امیدواریم در آینده سفیران فرهنگی خوبی برای استان باشند.
وی ادامه داد: استان گیلان با تمام ظرفیت های هنری که در همه زمینه ها از آن برخوردار است، حرف های زیادی در عرصه هنر برای گفتن دارد. قطعا با تلاش جوانان مستعدی مانند هنرمندان هفت، در آینده صادرات فرهنگی بسیاری را به کشور شاهد باشیم.
گفتنی است اجرای استاد ناصر وحدتی، اهدای تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به برترین های بخش سینمایی و نمایش و نمایشنامه خوانی، اهدای لوح تقدیر به اعضای ستاد و هنرجویان شرکت کننده در جشنواره و تقدیر از اصحاب رسانه از دیگر بخش های این مراسم بود.


گزارش: اکبر حیدرپور _ عکس: همتا مهرجو

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=20461

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: