بازگشایی مدارس به چه قیمتی؟!

 بازگشایی مدارس گیلان در شرایطی این روزها مطرح می شود که وضعیت کرونایی در سراسر جهان اوضاع خوبی ندارد و حتی شیوع کرونای انگلیسی که گفته می شود جهش های دیگری یافته و خطرناک تر نیز شده طی هفته اخیر بهداشت جهانی و مردم دنیا را نگران کرده و خلاصه اینکه با وجود تولید واکسن و تزریق نمایشی آن در سراسر جهان و حرف و حدیثهای فراوانی که در این باره وجود دارد، سایه شوم کرونا یا همان «کووید ۱۹» همچنان بر جهان سایه افکنده است! ضمن اینکه قطعی برق و کمبود سوخت طی چند روز اخیر به یک موضوع بسیار مهم  ملی و حاد تبدیل شده و حرف های ضد و نقیض زیادی نیز از سوی مسئولان مطرح می شود!
همه اینها را داشته باشید و در همین اثنا خبر از بازگشایی مدارس مناطق آبی استان را از سوی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز بشنوید؛ ایشان جدیدا طی ابلاغی رسانه ای به مسئولان مدارس گفتند که کلاس های پایه ابتدایی و متوسطه در مناطق آبی و زرد به تدریج و با حفظ اصول بهداشتی بازگشایی می شود.
البته نفس کار بسیار خوب و مفید است و اینکه حداقل دانش آموزان و خانواده ها از بلاتکلیفی آموزشی که در فضای مجازی داشتند تا حدود زیادی خارج می شوند و محصلین به شکل حضوری و به وسیله معلم ها دروس خود را قطعا بهتر فرا می گیرند؛ اما اصل ماجرا اینجاست که دانش آموز نونهالی که در خانه به سختی پروتکل های بهداشتی و شیوه های صحیح حفظ سلامتی را مراعات می کند با چه تضمینی در مدرسه اصول بهداشتی را لزوما باید مراعات کند؟!
آیا دانش آموزان مقاطع ابتدایی به آن درجه از شعور و معلومات رسیده اند که در همه حال از خود مواظبت و به قول مسئولان پروتکل ها یا همان شیوه های بهداشتی را مراعات کنند؟
به راستی ما تا کی باید آزمون و خطا را از کف جامعه شروع کنیم و همه مشکلات را به بدنه جامعه تحمیل نماییم؛ آیا این انسان هایی که هر روز بر اثر کرونا در کشور جان خود را از دست می دهند، به حساب نمی آیند؟!
آیا همین اعداد  به ظاهر کاهشی مرگ و میر که به قول وزیر بهداشت روزانه به زیر ۱۰۰ نفر در کشورمان رسیده قابل ملاحظه نیست؟!
متاسفانه انگار تنها چیزی که برای برخی مسئولین اهمیت ندارد جان مردم است و فکر می کنند همه چیز فهم و همه چیز دان هستند!
آقایان اگر قبول بفرمایید یا نفرمایید در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری ها و همان پروتکل های بهداشتی خودتان باعث اوج گیری مجدد کرونا  می شوید؛ حال بیایید مدارس را هم بازگشایی بفرمایید! 


کریم خورسندی مژدهی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=17824

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: