سه هزار واحد مسکونی محرومین در گیلان ساخته می شود

باز باران خبر/ صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین روحانی نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور نشست هم اندیشی اعضای هیات امنای مجمع خیرین مسکن ساز در محل اداره کل بنیاد مسکن گیلان برگزار شد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان؛ در این نشست محمد اکبرزاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، با ابراز قدردانی از همه خدمتگزاران و حامیان کمک به محرومین با اشاره به عملکرد مجمع خیرین مسکن ساز دراین استان گفت: درراستای حمایت از محرومین و خانه دار کردن این قشر از جامعه با استفاده از توانمندی های مجمع خیرین مسکن ساز و مدد گرفتن از حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) اقدامات درخور توجهی صورت گرفت صورت گرفته است. وی افزود: حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) در چهار حوزه کمک به خرید ، احداث مسکن، تعمیر و مرمت و اجاره و رهن مسکن محرومین فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: سال گذشته با جذب ۲۶۷۸ میلیون ریال به صورت نقدی و غیر نقدی در جهت کمک به ارتقاء سطح زندگی محرومین در امر مسکن هزینه شده است که از این رقم ۶۷۳ میلیون ریال نقدی و ۲۰۰۵ میلیون ریال به صورت غیر نقدی (مصالح ساختمانی وغیره) بوده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به خانه دار شدن محرومین نیازمند در سطح استان گفت: در سال گذشته ازمحل منابع حساب ۱۰۰امام (ره) ۵۴,واحد مسکونی برای نیازمندان ایجاد شد و علاوه بران از محل کمک های هم افزایی ۲۰۸۵ میلیون ریالی برای ۵۲ خانوار وحمایت مالی ۱۰ میلیارد ریالی به ۳۵خانوار برای امر مسکن کمک و مساعدت شده است.

اکبرزاده در بخشی دیگر از سخنان خود وی با اشاره به فعالیتهای انجمن خیرین مسکن ساز در گیلان گفت: این انجمن از سال ۱۳۸۹ به عنوان یک تشکل مردم نهادوارد کارزار ساخت مسکن برای محرومین شد و در همان سال در قالب پروژه مسکن مهر در زمینی به مساحت ۲۷ هزار متر مربع ساخت ۶۲۷ واحد مسکونی با زیربنای ۶۲ هزار متر مربع به صورت آپارتمان های سه طبقه ۶ واحدی در ۱۱۰ بلوک در مسکن مهر رشت آغاز نمود
وی افزود: این پروژه با صرف هزینه ۴۵۴ میلیاردو ۴۳۰ میلیون ریال به بهره برداری رسیدکه ۲۱۶ میلیارد ریال ان‌ از محل تسهیلات بانکی ،۱۸۱میلیاردو۷۶۰,میلیون ریال از محل آورده های مردم و۵۶میلیاردو۶۷۰ میلیون ریال ازمحل منابع مختلف اعم از کمک های بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام خمینی بود.

وی اضافه کرد: این پروژه در سه فاز مورد بهره برداری قرار گرفت که که ۲۰۱ واحد در فاز اول در سال ۱۳۹۵ تحویل متقاضیان شد و ۲۴۰ واحد در فاز دوم در سال ۱۳۹۶ و ۱۸۶ واحد دیگر در فاز سوم در سال ۱۳۹۹ تحویل متقاضیان شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خواستار کاهش مشکلات اداری و همراهی بیشتر دستگاه‌های اجرای استان در امر تامین مسکن برای محرومین شد و افزود: به همین منظور برای تعمیم و گسترش هرچه بیشتر جلب و جذب حمایت های مردمی مجمع خیرین مسکن ساز درهمه شهرستانهای تابع استان گیلان ایجاد خواهد شد تا بتوانیم با ساماندهی لازم بخشی از نیازهای محرومین را در امر مسکن تامین کنیم.

در ادامه این‌ نشست نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور ضمن تبریک میلاد امان رضا (ع) با بیان اینکه یکی از اهداف ما در سفر به گیلان دیدار با خیرین مسکن ساز را مهم و ضروری خواند و گفت: یکی از اهداف ما در سفر به گیلان دیدار با خیرین مسکن ساز بود چون اعتقاد داریم که انجمن خیرین مسکن ساز هویت بخش هر استان است.

وی با اشاره به اینکه، داشتن انجمن مسکن ساز نشان دهنده این است که مردم استان نسبت به مسائل اجتماعی نمی تواند بی تفاوت باشد و داشتن مسکن جزو نیازهای اولیه هر انسانی به شمار می رود.

وی با برشمردن نقش مهم انجمن خیرین مسکن ساز در ایجاد سرپناه برای افراد فاقد مسکن با استفاده از ظرفیت های مردمی تصریح کرد: تشکیل اینگونه انجمن ها فقط مختص کشور ما نبوده بلکه اکثر کشورهای جهان از چنین ظرفیت هایی بهره مند می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی نژاد نقش و حضور پررنگ انجمن مسکن ساز را در گیلان را ضروری دانست، خاطر نشان کرد: انجمن خیرین مسکن ساز می تواند با استفاده از پتانسیل های مردمی در داخل و خارج از کشور و تعامل با دستگاه های مختلف گام های بزرگی در این عرصه بردارد.

وی افزود: از سال ۸۳ تاکنون اقدامات خیلی خوبی در بحث احداث مسکن محرومین در سطح کشور انجام شده است البته باید اشاره کنم برخی از استان ها از این ظرفیت به خوبی استفاده کردند و برخی دیگر از این پتانسیل به صورت محدود بهره گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی نژاد به پتانسیل بالای گیلان در خصوص خیرین مسکن ساز اشاره کرد و ابراز داشت: استان گیلان با پیشینه ای بسیار درخشان و‌ وسعتی پهناور و مردمی که همیشه در حوزه هایی که نیازمندان با مشکل مواجه بوده به یاری آنها شنافته اند. نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، با اشاره به اینکه از ظرفیت معتمدین این استان در انجمن خیرین مسکن ساز استفاده کنید، اضافه کرد: در راستای حمایت از این انجمن ۳۰۰۰ واحد مسکن محرومین در این استان ساخته می شود.

وی با بیان اینکه بهتر است حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) و انجمین خیرین مسکن ساز باهم تفکیک شود اظهار کرد: ۲۱۶ خانواده ای که دارای دو معلول یا بیشتر هستند براساس طرح مسکن محرومین برای آنها خانه ساخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: داشتن مسکن و سرپناه جزو نیازهای اولیه هر انسان به شمار می رود و یکی از اهداف ما خانه دار کردن افراد نیازمندی است که توان مالی ندارند و قادر نیستند برای خانواده هایشان سرپناه فراهم کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=20411

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: