تخصیص تسهیلات ۴ میلیاردی برای فرش دستباف گیلان

باز باران خبر/ رئیس اداره فرش سازمان صمت گیلان از اختصاص اعتباری بیش از ۴ میلیارد ریال تسهیلات کمک معیشتی قالیبافان روستایی در گیلان خبر داد و گفت: این تسهیلات در راستای حمایت از فرشبافان گیلانی به زودی با هماهنگی بانک ملی به ساکنین روستاها با تایید دهیاران با نرخ سود ۴درصد و مهلت بازپرداخت ۶۰ ماهه، اعطاء می گردد. 

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن تچارت گیلان؛ مجتبی مهری برگزاری دوره های آموزشی تخصصی رایگان و بیمه فرش فرشبافان را از دیگر حمایت های این سازمان از فعالان این عرصه برشمرد و گفت: هم اکنون ۲۲ دوره آموزشی آماده برگزاری داریم که با هدف ارتقاء سطح علمی و کیفی فرش دستباف مختص گیلان برای بافندگان و فعالین این عرصه فرش دستباف برنامه ریزی شده است. 

مجتبی مهری اعلام نمود: ساماندهی فروش های فوق العاده فرش در ایام منتهی به پایان سال نیز در دستور کار می باشد که منجر به شناساندن بهتر هنر و برند فرش گیلان خواهد شد. 

در ادامه جلسه، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صمت گیلان، از فعالیت بیش از ۱۴ هزار نفر بافنده فرش در گیلان سخن گفت و افزود: بیش از ۶۰ کارگاه قالی بافی در گیلان داریم که اغلب در در زمینه انواع فرشهای ابریشمی و تابلو فرش فعالیت دارند و استقبال عمومی نیز از فرش های گیلان نسبتاً مناسب است.

 رمضان کامران پی خاطرنشان کرد: می‌توانیم با استفاده از هنر فرش بافی و طراحی‌های خاص فرش در گیلان؛ فرهنگ غنی بومی گیلان را اشاعه دهیم و ما هم تکلیف داریم به انحای مختلف از هنر صنعت فرش حمایت کنیم و از این ظرفیت مطلوب در جهت اعتلای اقتصاد و ایجاد اشتغال در گیلان بهره مند شویم و از تعاونی ها و بافنده های سایر استان ها نیز به منظور هم افزایی بیشتر استقبال می نماییم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=17273

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: