وجود مشکلات در اخذ درآمدهای مالیاتی

سرمایه‌گذاران حمایت نمی‌شوند

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بازار سکه، ارز و طلا را بازارهای کاذبی که سرمایه‌ به آن سمت گرایش پیدا می‌کند خواند و گفت: بروز اختلال در اخذ درآمدهای مالیاتی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

به گزارش باز باران خبر؛ سید کاظم دلخوش‌ اباتری، شیوع کرونا، اختلال در اخذ درآمدهای مالیاتی، تحریم‌های ظالمانه دشمن و کاهش فروش نفت را از جمله مشکلاتی که در حوزه اقتصاد ایجاد شده است اعلام کرد و اظهار داشت: عدم حمایت خوب از سرمایه‌گذار یکی دیگر از مشکلاتی که در کشور شاهد آن هستیم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بازار سکه، ارز و طلا را بازارهای کاذبی که سرمایه‌ها و نقدینگی موجود در کشور‌ به آن سمت گرایش پیدا کرده است تلقی کرد و ابراز داشت: جهت جلوگیری از آثار سوء نقدینگی در کشور و هدایت سرمایه‌ها به جای درست باید مشوق‌هایی برای مردم در نظر گرفته شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس نحوه حمایت از سرمایه‌گذاران را از جمله مشکلاتی که در کشورمان و استان گیلان وجود دارد خواند و عنوان کرد: در شرایط فعلی اصولاً سرمایه‌گذار رغبتی برای ورود به استان‌هایی نظیر گیلان ندارد و به بیان دیگر اقداماتی انجام می‌شود که سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهد.

دلخوش اباتری حمایت مردم، دستگاه‌های ذیربط و مسئولان از سرمایه‌گذارانی که وارد منطقه شده است را لازم و ضروری تلقی کرد و بیان داشت: برخی اوقات بحث‌ها و حرف و حدیث‌هایی در مورد حمایت از سرمایه‌گذاران گفته می‌شود که همین اقدامات موجبات دور شدن سرمایه‌گذاران از استان را فراهم می‌کند.

وی ایجاد یک شهر صنعتی جدید در قزوین در حالی‌که این منطقه بیش از ۶ تا ۷ شهر صنعتی فعال دیگر هم دارد را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه یکی از علل این موضوع حمایت مؤثر از سرمایه‌گذاران است ابراز داشت: در گیلان به علت نبود این رویکرد بخشی از شهرک‌های صنعتی استان فعالیت آن‌چنانی ندارند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس دیدار مجلس یازدهم در آغاز به کار خود با مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ۱۴ سال است که شعارهای سال مقام معظم رهبری به یک سمت و سو مشخص کشیده شده است و ایشان بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی نکات مهمی را به نمایندگان گوشزد کردند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس پرهیز از اختلاف را یکی از موضوعات مهمی که مقام معظم رهبری بر روی آن تأکید داشتند اعلام کرد و بیان داشت: طبق یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری و با توجه به مشکلاتی که در شرایط فعلی با آن مواجه هستیم اگر وزیری به مجلس می‌آید نباید به وی توهین شود.

دلخوش اباتری با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خودشان مجلس را به سه قسمت مجزا تقسیم‌بندی کردند اظهار داشت: جوانان پرشور، مدیران باتجربه و کسانی که از قبل در مجلس حضور داشتند تقسیم‌بندی بود که ایشان انجام دادند بنابراین ایجاد یک ساز هماهنگ در این سه قشر مجلس ضروری است.

وی توجه دادن مسئولان به شیوع ویروس کرونا و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را دو موضوع مهم دیگری که مقام معظم رهبری روی آن‌ها تأکید فراوانی داشتند اعلام کرد و افزود: با وجود تمام مشکلات اعتباری و کمبود منابع مالی دولت تحقق برنامه‌های عمرانی و زیرساختی در دستور کار بنده قرار گرفته است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه بازنگری در طرح‌‌های هادی روستاهای کل کشور با ابتکار وی به مجلس آورده شده و در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: در جلساتی که با رئیس بنیاد مسکن و وزارت کشور برگزار کردیم در این مورد توافقات خوبی انجام شد که امیدواریم به واسطه آن مشکل مردم حل شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مجلس تأمین قیر برای اجرای پروژه‌های عمرانی و راهسازی در مناطق شهری و روستایی را از دیگر اقدامات خود اعلام کرد و بیان داشت: روستاهای کشور و استان گیلان برای آسفالت راه‌های خود دچار مشکل بودند که بنده طرح آن را به کمیسیون ارائه داده و از آن دفاع کردیم.

وی تأمین ۲ میلیون تن قیر از محل پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های در اختیار دولت توسط وزارت نفت را از دیگر اقداماتی که برای ارتقاء زیرساخت‌های روستاها انجام شده اعلام کرد و گفت: تسریع در آسفالت راه‌های روستایی و افزایش چنین خدماتی بدون شک اثرات مثبتی برای مناطق مختلف به بار می‌آورد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=13600

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: