اولین شعبه ((بیمه زندگی)) شرکت بیمه تعاون در رشت افتتاح شد

باز باران خبر/ همایش رونمایی از “بیمه زندگی” شرکت بیمه تعاون گیلان با حضور مدیرعامل بیمه تعاون کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی گیلان صبح پنجشنبه در هتل کادوس رشت برگزار شد.‌

به گزارش باز باران خبر؛ رئیس اتاق تعاون استان گیلان در همایش رونمایی از “بیمه زندگی” بیمه تعاون، با اشاره به نقش پویا و کارآفرین خرد جمعی در فعالیت‌ها اظهار داشت: در حوزه اقتصاد با توجه به سهمی که در قانون اساسی دیده شده بخش تعاون باید به سهم ۳۵ درصدی از سهم بیمه شده برسد که متاسفانه این سهم حدود ۵ تا ۶ درصد بیشتر نیست. 

عیسی محمدی اضافه کرد: در حال حاضر در توسعه بخش تعاون حرکت‌های خوبی در سطح کشور داشتیم و در استان گیلان نیز حرکت بسیار پویا و مستمر در حال انجام است.وی با اشاره به وضعیت تعاونی‌های سهام عدالت و مرزنشین گفت: تعداد اعضای این تعاونی‌ها که در حاشیه مرز استقرار دارند حدود ۵۰۰ هزار نفر است که در این تشکل حضور دارند و اگر تعاونی‌های سهام عدالت، مرزنشینان و توسعه عمران را هم در نظر بگیریم این تعداد به دو میلیون نفر می‌رسد. 

رئیس اتاق تعاون استان گیلان افزود: در چارچوب بخش‌های مختلف همچون مصرف، مسکن و سهام عدالت، تعاونی‌هایی هستند که تحت پوشش اداره تعاون هستند و طبق تدابیر اندیشیده شده در اتاق‌های تعاون، میز خدمتی تشکیل داده شد که همه تشکل‌ها و تصدی‌گری‌های آنان با اتاق تعاون است تا حق و حقوق هیچ یک از تعاونی‌ها از بین نرود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی همچنین در همایش رونمایی بیمه زندگی ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر با اشاره به خصوصیات بیمه‌‌ها در کشور اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی همواره تلاش شد تا بیمه از دست دولت خارج شود و امروز بجز بیمه ایران، بیمه دولتی دیگری نداریم.

سید‌کاظم دلخوش‌اباتری با اشاره به ضرورت پرورش‌ مدیر برای پُست‌های مدیریتی مختلف در کشور خاطرنشان کرد: با قوی‌تر شدن مدیریت‌ها در کشور بسیاری از مشکلات حل می‌شود و برای پرورش مدیر در دل صنعت بیمه هم باید کار و تلاش شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صندوق حوادث و بلایای طبیعی با ۵۰ میلیارد سرمایه اولیه چند سال پیش در مجلس شورای اسلامی مورد دفاع قرار گرفت تصریح کرد: بخش تعاون و تعاونی‌ها نیز در کشور باید توسعه یابد و از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در آن استفاده شود.

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت نیز  در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و امام(ره) گفت: کشور ما در صنعت بیمه نسبت به حد متوسط دنیا عقب‌تر است اما جوانان با همت بلند، آینده‌نگری و تأسیس بیمه کسب و کار قطعاً می‌توانند‌ در این مسیر موثر باشند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسب و کارها با برخورداری از ظرفیت بیمه موجب برقراری آرامش و امنیت در جامعه می‌شوند خاطرنشان کرد: توجه به ۳ شاخص خانواده، آموزش و رسانه در توسعه صنعت بیمه حائز اهمیت است.

احمدی با اشاره به ضرورت ارتقاء فرهنگ بیمه بین خانواده‌ها تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای تلاش شود تا خانواده‌ها بیشتر در فضای بیمه قرار بگیرند و از این ظرفیت استفاده کنند و فرهنگ بیمه را ارتقاء دهیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تاثیرگذاری رسانه‌ها در صنعت بیمه اشاره کرد و ابراز داشت: امروز “بیمه زندگی” در شهر رشت، شهر اولین‌ها راه‌اندازی می‌شود که مایه خرسندی است.

مدیرعامل بیمه تعاون کشور نیز در این همایش با اشاره به ظرفیت‌های متعدد در استان گیلان اظهار داشت: “بیمه زندگی” بهترین نوع بیمه است و در تنظیم آن، تمام محصولات و امکانات مشابه سایر بیمه‌ها در کشور را مورد بررسی قرار دادیم‌و تمامی این امکانات را به‌صورت جامع در بیمه زندگی لحاظ کردیم.

یونس مظلومی خاطرنشان کرد: “بیمه زندگی” در کنار برخورداری از امکانات متعدد، پوشش‌های اضافه‌تری مانند مقابله با آتش‌سوزی و پوشش درمان تکمیلی هم دارد که این بیمه‌نامه را در نوع خودش بی‌نظیر کرده است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی خانواده‌ها گاهاً بر اثر از دست دادن نان‌آور خانواده یا سرپرست خانواده‌ها اذعان داشت: این گونه مشکلات، خانواده را دچار چالش اقتصادی می‌کند و بیمه زندگی درصدد جبران این بخش از مشکلات خانواده است.

مدیرعامل بیمه تعاون کشور از گسترش این شرکت بیمه در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: ما استراتژی “تنوع” را در این بیمه مدنظر قرار دادیم و خوشبختانه تا امروز میزان استقبال‌ها خوب و رو به رشد بوده است.

مظلومی “سنجش رضایت مشتریان” و “حمایت از حقوق مصرف ‌کنندگان” را جزو دیگر برنامه‌های بیمه تعاون برشمرد و گفت: بحث “آموزش” یکی از اصلی‌ترین و زودبازده‌ترین کارها برای گسترش ضریب نفوذ بیمه است و امروز شاهد هستیم که یک مرکز مجهز برای آموزش بیمه در گیلان راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمه تعاون تاکنون حدود ۴۰۰ هزار نفر را در کشور تحت پوشش قرار داده است تصریح کرد: افزایش سرعت پرداخت خسارت‌ها یکی دیگر از سیاست‌های مهم در بیمه تعاون به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل بیمه تعاون کشور با اشاره به ضریب نفوذ بیمه گفت: این کسر در کشورهای توسعه‌یافته به ۱۵ تا ۱۶ درصد می‌رسد و در کشور ما به ۲٫۳ درصد رسیده است و نشان می‌دهد که بسیار جای کار داریم و اگر بتوانیم در صنعت بیمه به چنین جایگاهی برسیم در کاهش بیکاری، توسعه کشور و جهش تولید هم نقش‌آفرین خواهیم بود.

گفتنی است در پایان از بیمه های برتر استان نیز تجلیل بعمل آمد.

گزارش: لطیفی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=18109

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: