حضور عوامل امدادی جمعیت هلال احمر گیلان در ۶۶۸ ماموریت

سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری عوامل امدادی جمعیت هلال احمر استان گیلان در ۶۶۸ ماموریت شرکت کردند.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان از آمادگی لازم برای امداد و نجات و مقابله با حوادث و بحران‌ها برخوردار است، بیان کرد: مهمترین راهکار برای کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی، پیشگیری از حوادث است.

غلامی با بیان اینکه مهمترین رسالت و سیاست جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد مردمی، کمک و امدادرسانی در سوانح و حوادث است، افزود: هر زمان و هر کجا که سازمانی در امر مدیریت بحران نیازمند کمک باشد جمعیت هلال احمر در کنار آن ها آماده کمک و امدادرسانی به همنوعان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان به اهم اقدامات انجام شده توسط حوزه امداد و نجات اشاره کرد و گفت: پوشش امدادی طرح امداد و نجات ساحلی، پایش غربالگری، دریافت اقلام امدادی از جمعیت و طرح تقسیم و تجهیز انبار و پایگاه های امداد و نجات، توزیع ماسک، مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی بین عموم و پایگاه های امداد و نجات استان، دریافت یک دستگاه خودروی تریلی اسکانیا از سازمان امداد و نجات کشور، برگزاری دوره های توان افزایی امدادگران و نجاتگران در پنجشنبه هر هفته در پایگاه های امداد و نجات استان، افتتاح انبار امدادی شفت از اهم اقدامات جمعیت هلال احمر در حوزه امداد و نجات است.

غلامی با اشاره به عملکرد جمعیت هلال احمر استان شگیلان در شش ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری عوامل امدادی جمعیت هلال احمر استان گیلان ۶۶۸ ماموریت انجام داده اند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان ضمن اشاره به حادثه دیدگان تحت پوشش جمعیت هلال احمر گیلان اذعان داشت: طی شش ماهه نخست سال جاری بیشترین آمار، مربوط به حوادث جاده ای استان بوده است، که امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر به ۲۱۱۵ نفر از حادثه دیدگان حوادث مختلف استان امدادرسانی کردند.

غلامی افزود: رها سازی ۲۸ نفر از مصدومین از خودروها توسط نجاتگران با استفاده از دستگاه های هیدرولیک و سبک و همچنین انتقال ۲۳۷ نفر مصدوم به مراکز درمانی از عملکرد حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به تعداد ماموریت های نجاتگران در حوادث استان طی شش ماهه نخست سال جاری تصریح کرد: ۳۰۲۱ امدادگر و نجاتگر در عملیات های مختلفی، از جمله امداد جاده ای، کوهستان، مناسبتی، دریایی و ساحلی، سیل و آبگرفتی، شهری، صنعتی و کارگاهی، پشتیبانی آتش سوزی جنگل و مرتع، در راستای کمک به همنوعان خود حضور داشته اند.

سیاوش غلامی با اشاره به اینکه عوامل امدادی جمعیت هلال احمر استان گیلان “در ایام تابستان” و حضور مسافرین در ۲۶ حادثه دریایی حضور داشتند، گفت: عوامل امدادی هلال احمر استان به ۱۴ نفر مغروق امدادرسانی کردند و در حادثه سیل و آبگرفتگی تالش نیز در شهریور سال جاری به ۲۷۱۱ نفر طی ۲۸ عملیات اقدام به امدادرسانی نمودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به پاسخگویی شبانه روزی ندای امداد، خاطرنشان کرد: تلفن ۱۱۲ (ندای امداد) به صورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم است.

انتهای پیام/

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=14798

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: