مسئول بسیج رسانه گیلان مطرح کرد:اعلام جزئیات جشنواره ابوذر | رسانه‌های گیلان اولویت‌های استان را مورد بررسی قرار دهند

به منظور برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر نشست خبری مسئول بسیج رسانه گیلان با اصحاب رسانه برگزار کرد.

مهدی پارسا مسئول بسیج رسانه گیلان در این نشست ضمن تسلیت ماه محرم و ایام سوگواری سید الشهدا از رسانه های استان برای حضور میدانی در مراسم های گوناگون این ایام با وجود شرایط سخت کرونایی کشور گفت: در اوضاع سخت کرونا و در شرایطی که همه در خانه بودند اصحاب رسانه در میادین حضور پیدا کردند و با توجه به اینکه بیشترین آسیب دیدگان شغلی کرونا رسانه‌ها هستند.

پارسا با بیان اینکه امروز دشمن با همه ابزار رسانه‌ای به میدان آمده است، گفت: در این شرایط وظیفه رسانه‌های ما است که با همه قوا به عرصه بیایند و دستاوردهایی که انقلاب اسلامی برای کشور آورده است به گوش مردم برسانند.

وی افزود: دشمن با رفتار مناسبی که مردم کشور ما در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هنگام عزاداری داشتند، شکست خوردند و انتظار نداشتند که مردم چنین قانونمند مراسم محرم را زنده نگه دارند.

ما ملتی هستیم که سیلی محکمی به گوش آمریکا زد

وی ادامه داد: یکی از عمده‌ترین وظایف رسانه‌ها زنده نگه‌داشتن امید در جامعه است؛ ما ملتی هستیم که سیلی محکمی به گوش آمریکا زده است و رسانه‌ها باید این حرکت‌هایی که در مقابل هژمونی دنیا انجام شده است به گوش مردم برسانند.

مسئول بسیج رسانه گیلان با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید مطالبه‌گر باشند، گفت: مطالبه‌گری با سیاه‌نمایی فرق دارد و باید رسانه‌ها انتقادهای سازنده‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید از سیره ائمه بهره ببرند، افزود: رسانه‌ها باید اخلاق حسینی داشته باشند و اخلاق‌مدار باشند و رسانه‌ها به گونه‌ای عمل نمایند که به حفظ نظام کمک شود.

رسانه‌های گیلان اولویت‌های استان را مورد بررسی قرار دهند

پارسا با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید اولویت‌ها را بشناسد، گفت: از حاشیه پرهیز شود و به اولویت‌ها پرداخته شود؛ رسانه‌ها گیلانی اولویت‌های استان شامل کشاورزی، گردشگری و… را مورد بررسی قرار دهند.

وی تاکید کرد: باید به گونه‌ای عمل شود که صدای مردم به گوش مسئولین برسد.

مسئول بسیج رسانه گیلان در ادامه درباره جشنواره رسانه‌ای ابوذر، اظهار کرد: ابوذر فریادگر اسلام بود و امروز هم رسانه‌ها باید همچون ابوذر فریادگر برای حفظ اسلام و نظام باشند.

پارسا به برگزاری ششمین جشنواره ابوذر اشاره کرد و گفت: امسال این جشنواره در ده محور و یک محور بومی شامل جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، بصیرت و دشمن شناسی، مبارزه با ترورسیم و خروج آمریکا از منطقه، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، مسایل صنفی خبرنگاران و رسانه‌ها، کرونا و کمک مومنانه، چهل سالگی انقلاب، دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیج و حوزه‌های اقدام و امید آفرینی و همچنین بررسی صنعت برنج و چای برگزار می‌شود.

رسانه‌های گیلان مشکلات دو صنعت بومی گیلان(برنج و چای) را بررسی کنند

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها زبان مردم هستند، گفت: امیدواریم که در بخش محور بومی، رسانه‌ها کمک کنند تا مشکلات دو صنعت بومی گیلان(برنج و چای) برطرف شود.

پارسا افزود: این جشنواره در قالب، خبر، تیتر، گزارش، مصاحبه، مقاله، یادداشت، عکس، کاریکاتور و اینفوگرافی برگزار می‌شود.

مسئول بسیج رسانه استان گیلان با بیان این مطلب که جشنواره ابوذر سال گذشته از لحاظ کیفیت نسبت به قبل از کیفیت بالایی برخوردار بود، گفت: امیدوارم امسال نیز شاهد کیفیت بالای آثار باشیم؛ سال گذشته از استان گیلان در جشنوار ابوذر کشور منتخب داشتیم و امیدوارم امسال هم شاهد چنین اتفاق مبارکی باشیم.

وی با اشاره به اینکه که در حال حاضر تولید محتوا کم است، گفت: یکی از مواردی که سازمان بسیج رسانه به دنبال آن است، افزایش میزان تولید محتوا است و باید رسانه‌ها در تولید محتوا بیشتر کار کنند.

از رسانه‌ها انتظار داریم که به عنوان رسانه انقلابی یار و یاور انقلاب باشید

پارسا تصریح کرد: از رسانه‌ها انتظار داریم که به عنوان رسانه انقلابی یار و یاور انقلاب باشید.

وی به چهل سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: از محور مهم این جشنواره محور چهل سالگی انقلاب اسلامی است؛ امروز جمهوری اسلامی ایران قلب تپنده جهان و چشم امید مردم مظلوم جهان است؛ اصحاب رسانه به دنبال سوژه‌های بروند که اقدامات صورت گرفته در چهل سال صورت گرفته را بیان کند و برای نسل های آینده بازگو کنید.

پارسا با اشاره به اینکه رسانه‌ها با مشکلات اقتصادی مواجه است، گفت: بنده همیشه در هر کجا رفتم از رسانه‌ها دفاع می‌کنم و مجلس یازدهم فراکسیون رسانه فضای مجازی راه اندازی شد و امیدواریم به این مسئله خبرنگاران ویژه رسیدگی کنند.

۲۱ دی ماه؛ اختتامیه جشنواره ابوذر

وی ادامه داد: تاریخ اختتامیه جشنواره ابوذر ۲۱ دی ماه همزمان با سالروز بسیج رسانه خواهد بود.

پارسا با بیان اینکه امسال هر خبرنگار در هر ده محور می‌تواند شرکت کند، آثار از تاریخ آذر ۹۸ الی آبان ۹۹ به صورت پی دی اف به آدرس اینترنتی www.aboozarha.com ارسال کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=12802

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: