پیگیری ویژه مشکلات تالار مرکزی رشت

فرماندار رشت با اشاره به کمبود فضای فرهنگی در شهرستان رشت، تاکید کرد: مشکلات تالار مرکزی رشت باید در اسرع وقت و به صورت ویژه پیگیری شود.

به گزارش باز باران خبر؛ علی فتح اللهی در نشست هفتگی بررسی مسائل و مشکلات شهرستان رشت که صبح امروز با محوریت رفع مشکلات توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید در زمینه توسعه زیرساخت‌های شهرستان، نهایت تلاش خود را به کار بندیم، اظهار کرد: متاسفانه شهرستان رشت در زمینه بهره‌مندی از زیرساخت‌های لازم در بسیاری از زمینه‌ها از میانگین استانی پایین‌تر است که این موضوع در خور شان مردم این شهرستان و مرکز استان نیست.

وی به وجود برخی مشکلات در ساختار اداری اداراتی همچون صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: فقدان وجود اداره مستقل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز استان، مشکلات بسیاری را به لحاظ پیگیری مسائل فرهنگی شهرستان به وجود می‌آورد.

فرماندار رشت کمبود فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ای در سطح شهرستان را از جمله مشکلات شهرستان رشت دانست و گفت: اینکه میزان سرانه برخورداری از فضای کتابخانه‌ای در شهرستان رشت به عنوان مرکز استان ۴۶ سانتی‌متر به ازای هر ۱۰۰ نفر باشد و مرکز استان در جایگاه شانزدهم استان بدین لحاظ قرار دارد، شایسته مردم شهرستان رشت نیست.

فتح‌اللهی با بیان اینکه با بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت میزان سرانه فضای کتابخانه‌ای شهرستان به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد، تصریح کرد: در این راستا نیاز است با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ملی و استانی، این پروژه هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

وی همچنین به مشکلات قانونی بهره برداری از تالار مرکزی شهر اشاره کرد و افزود: وجود این تالار به عنوان فضای فرهنگی با استانداردهای بین‌المللی، فرصتی برای شهر رشت و استان گیلان محسوب می‌شود که متاسفانه به دلایل مختلف حقوقی، این فرصت و ظرفیت بزرگ بلااستفاده مانده است.

فرماندار رشت ادامه داد: در این راستا با تشکیل کارگروهی ویژه، مشکلات این تالار بررسی می‌شود تا هر چه سریعتر با رفع این مشکلات، از این فضای فرهنگی ارزشمند برای فعالیت‌های فرهنگی شهرستان استفاده شود.

فتح‌اللهی با اشاره به لزوم پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها جهت فعالیت‌های کتابخانه‌ها، گفت: با پرداخت این مبالغ بسیاری از مشکلات کتابخانه‌ها قابل رفع است، نشست ویژه‌ای در جهت شفاف‌سازی میزان بدهکاری شهرداری‌ها و پیگیری پرداخت آن به اداره کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=13593

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: