وقف ضامن پیشرفت و توسعه است

دکتر “ارسلان زارع” به مناسبت فرارسیدن دهه وقف در دیدار با مدیرکل و مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به نقش سنت وقف در جامعه اشاره و اظهار داشت: راهی در مسیر رستگاری و باقیات صالحات است.
به گزارش باز باران خبر؛ استاندار گیلان گفت: موضوع وقف با مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و نیازهای روز جامعه مسلمانان مرتبط است.
وی با بیان اینکه وقف باید همواره در جامعه زنده و پویا باشد، افزود: در معارف دینی ما و فرهنگ دین مبین اسلام، وقف ضامن پیشرفت و توسعه است.
زارع اعلام کرد: سنت وقف، ظرفیتی است که دارای اثرگذاری اجتماعی و فرهنگی و دینی فراوانی است.
وی خاطرنشان کرد: نهادینه کردن وقف به لحاظ فرهنگی در وهله نخست بر عده مبلغان دین است.
استاندار گیلان اذعان داشت: متولیان فرهنگ اجتماع هم که ترویج سنت وقف به صراحت در وظایف ذاتی شان نیامده می توانند کمک کنند که فرهنگ وقف نهادینه شود.
وی تقویت اعتماد عمومی و اعتماد سازی را بستر نهادینه شدن فرهنگ وقف دانست و گفت: برای اعتماد سازی نیاز به صیانت از موقوفات و نظارت مستمر بر موقوفات است.
زارع با قدردانی از عملکرد اوقاف گیلان در مقابله با کرونا و اجرای نهضت کمک مومنانه، یادآور شد: در راستای خدمات به مردم باید نیات وقف های جدید را به روز رسانی کنیم.
وی تاکید کرد: وقتی علمکرد مسئولان در حوزه وقف و اوقاف مثبت و قابل قبول باشد مردم گرایششان به سنت حسنه وقف بیشتر می شود.
استاندار گیلان همچنین اظهار کرد: رویکردهای مرتبط با موضوعات روز جامعه مانند اقتصاد مقاومتی برای سنت حسنه وقف تعریف شود.
وی در ادامه گفت: گیلانیان به سبب عشق و ارادت به اهل بیت دارند و اعتقادی که به جایگاه امامزادگان و بقاع متبرکه به ویژه آقا سید جلال الدین اشرف و خواهر امام دارند زبانزد هستند.
زارع اعلام کرد: طرح توسعه حرم سید جلال الدین اشرف از طرح های خوب و کارشناسی شده در سطح گیلان است و در رشت هم نیاز داریم که طرح توسعه حرم خواهر امام را اجرایی کنیم.
وی گفت: در مناسبت هایی مانند هفته وقف باید تبلیغات بیشتری در فضای مجازی و شبکه استانی در راستای جلب مشارکت عمومی مردم داشته باشیم.
استاندار گیلان اظهار داشت: در شهرستانها از ظرفیت فرمانداران، خیرین، شهرداری ها و دهیاری ها استفاده شود و براساس روشهای علمی، کارهای عمرانی را انجام دهیم.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام علیزاده، گزارشی از عملکرد یکسال اخیر اداره اوقاف و امور خیریه گیلان ارائه کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=14778

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: