خط مقدم امروز ما کجاست؟

سالی که گذشت مردم ایران فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشتند؛ سال ۹۹ دومین سال از گام دوم انقلاب در حالی سپری شد که مردم عزیز کشورمان مشکلات و سختی های زیادی را تحمل و روزهای بدی را تجربه کردند و شاید تلخ ترین تجربه مردم ایران انتشار و شیوع ویروس کرونا و جان باختن تعداد زیادی از هموطنان ما باشد که به دنبال آن قرنطینه و تعطیلی بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی، ضربه سنگینی به اقتصاد کشور وارد نمود و باعث آسیب به قشر ضعیف و مستضعف جامعه گردید.
از سوی دیگر تحریم‌های دشمنان بر علیه ایران و بی تدبیری بعضی از مسئولین عرصه را به مردم کشورمان تنگ تر کرد؛ شهادت مالک اشتر ایران (حاج قاسم سلیمانی) قلب مردم را به درد آورد و همه ملت را عزادار نمود. ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای ایران بار دیگر حقارت آمریکا و اسرائیل را ثابت و اراده ملت ایران را محکم تر کرد تا در مقابل زورگویی های دشمنان ایستادگی کنند.
بر این اساس یادمان باشد امروزمان را مدیون خون پاک شهدا هستیم؛ گاهی باید به استخوان های شهید تازه تفحص شده نگاه کنیم و اهداف و آرمان های شهدا را جستجو کنیم، آنها چه ماموریتی داشتند، چه چیزی باعث می شود انسان از جان، مال، همسر و زندگی دنیایی خود جدا شود؟
آنها انسان هایی بودند که هیچ وقت سنگرها را خالی نکردند و تا پای جان ایستادگی کردند؛ آنان ماموریتشان را با دادن خون خود به درستی انجام دادند.
حال امروز ما چه وظیفه ای داریم؟ در کدام سمت می توانیم راه شهدا را ادامه دهیم؟ مهمترین مشکلات جامعه امروزی که تقریباً گریبان گیر بیشتر خانواده‌ها شده معضل بیکاری جوانان و معیشت مردم ایران است؛ به نظر می رسد اگر بخواهیم کاری کنیم وقتش همین امروز است!
در حال حاضر همه باید دست به دست هم دهیم و مشکل بیکاری جوانان و معضل معیشتی مردم را حل کنیم، حال هر کسی به اندازه توان خود!
شاید زیباترین کاری که در چند ماه اخیر با انتشار ویروس کرونا صورت گرفته، اتحاد و همدلی مردم عزیز کشورمان بود که به صورت جهادی وارد عمل شدند و کوچه به کوچه، شهر به شهر را ضدعفونی کردند و در پخش بسته های معیشتی به افراد نیازمند کوتاهی نکردند؛ این فداکاری در دنیا بی‌نظیر بود.
اگر از من بپرسند امروز خط مقدم کجاست؟ خواهم گفت: خط مقدم، همسایه، محله و شهر خودمان است.
اگر هر کدام از ما در شهر و محله ای که زندگی می‌کنیم بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات یکدیگر را حل کنیم، مطمئن باشید نه جوان بیکاری وجود خواهد داشت نه افراد نیازمندی!
در واقع خط مقدم امروز دور کردن جوانان از اعتیاد است؛ خط مقدم امروز کمک کردن جوانان در ازدواج و تشکیل خانواده است؛ خط مقدم امروز حل کردن مشکل مسکن افراد مستضعف است!
این مشکلات بزرگترین معضل جامعه امروزی ماست و همه باید در این کار مداخله تا این مشکلات را برطرف سازیم.
یک روز هایی شهدا زیر آتش دشمن رفتند و امروز ما وظیفه داریم زیرا آتش غم و غصه افراد نیازمند و مستضعف جامعه برویم. اگر توانستیم گوشه ای از مشکلات و معضلات جامعه را حل کنیم، یعنی راه مان تاحدودی درست بوده و همه باید وارد عمل شویم.
البته در این راستا هیئتی ها ، مسجدی ها، بازاری‌ها، ورزشکاران و…همه باید وارد عمل شویم و باید فراجناحی فکر کنیم. نباید نگاهمان به سمت غرب و غرب گرایی باشد! ناجی فقط خودمان هستیم.

از شهید دکتر چمران پرسیدند تعهد بهتر است یا تخصص؟ وی در جواب گفت: می‎ گویند تقوا از تخصص لازم‎تر است، آن را می ‎پذیرم. اما می ‎گویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‎ پذیرد، بی ‎تقواست.
اگر مسئولی تخصص ندارد ، مسئولی که نمی تواند در پست خود اثرگذار باشد بهتر است کنار برود و آن را به افراد متخصص بسپارد.
مردم سرزمین ما برای حفظ ناموس و خاک کشورمان، هزاران شهید تقدیم راه خدا کردند. هرکسی در هر منصب و جایگاه و پستی قرار دارد باید به وظیفه خود درست عمل کرده و به مردم کشور خود خدمت کند.امروز خط مقدم برطرف کردن مشکلات مردم جامعه و جوانان است!

سیدرضا میرحسینی
مهندس عمران، مربی و داور ورزشی
استان گیلان

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=19109

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: