از مسئولین شهرستان میخواهیم برای رفع سد معبر همکاری های لازم را داشته باشند

باز باران خبر/ غلامرضا منصفی، رئیس شورای شهر لنگرود در سومین نشست خبری ماهانه اعضای شورای شهر با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات شورای شهر لنگرود برگزار شد، ضمن تشکر از همکاری و همدلی همه مسئولین شهرستان اعم از امام جمعه، فرماندار و مسئولین ادارات، سازمان‌ها و نهادها با مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود تعامل مسئولین شهرستان لنگرود را با مجموعه مدیریت شهری لنگرود خوب ارزیابی کرد و با بیان اینکه حجم بالایی از آسفالت خیابان ها و معابر سطح شهر لنگرود انجام شده کارخانه کمپوست لنگرود را یکی از پروژه‌های مورد تاکید شهرداری و شورای اسلامی شهر عنوان کرد و افزود: احداث کارخانه کمپوست لنگرود در مادیان گوابر اطاقور یکی از پروژه‌های بزرگ مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود در دوره پنجم شورا می باشد که هم اکنون از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار است.
وی افزود؛ تمام تلاش ما بر این است که این پروژه تا پایان دوره پنجم شورا به بهره‌برداری برسد.

رئیس شورای شهر لنگرود خاطرنشان کرد: در تلاشیم کارخانه کمپوست تا برج دوم و سوم سال آینده راه اندازی شود و هدیه بزرگی باشد برای مردم خوب شهر لنگرود.

رئیس شورای شهر لنگرود در ادامه سخنان خود به ادامه روند لایروبی رودخانه بزرگ شهر لنگرود اشاره کرد و اظهار داشت: یکی دیگر از کارهای خوب مجموعه شورا و شهرداری لنگرود لایروبی رودخانه بزرگ شهر است که در ادامه لایروبی های صورت گرفته درصددیم رودخانه شهر را در منتهی الیه مسیر بقعه آقا سید حسین تا انزلی محله نیز در برنامه لایروبی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه دیوار سازی حایل رودخانه شهر در چند نقطه از دیگر برنامه‌های مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود در سال‌های اخیر بوده و همچنان ادامه خواهد داشت به احداث پلی در منطقه درویشانبر اشاره نمود و افزود: احداث پل در منطقه درویشانبر در مسیر میدان شهید املاکی به سمت تالار قصر از دیگر برنامه های اولویت دار مجموعه مدیریت شهری لنگرود می‌باشد که هم اکنون در حال انجام است.

منصفی یادآور شد: پایه‌های پل مذکور احداث شده و با احداث این پل راه جدیدی به سمت کشتارگاه سابق باز خواهد شد.

رئیس شورای شهر لنگرود همچنین به برخی از مشکلات شهری به خصوص در محلات اشاره کرد و افزود : مشکلات شهری زیادی داریم که خوشبختانه با هماهنگی ها و تعاملات به عمل آمده با اداره برق کارهای خوبی در زمینه برق صورت گرفته اما تامین روشنایی معابر و محلات یکی از مهمترین معضلات شهر است به خصوص در محلات حاشیه ای که با هماهنگی‌های به عمل آمده با ریاست محترم اداره برق لنگرود انشالله این مشکل هم به زودی حل خواهد شد.

وی سپس از مشکلات مسکن مهر گفت و اضافه کرد: مسکن مهر لنگرود از مشکلات ریز و درشتی رنج می‌برد که در راستای حل آنها اخیرا جلسات متعددی در منطقه داشتیم، مشکلات را دسته‌بندی کرده و با حضور مدیران و دستگاه‌های مرتبط شهرستان و مدیران کل استانی در فرمانداری مسائل مطرح گردید و امیدواریم که این معضلات هرچه سریعتر حل شود.

منصفی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا به کشور و شهرمان آسیب وارد کرده گفت: شهر لنگرود در شرایط نارنجی قرار دارد و مشمول محدودیت‌ها و منع تردد شهر به شهر است.

وی اظهار داشت: اگرچه این محدودیت های تردد بین شهرها خود مشکلات زیادی را برای مردم شهر ما به وجود آورده اما برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همه موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای مصوبات کشوری در خصوص محدودیت های کرونایی هستیم.
رییس شورای اسلامی شهر لنگرود به مردم توصیه کرد تا با رعایت فاصله گذاری های اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و در خانه ماندن و عدم حضور در تجمعات،محافل و مهمانی های خانگی به قطع زنجیره انسانی شیوع ویروس کرونا کمک کنند.

رئیس شورای شهر لنگرود در این راستا یادآور شد: درخواست ما به عنوان نمایندگان مردم این است که ورودی های استان را کنترل نموده و از ورود غیر بومی‌ها به شدت جلوگیری شود.

وی در ادامه به اجرای طرح غربالگری شبکه بهداشت با کمک نیروی مقاومت بسیج اشاره کرد که به زودی به صورت خانه به خانه در سطح شهر لنگرود به اجرا در می آید.

منصفی با بیان اینکه همه ادارات لنگرود با شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود تعامل خوبی دارند، خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکلی که متاسفانه تاکنون موفق به حل آن نشده ایم, سد معبر بود ه که علی رغم پیگیری‌ها و تلاش‌های متعدد همچنان به قوت خود باقی است.
وی افزود : از همه مسئولان و دست اندرکاران محترم شهرستان لنگرود می‌خواهیم در بحث رفع سد معبر دست شهر را بگیرند و همکاری های لازم را داشته باشند.

رئیس شورای شهر لنگرود تصریح کرد: لنگرود دیگر نه خانه منجم باشی دارد و نه خانه دریا بیگی فقط یک پل خشتی دارد که شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود برای حفظ و احیای این اثر تاریخی که هویت شهر بشمار میرود ،محوطه پل خشتی دور میدان را اصلاح و بازسازی نموده و برای اینکار هزینه زیادی شده است که متاسفانه سد معبر و حضور دستفروشان مانع ورود مسافر و گردشگر در این منطقه می‌شود و چهره زیبایی را به وجود آورده است.
وی بیان داشت: از مغازه‌داران مجاور پل خشتی انتظار داریم به منظور جذب هرچه بیشتر توریست بساطشان را در پیاده‌رو نگذارند.

منصفی همچنین از وجود چنین مشکلی در پارک آزادی لنگرود نیز ابراز نگرانی کرد و گفت: چنین مشکلی در پارک آزادی هم وجود دارد.
رئیس شورای شهر لنگرود در ادامه سخنان خود از تصمیم مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود نسبت به ساماندهی دستفروشان در مکانی سرپوشیده در پارک فجر لنگرود خبر داد و اظهار داشت: برای حل این موضوع شهرداری تصمیم گرفته تا مکان سرپوشیده ای در پارک فجر برای ساماندهی دستفروشان مشخص نماید که البته اجرای این طرح همکاری و مساعدت همه جانبه مسئولین شهرستانی را می طلبد.

در ادامه این نشست خبری زحمتکش، عضو شورای شهر لنگرود ضمن قدردانی از اصحاب رسانه و خبرنگاران لنگرود به جهت پوشش خبری خوبشان از مسائل مختلف شهر به خصوص در زمینه آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی عموم جامعه در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و ویروس کرونا گفت: قلم توانای شما خبرنگاران و اصحاب رسانه بی شک در بالندگی , رشد و افزایش دانش اجتماعی و دانایی جامعه تاثیرگذار است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط خاص جامعه امروز و وجود ویروس کرونا ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه و آگاه‌سازی عمومی نسبت به مقابله با این بیماری مخوف اهمیت کار و رسالت شما دو چندان میشود.

وی افزود: شما با قلم شیوای خود می توانید به شبکه بهداشت و مسئولین درمان در راستای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و مقابله با این بیماری کمک کنید.

اکرم سیگارودی ،دیگر عضو شورای شهر لنگرود نیز به اطلاع رسانی هرچه بیشتر رسانه‌ها در خصوص بیماری کرونا توسط اصحاب رسانه تاکید کرد و افزود: امروز ویروس منحوس کرونا جامعه ما را پریشان کرده و خانواده‌ها را از هم گسیخته و به جان و مال مردم آسیب رسانده شما عزیزان میتوانید با قلم توانای خود بیشتر اطلاع رسانی کنید و در فرهنگ‌سازی کمک بزرگی نمایید.
لیلا آبچیان نیز بزرگترین دغدغه مردم لنگرود را در روزهای اخیر وجود محدودیت های کرونایی و منع تردد شهر به شهر عنوان کردو گفت:مردم گرفتارند و مشکل دارند.
وی افزود: از مسئولین محترم کشوری می‌خواهیم تا در این خصوص از نظرات مسئولین محلی و شهرستانی استفاده نمایند تا مردم در این شرایط بحرانی بتوانند دچار آسیب نشوند و به امور روزمره خود نیز بپردازند.

گزارش: فرداد همت زاده

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=16171

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: