انجام بیش از ۴ هزار ثبت سفارش در گیلان

فرهاد دلق پوش با قدردانی از تلاش های صورت گرفته توسط بخش خصوصی و فعالان عرصه تجاری استان، اظهار داشت: رشد ۴۵ درصدی صادرات در نیمه اول امسال، ماحصل تلاش بخش خصوصی و حمایت همکاران با تسریع در روند قانونی می باشد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، رئیس سازمان صمت گیلان گفت: در قالب کارگروه پایش کارت بازرگانی و کمیته اقدام ارزی؛ روند امور تجاری استان رصد میشود و کارت بازرگانی ۴۸ مورد که هیچ به تعهد خود عمل نکرده بودند و تعداد ۳۱ مورد دیگر که تا ۳۰ درصد به تعهداتش عمل کرده بودند به حالت تعلیق درآمدند.

فرهاد دلق پوش با بیان اینکه در ۵ ماه نخست امسال ۴هزار۴۵۷ ثبت سفارش در گیلان داشتیم افزود: رتبه یازدهم ثبت‌سفارش کالا و ماشین آلات در کشورهستیم و پاسخگویی به ثبت سفارش در گیلان به طور متوسط ۴ روز می باشد که نسبت به میانگین کشوری بسیار مطلوب است .

وی سرعت عمل در پاسخگویی به ثبت سفارشات را یکی از عوامل توسعه صادرات گیلان دانست و تصریح کرد: ضروری است کلیه فعالان عرصه تجاری در سامانه اعتبارسنجی ثبت نام نمایند و پس از احراز صلاحیت می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و این استعلامات به صورت سیستمی و برخط انجام می شود.

 دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به صدور مجوز تشکیل و احداث پایانه صادراتی کشاورزی در سال ۹۹ اشاره نمود و گفت: با توجه به مجوز صادره و هماهنگی صورت گرفته سرمایه گذار هم آماده میباشد و مراحل اختصاص زمین برای این پایانه در حال پیگیری می باشد.

 رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه گیلان به عنوان یک استان پایلوت محصولات کشاورزی است ادامه داد: تشکیل میزهای کالایی یکی از اهداف دیگری است که در راستای پیشبرد اهداف صادراتی و توانمند سازی محصولات استراتژیک استان نظیر؛ زیتون و بادام و چای پیگیر آن هستیم که قطعاً به تثبیت و تقویت این تولیدات در گیلان کمک می شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=13417

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: