لزوم بازگشت به اصل فوتبال گیلان

نتایج و عملکرد تیم های گیلانی حاضر در لیگ های سطوح مختلف فصل اخیر فوتبال کشورمان این روزها اهالی فوتبال ، کارشناسان ، پیشکسوتان و عاشقان واقعی ورزشی استان را به تعمق و اندیشیدن واداشته تا بلکه راهکاری مطمئن و منطقی برای خروج و برون رفت از معضل فعلی فوتبال استان تهیه شود.
در همین راستا و با نظری گذرا بر رفتار و عملکرد تیم ها، مدیران و دست اندرکاران آنها در می یابیم که نواقص، ایرادات و اشکال های زیادی در زمینه افول فوتبال گیلان از برخی ها سر زده است که در صورت درس گرفتن ودوری از نقاط ضعف وهمچنین کنار گذاشتن اندیشه های غلط و عوامل و افراد منفعت طلب وامتحان پس داده وهمچنین با استفاده از دانش جوانان وتجربه افراد پیشکسوت که سالهاست حضور در کنار فرصت طلبان را مخالف اندیشه های سلامت خود دانسته وبه کناری رفته اند؛ همچنین با مشاوره از کارشناسان حقوقی و همکاری نهادهای نظارتی میتوان دوباره آشتی اهالی واقعی فوتبال وپیشکسوتان را با استادیوم های ورزشی وباشگاهها رقم زد.

در این رهگذر اگر فقط گذری بر مالکیت تیم مردمی سپیدرود بعد از تشکیل اولیه آن توسط مرحوم صومی بیندازیم، در می یابیم که مرحوم “شعار”، شفق با فجر سپیدرود، اداره تربیت بدنی در چند نوبت، نجفی، غلامی، هیات فوتبال، تن زاده، پور محسن و این اواخر علی کریمی و بیات چه رفتار های مدیریتی از خود بروز داده و در فراز و نشیب سپیدرود نقش داشته. و باید گفت تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل و…
متاسفانه در این سالها مبالغ میلیاردی زیادی در این تیم هزینه شده و کمترین استفاده مادی را بازیکنان و زحمتکشان سپیدرود برده اند ولی در عوض بیشترین استفاده مادی و مالی را کسانی برده اند که همه چیز را فدای منافع خود کرده و عاشقان فوتبال یک شهر را عزا دار عشقشان کردند!
البته اگر دفاتری رسمی وجود داشته باشد و معلوم شود که در این سالها چقدر پول خصوصا از طریق دولت به این تیم تزریق وچگونه هزینه شده بسیاری از ابهامات روشن خواهدشد و امیدواریم که از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری و نتایج آن برای روشن شدن اذهان عمومی اعلام شود.
ضمن اینکه اگر برای تیم داماش گیلان نیز مانند سپیدرود از طرف نهاد های قانونی و نظارتی چنین اقدامی صورت پذیرد وبصورت شفاف عملکرد مالی آن اعلام شود، قطعا برای آینده فوتبال استان مفید و موثر خواهد بود و از ورود های بی مورد برخی ها برای استفاده غیرفوتبال جلو گیری خواهد کرد.
اما ممهترین نکته ای که باید به آن پرداخت، عدم پرداخت قرار دادهای بازیکنان میباشد؛ بازیکنی که یک سال از عمر خود را در این راه گذاشت و باید ثمره آنرا برای زن وبچه اش ببرد؛ چه تکلیفی دارد؟!
آیا افرادی که به عنوان مالک تقاضای تیم داری داشتند حال نباید مسئولیت پرداخت حقوق بازیکنان را داشته باشند؟!
چرا این افراد باید بعد از شروع مسابقات دست بسوی استاندار ، فرماندار، شورای شهر و دیگر مسئولان دراز نموده وتقاضای کمک نمایند واگر کمکی دریافت نکردنند به مسئولان از طریق تعدای تماشاگر نما روی سکو ها فحش وناسزا بدهند؟! مگر مالک این تیم ها مسئولان شهر بوده و هستند که حالا انتظار مساعدت داریم؟!
ضمن اینکه اگر قرار باشد. مسولان شهر خرج تیم را بدهد، صد در صد در این شهر مدیرانی هستند که بهتر از اینگونه مالکین، مدیران، مربیان و بازیکنان وارداتی تیم را هدایت نمایند!
و در خاتمه اینکه اگر قرار باشد این تیمها از حالت تیم به باشگاه تبدیل و دارای حساب و کتابی باشند، بایدقبل از شروع مسابقات برنامه واهداف خود را مشخص کنند و گرنه اگر بدون برنامه و سرمایه لازم حضور یافته اند بهتر است از تیمداری استعفا داده وجوانان این شهر را بیش از این سر کار نگذارند!
همه باید تلاش کنیم تا فوتبال گیلان به اصل خود باز گردد.

حسین کارجو- کارشناس فوتبال

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=13003

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: