حیران تا ابد متعلق به گیلان است

آموزش و پرورش اشتباهات متعدد و عملکردی پرحاشیه داشته است

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با اشاره به نامگذاری جعلی گردنه حیران در کتاب حسابان پایه دوازدهم، گفت: حیران نگین گیلان و تا ابد متعلق به گیلان است و هرگز اجازه نخواهیم داد یک وجب از خاک این استان را به نام اردبیل و دیگر استان ها بزنند.

به گزارش باز باران خبر، سید کاظم دلخوش اباتری با اشاره به نامگذاری جعلی گردنه حیران در کتاب حسابان پایه دوازدهم، اظهار داشت: حیران نگین گیلان و تا ابد متعلق به گیلان است و هرگز اجازه نخواهیم داد یک وجب از خاک این استان را به نام اردبیل و دیگر استان ها بزنند.

وی تصریح کرد: حساسیت های موجود در خصوص گردنه حیران بر کسی پوشیده نیست و اقدامات صورت گرفته در گذشته و تکرار چنین مسائلی شائبه وجود تحرکاتی هدفمند از سوی جریانی خاص را به همراه دارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان افزود: انتظار دارم وزیر آموزش و پرورش پاسخ قانع کننده ای برای این مساله داشته باشند و راهکاری برای جبران اشتباهات صورت گرفته ارائه دهد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی همچنین به بدسلیقگی های صورت گرفته در دیگر کتب درسی نیز اشاره داشت و گفت: مجموعه وزارت آموزش و پرورش اشتباهات متعدد و عملکردی پرحاشیه داشته است.

دلخوش خاطرنشان کرد: دست گذاشتن روی حساسیت های اقشار مختلف جامعه نظیر حذف تصویر دختران از کتاب ریاضی سوم دبستان و یا در نظر گرفتن نام جعلی برای گردنه حیران گیلان حتی اگر غیرعامدانه باشد باید هرچه سریع تر از سوی وزارتخانه جبران شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=13496

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: