مراقب استفاده زیاد از ژل‌های ضد عفونی‌کننده دست باشید

محققان دانشگاه «لینکلن» اعلام کردند که استفاده بی‌رویه از ژل‌های شستشو و ضدعفونی دست می‌تواند خطرناک باشد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ساینس، تاکنون سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود در صورت دسترسی نداشتن به آب و صابون می‌توانید از ژل‌های ضد عفونی کننده دست استفاده کنید اما اکنون محققان هشدار دادند که ژل‌های دست می‌توانند یک «آرماگدون» ایجاد کنند.
آرماگدون به معنی تحولی بزرگ در ارتباط با باکتری و دیگر ویروس هاست یعنی این ژل‌ها می‌توانند دیگر باکتری‌ها و ویروس‌ها را در مقابل انسان قوی‌تر و میزان مقاومت باکتری‌ها را بالا ببرد.
دکتر «اندور کمپ» از موسسه علمی علوم بریتانیا و از تیم تحقیقاتی در این باره گفت: هنگام شیوع بیماری همه گیر استفاده زیاد از ژل‌های دستی با چاشنی الکلی بسیار زیاد شده که می‌تواند به سایر باکتری‌ها و ویروس‌ها اجازه دهد تا با بدن ما سازگار شده و مقاومتشان افزایش یابد.
وی افزود: ترس از ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا سبب شده تا مردم میزان قابل توجهی ژل‌های ضد عفونی کننده دست خریداری کنند. در حالیکه این ژل‌ها می‌توانند میزان مقاومت بدن ما را کاهش دهند. می‌توان گفت آسیب ژل‌های دست به ما بسیار بیشتر از منفعت آنهاست.
دکتر کمپ یافته‌های خود را در کنفرانس بین المللی مقاومت ضد میکروبی آمستردام ارائه می‌دهد. وی متذکر شد که اهمیت شستن دست‌ها با آب و صابون، رعایت قوانین فاصله اجتماعی و پوشاندن صورت در فضاهای عمومی بهترین روش برای مقابله با کروناست و مردم نباید از ژل‌های ضد عفونی کننده دست برای مقابله با کرونا استفاده کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=12578

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: