بعد از شهیدان چه کردیم؟!

هرگز نمی توانید تاثیر وضع درآمد پدر خانواده را در نوع رفتارهای داخلی  غیر موثر بدانید ضمن اینکه اگر خانوار از لحاظ معیشت مشکلی نداشته باشد، تبعا تنش های کمتری ملاحظه می گردد که البته با مطالعه و مداقه در پرونده های محاکم خانواده این مهم کاملا ملموس و محسوس است.
با نگاهی به گذشته  و شرایط فعلی در می یابیم که در آمد ماهیانه یک کارگر (هر چند حقوق وی تحت مصوبه مراجع ذیصلاح بوده) فاقد انطباق با هزینه یک زندگی متوسط می باشد و متاسفانه تورم حال حاضر که مانند یک سونامی مهار ناپذیر در حال ویران کردن جامعه می باشد، باعث بوجود آمدن اختلاف در زندگی زوجین شده است.
بدون شک می دانیم که مردم عزیز کشورمان همه نوع مصائب را تحمل کرده اند؛ از جنگ تحمیلی و تحریم های اقتصادی گرفته تا اختلاسهای کلان… حال با تمام این ها چگونه میتوان کشور را از شرایط بد اقتصادی موجود خارج کرد؟!
روزی متنی را خواندم که چنین مکتوب شده بود “ بعد از شهیدان ما چه کردیم و …” حقیقت امر این سوال را باید مسوولین پاسخ بدهند که واقعا چه باری از دوش مردم برداشته اند؟! مردمی که امتحان خود را بارها پس داده اند و نزد شهدا و جانبازان سر بلند هستند، چون از اصول اصلی نظام خارج نگشت و همچنان بر عهد و پیمان خود با حضرت امام (ره) پایبند هستند ولی برخی از مسئولان در نهایت کم لطفی به مردم و نظام، آرمانهای انقلاب را فراموش کرده و به دولت و مردم کم لطفی نموده و همچنان می کنند!
عصر، عصر ارتباطات است و باید باور کنیم که هیچ چیز پنهان  نمی ماند و کوچکترین خبری منتشر می شود و مردم به لحظه از اخبار مطلع هستند؛ پس نمیتوان موردی را از مردم مخفی کرد! مگر چه شده که بعضی از صاحب منصبان اینچنین با ارقام تعجب برانگیز اختلاسهای کلان انجام میدهند؟ پس دستگاه های حفاظتی مربوط به همان ارگان ها چه می کنند؟  وظیفه اصلی آنها که جلوگیری از وقوع جرم و تضییع بیت المال میباشد صرف تعرفه اختلاس و اعلام آن چه فایده ای دارد؟ اصل بر این است که وقوع جرم صورت نگیرد!
امام راحل توصیه های موکد به مقامات و مسئولین عالی و متولیان اداره کشور در تمام سطوح مدیریتی و تصدی گری داشته و بیان می نمودند که این مردم ولی نعمت ما هستند و در ادامه  به دولت و مجلس و دست اندرکاران سفارش می کردند که قدر  این ملت را بدانند و در خدمتگزاری به آنان کوتاهی نکنند! پس مسوولین امر مادامیکه فاصله بین شما و مردم می باشد آقایانی که با فاصله گذاشتن بین خود و مردم هیچ توجهی نسبت به آنان نکرده و از حال سفره دل و زندگی مردم بی خبر هستند چگونه می توانند مشکلات هموطنان خود را برطرف نمایند؟!
تا زمانیکه  بعضی از متصدیان امر بین مردم حضور نداشته باشند و مردم نتوانند مشکلات خود را به آنها انتقال دهند و این آقایان خود را تافته جدا بافته از این مردم بدانند هرگز نمیتوان تعالی را در جامعه مشاهده کرد!
کجای راه را اشتباه رفتیم که این چنین مستوجب عقوبت هستیم؟!  آقایان زمان انتخابات که میشود با وعده وعید های طلایی مناظره های طولانی تلویزیونی و هزینه های کلان، چنان با بیانات شیرین  مردم را مسحور می کنند و کلید گشایش قفل ها را در دست گرفته و  مدینه فاضله را نشان میدهند که نگو و نپرس! اما نهایتا آنچه باقی می ماند قفل هایی هست که به روی قفل های قبل یک به یک نهاده می شود!
حضرت علی (ع) می فرمایند: اگر مقام ماندنی بود به تو نمی رسید این مناصب امانتی است بسیار سنگین که باید جواب مردم و خداوند داده شود ولی متاسفانه برخی ها چنان غرق در این عناوین میگردند که فراموش می کنند رسالت اصلی آنها خدمت به مردم و بودن در بین آنها میباشد و مهم ترین هنر یک مسوول مهم اجرایی کشور دفع  مشکلات قبل از بروز آن است. امید که مسئولان با سر تیتر قرار دادن فرمایشات و تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری دین خود را نسبت به مردم ادا نمایند تا در برابر این مردم حق شناس مدیون این دنیا و آن دنیا نگردند!  

                                                                     
 سعید حبیبی نیا – وکیل پایه یک دادگستری کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=13516

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: