آمریکا در ایران به دنبال تغییر باورها و رفتارها است

ذلت و خواری استکبار با ایستادگی ملت های مسلمان میسر می شود

آمریکا در ایران به دنبال تغییر باورها و رفتارها است / ذلت و خواری استکباربا ایستادگی ملت های مسلمان میسر می شود

اسلام ناب محمدی ایجاد کننده اتحاد وهمدلی بین ملت های مسلمان است البته حواسمان جمع باشد که آمریکا در ایران به دنبال تغییر باورها و رفتارها است و می خواهد که اسلام در ایران هم به مانند اسلام عربستان و ترکیه باشد.

تاریخ پرفراز و نشیب ایران حوادث زیادی را در خود ثبت کرده که هر کدام از این حوادث ازبرخی عوامل خارجی و داخلی نشات می گیرند.

۱۳ آبان که در تاریخ پر فراز و نشیب کشور به ثبت رسیده ، روزی است که طی سال های مختلف ، ۳ واقعه مهم در آن اتفاق افتاده که مرور تمام این وقایع حکایت از دخالت استکبار دارد.

اولین واقعه ، تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه طی ۱۳ آبان ۱۳۴۳ بود که کابینه اسدالله علم در سیزدهم مهرماه سال ۱۳۴۲، به دستور محمد رضا پهلوی ، پیشنهاد آمریکا مبنی ‌بر اعطای مصونیت قضایی به اتباع آمریکایی را به صورت یک لایحه قانونی در هیئت دولت تصویب کرد.

وقتی این خبر به حضرت امام رسید ، ایشان را به خروش و فریاد واداشت و در۴ آبان ۱۳۴۳ ایشان طی نطقی تاریخی به رسوایی این اقدام ننگین پرداختند.

فرازهایی از سخنرانی امام (ره) چنین بود:دولت با کمال وقاحت از این امر ننگین طرفداری کرد، ملت ایران را از سگ‌های آمریکایی پست ‌تر کردند.اگر چنانچه کسی یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد، بازخواست از او می‌کنند؛‌ اگر شاه ایران یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد بازخواست می‌کنند و اگر چنانچه یک آشپز آمریکایی شاه ایران را زیر بگیرد، مرجع ایران را زیر بگیرد، بزرگترین مقام ایران را زیر بگیرد، هیچ کس حق تعرض ندارد.

در شب ۱۳ آبان ۱۳۴۳، صدها کماندو به همراه مزدوران ساواک به منزل امام در قم حمله ‌ور شدند ایشان را دستگیر و به تهران منتقل کردند و سپس با یک هواپیمای نظامی ایشان را به ترکیه تبعید کردند. این سرآغار هجرتی بود که ۱۴ سال بعد پیروزی انقلاب اسلامی را به ارمغان آورد.

روز دانش‌آموز ۱۳ آبان ۱۳۵۷

صبح روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷، دانش‌آموزان در حالی که مدارس را تعطیل کرده بودند، به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا صدای اعتراض خود را به گوش همگان برسانند.

این جوانان پر شور و خداجو، گروه گروه، داخل دانشگاه شدند و به همراه دانشجویان و گروه‌های دیگری از مردم در زمین چمن دانشگاه اجتماع کردند. ساعت ۱۱ صبح، مأموران،‌ ابتدا چند گلوله گاز اشک ‌آور در میان این جمعیت خروشان پرتاب کردند؛ اما، اجتماع کنندگان در حالی که به سختی نفس می‌کشیدند، صدای خود را رساتر کرده و با فریاد الله‌اکبر، لرزه بر اندام مأموران مسلح شاه افکندند.

در این هنگام تیراندازی آغاز شد و جوانان و نوجوانان بی‌گناه، یکی پس از دیگری، در خون خود غلتیدند. در این روز، ۵۶ نفر شهید و صدها نفر مجروح شدند.

حضرت امام(ره) در پیامی به همین مناسبت فرمودند:عزیزان من صبور باشید، که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است … ایران امروز جایگاه آزادگان است… من از این راه دور، چشم امید به شما دوخته‌ام.

به خاطر گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانش‌آموز، این روز در تاریخ انقلاب اسلامی به نام روز دانش‌آموز نامگذاری شده است.

تسخیر لانه جاسوسی ـ روز مبارزه با استکبار جهانی ۱۳ آبان ۱۳۵۸

و اما واقعه سوم تسخیر لانه جاسوسی ـ روز مبارزه با استکبار جهانی ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند:ما شعار مرگ بر آمریکا را در عمل جوانان پرشور و قهرمان و مسلمان در تسخیر لانه فساد وجاسوسی آمریکا تماشا کرده‌ایم.

در ابتدای انقلاب و زمان حکومت دولت موقت با هدف وادار کردن آمریکا به استرداد شاه و اموال ملت ایران، دانشجویان تصمیم به اشغال سفارت آمریکا گرفتند.

دانشجویان از دانشگاه‌های تهران، پلی‌تکنیک، صنعتی شریف، شهید بهشتی و … گرد هم آمدند و طی یک راهپیمایی تا سفارت آمریکا از دیوارهای سفارت بالا رفته و علیرغم مقاومت محافظین و آمریکایی‌ها، سفارت را به تصرف کامل درآوردند.

امام خمینی‌(ره) نیز در پیامی این حرکت را انقلاب دوم و بزرگ ‌تر از انقلاب اول نامیدند.

این ۳ اتفاق که در تاریخ کشور به ثبت رسیده نشان دهنده سوء نیت دشمنان از جمله آمریکا نسبت به کشور و ملت مظلوم ایران است.

دولت استعمارگر آمریکا که معنای حقوق بشررا آنچنان که خودش می خواهد ، تفسیر می کند در کشور خود هم نمی تواند برقرار کننده عدالت باشد چه برسد به اینکه می خواهد برای سایر کشورها علی الخصوص کشور ایران که سرشار از نفت و سایر منابع خدادادی است تصمیم گیری کند و به عبارتی به دنبال چپاول و یغمای کشور است.

با مرور بر تاریخ ایران می توان به این نتیجه رسید که کشورهای استعمارگر همواره به دنبال منافع خود و غارت ثروت های سایر کشورها و ملت ها بوده اند از این رو اعتماد به اینکه مشکلات کشور به دست این استمارگران حل می شود فکری عبث و بیهوده است.

بصیرت ملت ایران همواره باید افزایش یابد چرا که دشمنان امروز دیگر به فکر جنگ سرد نیستند چرا که آنان در هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به این نتیجه رسیده اند که دیگر جنگ سرد با ایران معنا ندارد و آمریکا امروز از طریق رسانه های مخالف رژیم جمهوری اسلامی ، به دنبال جنگ نرم و نفوذ فرهنگی است.

دشمن امروز تغییر رژیم را با جنگ نرم نشانه گرفته و این جنگ نرم بنیان خانواده را هدف قرار داده و همه ما می دانیم که اگر خانواده نباشد فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی نباشد دیگر هویتی باقی نمی ماند و دشمن از این طریق به دنبال نیل به اهداف سیاسی ، اقتصادی و … است.

آمریکا امروز تغییر نظام جمهوری اسلامی را با جنگ سرد امکان پذیر نمی داند به همین دلیل است که با هجمه فشارهای اقتصادی ، ملت را در تنگنا قرار داده تا دستاوردهای مثبت انقلاب را کمرنگ کند.

آگاه باشیم که دولت استکبارگری که حقوق بشر را بر مبنای میل شخصی خودش معنا می کند به سایر ملت ها رحم نخواهد کرد و امروز می بینیم که بر اثر تحریم ها از جانب استکبارجهانی بسیاری از بیماران برای تامین داروهای خود دچار مشکل هستند.

رمز موفقیت و سرافرازی ملت ایران تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی ،اتحاد ، تلاش و مقاومت است و البته جا دارد که تمامی مسئولین نظام با مدیریت صحیح و استفاده از منابع داخلی در راستای توسعه کشور و رفاه مردم گام بردارند.

اسلام ناب محمدی ایجاد کننده اتحاد و همدلی بین ملت های مسلمان است البته حواسمان جمع باشد که آمریکا در ایران به دنبال تغییر باورها و رفتارها است و می خواهد که اسلام در ایران هم به مانند اسلام عربستان و ترکیه باشد.

در پایان تاکید می کنم این فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه “همه مردم می‌دانند که باید در مقابل آمریکا بایستند و استقلال داشته باشند” هرگز در اذهان ما کمرنگ نشود.

سمانه عادلی
کارشناس ارشد روانشناسی عمومی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=15395

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: