دست مریزاد به مهندس احمدی، شهردار رشت

مهندس احمدی، شهردار رشت بی گمان در مدت کوتاه تصدی پست شهرداری با اقدامات متعدد خود توانسته از شهروندان فهیم رشت نمره قابل قبولی بگیرد. حضور میدانی ایشان در حوزه های مختلف شهری، اقتدار مدیریتی، استقلال ، بکارگیری مدیران ارشد و میانی توانمند، تأکید بر حل مشکلات لایه های مختلف شهری، تعدیل حوزه نفوذ برخی از شورا نشینان خودمحور و زیاده خواه و نیز برخورد با برخی از عناصر فشار خارج از حوزه‌ شهرداری و شورای شهر از جمله فاکتور هایی است که مردم در شهردار رشت دیده و پسندیده اند.
این سیامشق البته به وجهی دیگر از تدبیر مدیریتی احمدی اشاره دارد؛ طرح بی آر تی یا همان خطوط اتوبوسرانی سریع السیر رشت متاسفانه از همان آغاز عقیم متولد شده بود و در همان ابتدا هم از سوی بسیاری از کارشناسان فنی و خبره، بازاریان ، رانندگان وسایط نقلیه عمومی و شخصی و قاطبه مردم کف خیابان که در آن مسیرها تردد داشتند ناموجه و غلط ارزیابی شده بود.
متاسفانه اصرار بیهوده شهردار وقت و برخی از شوراییان پیامد های سنگین و غیر قابل جبرانی برای بخش هایی از شهر و شهروندان‌ به بارآورد که از آن زمان تاکنون یکی‌ از مطالبات مردم شریف رشت برچیدن نرده های کذائی ، تسهیل تردد مردم و کاهش آلام آنان از قبل این طرح ناکارآمد بود.
خوشبختانه از آنجا که مهندس احمدی شهردار فعلی رشت در مانیفست کاری خود پیگیری مطالبات بر حق و قانونی مردم را در الویتِ کاریش قرار داده است در اقدامی ارزشمند و شایسته‌ تقدیر، باقیمانده‌ آن نرده های کذائی را در ایام مبارک دهه فجر برچید تا نشان دهد منافع شخصی و لجاجت برخی از افراد را تاب نمی آورد!
من به عنوان یک شهروند و فعال اجتماعی از طرف خودم و نمایندگی از گروه هایی از مردم شریف شهر رشت از این اقدام شهردار سپاسگذارم و امیدوارم که تمامی مدیران شهری و استانی دغدغه اصلیشان را پیگیری مطالبات مردم و نه صرفاً رضایت اربابِ قدرت و ثروت قرار دهند که اگر این رویه در بین مسئولان استانی باب شود قدرت مطالبه گری جامعه نیز افزایش می یابد و نتیجه‌ میمون و مبارک مطالبه گری هدایتمند مردم، شفاف سازی و تقلیل فساد شخصی و تیمی خواهد بود.

علیرضا مددی مژدهی
فعال فرهنگی و اجتماعی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=18450

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: