نخستین دوره طرح ولایت مبنی بر اندیشه‌های دینی در گیلان برگزار شد

دبیر برگزاری دوره‌های مبانی اندیشه‌های دینی گیلان با اشاره به برگزاری نخستین دوره طرح ولایت با این موضوع در استان، گفت: این دوره با حضور ۴۶ نفر در استان گیلان برگزار شد.

به گزارش باز باران خبر، محمد پورپیر دبیر برگزاری دوره‌های مبانی اندیشه‌های دینی گیلان با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های معرفت‌شناسی در راستای آموزش شیوه استدلال مبانی اعتقادی، اظهار کرد: اولین دوره برگزاری طرح ولایت مبنی بر اندیشه‌های دینی در استان گیلان با همکاری مؤسسه مرکز پژوهشی امام خمینی قم در استان گیلان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۳۶ نفر از متقاضیان در این دوره ثبت‌نام و طی مصاحبه کتبی و شفاهی برای دوره تخصصی برگزیده شدند، افزود: از میان متقاضیان با برگزاری مصاحبه کتبی و شفاهی تعداد ۴۶ نفر به عنوان منتخبین برگزاری دوره طرح ولایت فعالان فرهنگی استان گیلان برگزیده شده‌اند.

دبیر برگزاری دوره‌های مبانی اندیشه‌های دینی گیلان، افزود: شیوه طرح این گونه است که برگزیدگان در طی شش ماه، ماهی یک کتاب به صورت سه روز و ۱۲ جلسه حضوری از استاد مؤسسه مرکز پژوهشی امام خمینی قم با رعایت کامل شیوه نامه بهداشتی آموزش می‌بینند.

وی با اشاره به عدم وجود مرزهای جغرافیایی در فضای مجازی و ایجاد شبهات فکری دشمن علیه جوانان در راستای تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، تصریح کرد: بررسی مبانی اندیشه دینی و توانمندسازی فعالان فرهنگی در پاسخ‌های عقلی و استدلالی به شبهات اعتقادی بیش از هر زمان دیگری لازم و ضروری است لذا هدف این طرح، آموزش شیوه استدلال مبانی فکری و اعتقادی است.

پورپیر با تاکید بر توانمند سازی فعالان فرهنگی اساتید، فرهنگیان و اصحاب رسانه، افزود: جنگ عقیده است و برای ایجاد بسیج بزرگ سربازان معنوی و اعتقادی در جهان باید به سلاح اعتقادی مجهز بوده تا بتوانیم به صورت عقلی و استدلالی مبانی اعتقادی را که به صورت فطری پذیرفته و به آن پایبند بودیم تبیین و تفسیر کنیم.

دبیر برگزاری دوره‌های مبانی اندیشه‌های دینی گیلان با بیان اینکه فرهنگیان، اساتید دانشگاه، فعالان فرهنگی و اصحاب رسانه پیش‌قراولان عرصه تعلیم و تربیت در جامعه هستند، گفت: گام دوم انقلاب هیچ‌گاه به تحقق نمی‌رسد مگر اینکه تعلیم و تربیت جامعه اسلامی شود تا زمینه برای ایجاد تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=15007

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: