۸۰ برنامه شاخص فرهنگی هفته دفاع مقدس در رشت اجرا می شود

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت از برگزاری ۸۰ برنامه شاخص فرهنگی و ۴۰۰ برنامه پایگاه محور در هفته دفاع مقدس توسط نیروهای سپاه و بسیج سپاه ناحیه مرکزی رشت خبر داد.

به گزارش باز باران خبر، سرهنگ سید اکبر قاسمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سالن جلسات سپاه ناحیه مرکزی رشت برگزار شد به ویژه برنامه های تدارک دیده شده این هفته اشاره کرد و گفت: هفته دفاع مقدس نشانگر عظمت ملت ایران بوده و برگ زرینی را در تاریخ ایران اسلامی ثبت کرده است.
سرهنگ قاسمی با اشاره به اینکه جهانیان رشادت‌های ملت ایران را مشاهده کردند، افزود: همت والا و ازجان‌گذشتگی جوانان این مرزوبوم در تاریخ ماندگار شد و به دنیا ثابت کرد که با دست‌خالی نیز می‌شود در مقابل زورگویان ایستاد.
فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه دفاع دیروز و بازدارندگی امروز نشان از مقاومت در دوران دفاع مقدس است، گفت: شهدا و رزمندگان ما در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس جان‌فشانی‌های فراوانی داشتند که باید به نسل جدید منتقل شود.
قاسمی با اشاره به اینکه رهبری امام راحل بی‌تردید رمز پیروزی ما در دوران دفاع مقدس بود، بیان کرد: دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس باعث شد که یک وجب از خاک مقدس ایران اسلامی به دست دشمنان نیافتد.
وی با بیان اینکه تعداد هشت هزار شهید گیلان در دفاع مقدس نشان دهند ولایتمداری گیلانیان است، تصریح کرد: جوانان بااستعداد و عزیزی را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کردیم تا ملت ایران اسلامی امروز در آرامش و امنیت زندگی کنند.
فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به اینکه مسؤولان امانت‌دار خون شهدا هستند، گفت: مسؤولان باید جوابگوی خون شهدا باشند و اگر مسؤولان ما راه و روش شهدا را در پیش می‌گرفتند بی‌تردید مشکلات اقتصادی امروز را در کشور مشاهده نمی‌کردیم.
قاسمی با بیان اینکه از طریق دفاع مقدس فهمیدیم که امنیت ملی را نمی‌شود از بیرون خرید، افزود: دفاع مقدس به ما آموخت که تنها راه پیروزی مقاومت است و نباید چشم به بیگانگان داشته باشیم تا مشکلات ما را حل کنند.
وی با اشاره به اینکه اعتماد به آمریکا به خیانت است، بیان کرد: سازش با آمریکا به‌هیچ‌وجه مشکلات اقتصادی کشور ما را حل نمی‌کند و مسؤولین ما باید به فکر حل مشکلات از داخل کشور باشند.
فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه مسؤولان باید فرهنگ‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس را سرلوحه کارهای خود قرار دهند، گفت: مسؤولان ما باید ادامه‌دهنده راه شهدای ما باشند تا انقلاب را در مسیر مشخص هدایت کنند.
قاسمی ضمن یادآوری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سپاه ناحیه مرکزی رشت افزود: اجرای ۸۰ برنامه فرهنگی را در هفته دفاع مقدس از طریق نیروهای سپاه و بسیج سپاه ناحیه مرکزی رشت در برنامه داریم.
وی با بیان اینکه همایش تجلیل از ۱۰۰ نفر از پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در روز ۳۱ شهریور در سالن ناجا برگزار می‌شود، گفت: در هفته دفاع مقدس تعداد ۱۵۰ بسته لوازم‌التحریر به دانش آموزان نیازمند اهدا می‌شود.
فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس تصریح کرد: برگزاری همایش سه‌ساله‌های حسینی به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س)، ویزیت رایگان در قالب طرح شهید رهنمون، اجرای میز خدمت به همت سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان و اجرای طرح ثامن ازجمله برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس در گیلان است.
قاسمی به افتتاح واحدهای مسکن محرومان در رشت اشاره داشت و افزود: تعداد ۱۰ واحد مسکن محرومان به همت بسیجیان سپاه ناحیه مرکزی رشت افتتاح و در اختیار خانواده‌های محروم و نیازمند قرار می‌گیرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=13427

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: