مردم دائما ۲ ماسک بزنند/ سرماخوردگی سبک را جدی بگیرید!

باز باران خبر/ یک متخصص عفونی، با بیان اینکه بیماری کووید۱۹ در ابتدا به صورت سبک ظاهر می شود و رفته رفته شاهد افزایش علائم هستیم، اظهار کرد: افراد در صورت مشاهده علائمی همچون گلودرد، آبریزش بینی و مشکلات گوارشی سریعا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده و تست کرونا دهند.

به گزارش باز باران خبرو به نقل از ایسنا؛ دکتر آیدین پورکاظمی با بیان اینکه بی توجهی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی خطر شکل گیری موج های بعدی کرونا را در کشور ایجاد کرده است، گفت: متاسفانه دید و بازدیدها و دورهمی ها و سفرهای نوروزی شیوع بیماری کرونا را افزایش داده است.

وی همچنان مهمترین روش برای در امان ماندن از ویروس کرونا را ماسک زدن دانست و افزود: همانگونه که وزارت بهداشت اعلام کرده، اکثر موارد مثبت و بستری کرونایی مربوط به اجتماعات است لذا مردم از حضور در هرگونه اجتماع پرهیز کنند.

این متخصص بیماری های عفونی، دورهمی های داخل خانه ها را یکی از اصلی ترین علل انتقال ویروس کرونا دانست و تصریح کرد: هرگونه سرماخوردگی می تواند نشانه ابتلا به کرونا باشد لذا در صورت بروز سرماخوردگی در اولین اقدام، خودتان را از سایر اعضای خانواده جدا کنید.

پورکاظمی، با اشاره به شیوع ویروس انگلیسی در کشور، یادآور شد: کرونای انگلیسی با نوع اولیه آن تفاوت زیادی ندارد، اما ویروس جدید همه سنین را درگیر می کند و در صورت بروز علائم، شدت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه بیماری کووید۱۹ در ابتدا به صورت سبک ظاهر می شود و رفته رفته شاهد افزایش علائم هستیم، اظهار کرد: افراد در صورت مشاهده علائمی همچون گلودرد، آبریزش بینی و مشکلات گوارشی سریعا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده و تست کرونا دهند. اگر مبتلا به کرونا نباشند، یعنی به دیگر بیماری ها مبتلا هستند و درمان خود را آغاز کنند.

این متخصص بیماری های عفونی، از افراد بیمار خواست قرنطینه دو هفته ای را جدی بگیرند و متذکر شد: افراد مبتلا به کرونا با اقدامات بهداشتی به موقع و استراحت کردن و مصرف غذاهای مقوی و ویتامینه خوب می شوند، اما در صورت تشدید علائم و بروز تب، لرز، بدن درد و کوفتگی در هفته دوم قرنطینه و پیدا شدن  مشکلات تنفسی و تنگی نفس به بیمارستان مراجعه کنند.

پورکاظمی، با تاکید بر لزوم استفاده از دو ماسک، عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونای انگلیسی علاوه بر کرونای قبلی، مردم دائما از دو ماسک استفاده کنند، زیرا زدن دو ماسک به شیوه بهتر و موثرتری از انتقال ویروس جلوگیری می کند؛ البته ماسک ها بعد از هر نوبت خروج از منزل باید معدوم شود، زیرا ماسک هایی که چند بار استفاده شوند، خود عامل انتقال بیماری هستند.

وی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در نخستین روزهای بروز علائم در فرد نقش موثری در کنترل شیوع ویروس و انتقال آن به دیگران دارد، اضافه کرد: متاسفانه بیشتر مبتلایان به کرونا بدون علامت هستند.

این متخصص عفونی، با اشاره به اهمیت بهداشت دست برای استفاده از ماسک، اظهار کرد: ماسک از آلوده شدن دستگاه تنفسی ما جلوگیری می کند، اما نباید شست وشوی مداوم دست ها با آب و صابون را فراموش کنیم، زیرا دست های آلوده نیز می تواند ویروس را به دستگاه تنفسی ما برساند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=19189

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: